بی‌وای‌دی اس‌7

تجربه نشان داده، بازار عموما به خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند روی خوش بیشتری نشان داده است و طی این سال‌ها شاهد عرضه انواع مختلفی از این دسته خودروها به بازار بوده‌ایم.

به گزارش «اخبار خودرو»،  اما زمانی‌که پای خودروهای کراس‌اوور چینی به بازار کشور باز شد، تا حدودی معادلات بازار به‌هم ریخت و قشر وسیع‌تری از مردم به خرید این خودروها تمایل نشان دادند. تا جایی‌که اکنون بسیاری از خودروسازان و شرکت‌های واردکننده اقدام به عرضه جدیدترین محصولات شاسی‌بلند چینی با طیف وسیعی از امکانات رفاهی به بازار کرده‌اند.
حال پس از ممنوعیت واردات خودرو و بالا رفتن نرخ ارز، قیمت خودروهای کره‌ای و اروپایی بازار سر به فلک کشیده و بسیاری از خریداران، ناچار تصمیم به خرید خودروهای چینی به‌خصوص کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای مونتاژشده توسط خودروسازان داخلی گرفته‌اند. بر همین اساس قیمت خودروهای مذکور در بازار آزاد به‌دلیل افزایش تقاضا با رشد چشمگیری همراه بوده که در برخی موارد این افزایش قیمت به بیش از 50میلیون‌تومان رسیده است. به‌عنوان مثال شرکت مدیران‌خودرو به‌عنوان شریک تجاری چری در ایران، به‌تازگی قیمت جدید برخی محصولات خود را اعلام کرده است. بر همین اساس چری تیگو7 که یک کراس‌اوور مدرن و به‌روز به‌شمار می‌رود، با قیمت 277‌میلیون‌تومان از سوی شرکت به فروش می‌رسد. قیمت چری تیگو 5 نیز که یکی دیگر از محصولات پرفروش این شرکت به‌شمار می‌رود، پس از محاسبات جدید از 128‌ به 198 میلیون‌تومان افزایش یافته که همین موضوع سبب شده است قیمت این خودروها در بازار آزاد نیز با افزایش همراه شود. گفتنی است افزایش قیمت کارخانه‌ خودروها، به‌دلیل محاسبه نرخ ارز توسط سامانه نیما است که موجب شده به‌جای نرخ 4200‌تومانی ارز، رقمی بیش از آن که توسط این سامانه تعیین می‌شود، در قیمت‌گذاری‌های جدید شرکت‌ها لحاظ شود. تیگو 7 این روزها در بازار آزاد با قیمتی حدود 300 تا 335 میلیون‌تومان خرید و فروش می‌شود، همین موضوع باعث شده است بسیاری از خریداران خودرو بی‌وای‌دی اس‌7 که به نوعی از لحاظ امکانات رفاهی، رقیب تیگو 7 به‌شمار می‌رود، اقدام به فروش حواله‌های خود با قیمت‌های باورنکردنی حدود 150 تا 175 میلیون‌تومان کنند. خودروسازی کارمانیا به‌تازگی نوید تحویل خودرو بی‌وای‌دی اس7 یا همان جناب اس7 را به مشتریان خود داده است. به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی با ورود اس7 به خیابان‌ها، بازار کراس‌اوورهای چینی دچار تحولی جدی شود و رقابتی داغ میان گزینه‌های موجود شکل بگیرد. باتوجه به نوع قیمت‌گذاری دلال‌ها و فعالان بازار برای خودروهای پرطرفدار در بازار، انتظار می‌رود به محض ورود این کراس‌اوور توانمند به بازار، برچسب قیمتی بیش از 300‌میلیون‌تومان روی آن نصب شود. گفتنی است برگ برنده این خودرو نسبت به سایر رقبا پیشرانه دولیتری مجهز به توربوشارژر است که توانایی تولید 203 اسب‌بخار قدرت و 320‌نیوتون‌متر گشتاور را دارد. جعبه دنده 6‌سرعته دوکلاچه WDCT نیز وظیفه انتقال نیروی تولیدشده موتور به چرخ‌های جلو برعهده گرفته است.
همچنین برخی دیگر از خودروهای پرطرفدار و پرفروش در بازار نظیر جک S5 که محصول کرمان‌موتور است، تاکنون افزایش قیمت رسمی باتوجه به شرایط پیش‌آمده، نداشته‌اند و با همان قیمت قبلی به بازار عرضه می‌شوند. اما نمونه دنده اتوماتیک این خودرو در بازار آزاد با قیمتی حدود 240 تا 265‌میلیون‌تومان خرید و فروش می‌شود. بر همین اساس اگر کرمان‌موتور نیز بخواهد با احتساب نرخ ارز نیمایی قیمت‌گذاری جدیدی داشته باشد، قیمت این کراس‌اوور به بیش از 200‌میلیون‌تومان افزایش می‌یابد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    0 0
    با سلام، باید توجه داشت که دلار ارزان گرویده پس خودروهای جدید مانند بی وای دی اس۷ باید یک قیمت منطقی داشته باشد وگرنه از رقبای خود شکست خواهد خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =