ایلان ماسک

ماسک با ارسال ایمیل اخیر خود به کارکنان، علاوه‌بر اظهار شادمانی برای رسیدن به موفقیت قابل‌ملاحظه درخصوص تحویل سدان مدل 3 به مشتریان، از آنان خواسته تا به مجموعه ایمیل‌ها درخصوص شکایت و قرار مصالحه کمیسیون بورس و اوراق بهادار توجهی نداشته باشند

به گزارش «اخبار خودرو»، ایلان ماسک تنها چند ساعت پس از آن‌که با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بر سر بقای مشروط خود به‌عنوان مدیرعامل تسلا به توافق رسید، به کارکنان خود خبر داد که این شرکت در شرف درآمدزایی است.

ماسک با لحنی مقتدرانه در ایمیلی که برای کارکنان شرکتش ارسال کرده نوشته است: «ما به سودآوری و اثبات اشتباه بدبین‌هایی که درباره موفقیت تسلا صحبت می‌کنند، بسیار نزدیک هستیم و توانستیم به یک موفقیت حماسی که فراتر از هر انتظاری بود دست پیدا کنیم.»

منظور آقای ماسک از موفقیتی که فراتر از هر انتظاری بوده، تحویل تعداد خودروهای مدل 3 در پایان سه‌ماهه سوم سال میلادی جاری است که یکشنبه به پایان رسید و تسلا موفق شد تعداد قابل ملاحظه‌ای بیشتر از آن‌چه پیش‌بینی شده بود، خودرو مدل3 را به خریداران تحویل دهد. 

روزهای سخت

ماسک در قراری که با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا گذاشته متعهد شده که دست‌کم تا سه سال آینده کرسی ریاست هیات مدیره را ترک کند و همچنین مبلغ 20میلیون‌دلار را به‌عنوان جریمه برای تخلفاتی که به باور این کمیسیون انجام داده، پرداخت کند.

پنجشنبه گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده شکایت رسمی خود را از ایلان ماسک به دادگاه برد. تسلا برای جلوگیری از هرچه بزرگ‌تر شدن ابعاد این ماجرا پذیرفت که 20میلیون‌دلار جریمه پرداخت کند و خط‌مشی‌هایی متفاوت را به‌کار گیرد تا اطلاع‌رسانی از سوی مدیرعامل این شرکت با صحت و سقم بیشتری صورت گیرد و از هرگونه انتشار خبر کذب توسط او جلوگیری کند.

منظور کمیسیون بورس و اوراق بهادار از این اظهارات توئیت دروغ ماسک در ماه گذشته است که طی آن اعلام کرد قصد دارد سرمایه‌های لازم برای شرکتش را ازطریق خصوصی‌سازی آن کسب کند.  

جشن پیروزی

ماسک با ارسال ایمیل اخیر خود به کارکنان، علاوه‌بر اظهار شادمانی برای رسیدن به موفقیت قابل‌ملاحظه در خصوص تحویل سدان مدل 3 به مشتریان، از آنان خواسته تا به مجموعه ایمیل‌ها در خصوص شکایت و قرار مصالحه کمیسیون بورس و اوراق بهادار توجهی نداشته باشند.

ماسک در ایمیل خود نوشت که تیم تولید مدل 3 تسلا موفق شده در مدت یک هفته تعداد 10هزارواحد از این محصول را تولید کند. این می‌تواند برای شرکتی که همواره درخصوص ارائه اطلاعات دقیق زمان نهایی عرضه نخستین محصولی که به صورت انبوه تولید می‌کند، گنگ و مبهم رفتار کرده، قدم بسیار بزرگی تلقی شود. 

مدل 3 نخستین خودرو الکتریکی ساخت این شرکت آمریکایی است که با قیمت نسبتا ارزان به بازار فرستاده می‌شود. ماسک 47ساله در یک ایمیل دیگر خطاب به کارکنانش گفته است: «شما دارید کاری خارق‌العاده انجام می‌دهید. به تمامی حاشیه‌ها بی‌توجه باشید. یک هفته فوق‌العاده دیگر گذشته و ما پیروز خواهیم شد.»

نشریه بلومبرگ که محتوای ایمیل‌های درون‌سازمانی تسلا را منتشر کرده، در تلاش برای گرفتن اظهارنظر بیشتر مسئولان تسلا با شکست روبه‌رو شده است. 

تحویل خودرو در محل

براساس گزارش بلومبرگ در روز شنبه، یعنی یک روز پیش از به پایان رسیدن ماه سپتامبر و سه ماهه سوم سال، تسلا تمام تلاش خود را کرده تا تعداد هرچه بیشتری مدل 3 را به مراکز خود در سراسر آمریکا انتقال دهد.

ماسک هم در یکی از توییت‌های اخیر خود اعلام کرده که به‌دنبال تحویل مستقیم خودروها به خریداران در منزل یا محل کار آن‌هاست.  شکی نیست که ایلان ماسک برای جبران اتفاقات اخیر تمام تلاش خود را خواهد کرد و از تمام توانایی‌های خود در زمینه روابط‌عمومی برای بالابردن دوباره برند تسلا کمک خواهد گرفت.

در یک سال گذشته تسلا بیشترین میزان انتقادها را از زمان تاسیس خود دریافت کرده و به نظر می‌رسد مدیرعامل و بنیانگذار آن چاره‌ای جز هموارکردن راه تولید و بهبود روش‌های پیشین نداشته باشد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دارکوب FR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    1 0
    با سلام،چقدر خوب خواهد شد ، اگر خودروهای تسلا در ایران به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می گرفت.خودرو های قدرتمند و ب‌‌‌دون الودگی ،با توجه به برقی بودنشان هست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =