کد خبر: 221612
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
جیلی

سرانجام پای اینترنت اشیا و نصب آن روی خودروهای سواری به ایران هم باز شد، آن هم طی همکاری مشترکی بین ایرانسل و شرکت واردکننده خودروهای جیلی در ایران که می‌تواند تحولی بزرگ در صنعت و بازار خودرو ایران ایجاد کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، با ورود به نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (تلکام) یک سدان خوش‌تراش و زیبا توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند. خودرویی کشیده با ظاهری کوپه که از سرزمین اژدهای طلایی به ایران آمده و قرار است اولین سفیر اینترنت اشیا نیز نام بگیرد.
این خودرو همان جیلی امگرند GT است که قرار بود با نام GC9 وارد کشور شود. گویا شرکت آرین‌خودرو پارس به‌عنوان نماینده انحصاری واردات محصولات جیلی به ایران قصد دارد اولین شرکتی باشد که در بحث خودروهای متصل به اینترنت با ایرانسل همکاری می‌کند. ایرانسل قصد دارد سامانه هوشمند حمل‌ونقلی را بر بستر اینترنت ارائه کند تا امکان کنترل ناوگان فراهم شود. در این مسیر می‌توان به مشتریان حقیقی یا حقوقی سرویس‌هایی همچون اطلاع‌رسانی در مورد زمان فرارسیدن دوره‌های نگه‌داری کمک کند.
ایرانسل و آرین‌خودرو پارس در حالی از سنت‌شکنی در حوزه خودرو خبر می‌دهند که قرار است در آینده و با ورود رسمی این خودرو به بازار، کاربران آن بتوانند با استفاده از اینترنت اشیا از امکانات بسیاری بهره‌مند شوند. زمان‌بندی تعمیرات بر اساس روزهای استفاده یا کیلومتر کارکرد و ارسال اطلاعات مربوط به تعمیر و نگهداری خودرو ازجمله زمان مناسب تعویض روغن، تنظیم باد چرخ‌ها و ... به تعمیرگاه مرکزی ازجمله کارکردهایی است که این دو شرکت در همکاری مشترک خود قرار است به آن دست یابند. یکی دیگر از خدماتی که جیلی و ایرانسل در طرح خودروهای متصل  در نظر گرفته‌اند، سرویس کنترل بر حرکت خودرو است تا خانواده‌ها هنگام سپردن خودرو به فرزندان خود بتوانند بر عملکرد و حتی عبور از سرعت مجاز آنها نیز نظارت کنند.
ایرانسل همچنین امکان ارائه اطلاعات جمع‌آوری‌شده در اپلیکیشن اختصاصی این سرویس و ربات تلگرامی آن را فراهم کرده است. بخش ارتباط با کمپانی‌های تجاری ایرانسل (B2B) به‌غیراز شرکت آرین‌خودرو پارس با شرکت‌های همچون عالیس و توزیع برق مشهد قرارداد بسته است تا ناوگان خودروهای این دو شرکت را کنترل کند. شیوه کار این سرویس به این روش است که دانگلی به خودرو متصل می‌شود که امکان ردیابی و اتصال به اینترنت از طریق سیم‌کارت موجود در این دانگل مهیا می‌شود. گفتنی است با استفاده از این دانگل امکان ارائه داشبورد هوشمند، تنظیم دما، ثبت گزارش سفر و رویدادهای در طول سفر، شناسایی محل خودرو، اطلاع از زمان فرارسیدن سرویس‌های دوره‌ای، درخواست کمک اورژانسی، تعمیرات و معاینه فنی، انجام امور مالی، اعلام سرقت خودرو، دستیار هوشمند، تعیین محدودیت سرعت و مناطق ممنوعه برای خودرو، آپلود مسیرهای جدید به سیستم ناوبری وجود خواهد داشت. بنابراین باید منتظر بود تا سامانه ثبت‌سفارش خودروهای وارداتی باز شود و شاهد حضور اولین خودروهای متصل به اینترنت با همکاری ایرانسل و شرکت آرین خودرو پارس باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =