کد خبر: 221586
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
پلاک خودروها

 شرکت ویداک در نمایشگاه ایپاس از طرح جدید پلاک‌های هوشمند رونمایی کرد.

 به گزارش «اخبار خودرو»، تفاوت اصلی این پلاک‌ها با پلاک‌های معمولی یا  اصطلاحا «ملی» استفاده از یک تراشه در پشت آنهاست. با استفاده از این قطعه پلاک خودرو می‌تواند پیام‌هایی را به مرکز پلیس ارسال کند. به‌عنوان‌مثال با استفاده از این پلاک‌ها، دیگر امکان تخلف در ورود به محدوده طرح ترافیک یا زوج‌وفرد وجود ندارد. همچنین این پلاک می‌تواند هنگام آدم‌ربایی یک پیام، حاوی اطلاعات موقعیت خودرو ارسال کند. بنابراین مالکان دیگر خیالشان بابت دزدی خودرو راحت خواهد بود، چراکه علاوه‌بر گزارش موقعیت مکانی خودرویشان، در صورت برداشته‌شدن پلاک از محل نصب، این عمل تشخیص داده‌ می‌شود و به‌سرعت پلیس را از آخرین موقعیت مکانی خودرو آگاه می‌کند. استفاده از این پلاک‌های هوشمند به‌زودی به‌صورت آزمایشی انجام خواهد شد و سپس با شروع مرحله عملیاتی این طرح، تمام مراکز ثبت پلاک راهور مجهز به این پلاک‌ها خواهند شد، تا مراکز تعویض پلاک در تعویض شماره انتظامی خودروها از پلاک‌های هوشمند روی خودروها استفاده کنند. 

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    2 0
    یعنی چقدر دیگه باید پول بابت تعویض پلاک بدهیم؟
  • سام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
    0 0
    مسخره هستش . کجای دنیا همچین چیزی دیدید . بجای اینکه مشکلات رو از ریشه اصلاح کنن میان نقشه میکشن که چطور به مشکلات اضافه کنن . الان سیستم های پیشرفته ضد سرقت و ردیابی وجود داره و هرکسی دلش بخاد میتونه ماشینش رو مجهز کنه پس بهانه دلسوزیه مردم رو نکنن . این طرح اگر عملی بشه فقط جنبه درامدزایی و ...داره. درضمن همیشه روش های دور زدن از موانع هست و اونی که بخاد تخلف کنه کاره خودشو میکنه .
  • ارمین ارین IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    1 0
    همان پالاکای ملی را خیلی ها الان گل میگیرند و یا دوده میزنند که یکبار ندیدم پلیس راه انها را متوقف کند. با 1000 بدبختی موتورسواران را پلاک ملی کردند ولی میبیننم که متخلفین روی پلاک را با زنجیر میپوشانند
  • رایان IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    1 0
    به نظر من که خیلی چیز خوبیه هر کی خلاف کنه راحت گیر میفته
  • الیاس IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    0 1
    من سه سال پیش این ایده به ذهنم رسید البته این پلاک که توضیح داده شد مشکل داره من چیزی رو میتونم درست کنم که هیچ وقت مشکلی براش به وجود نیاد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =