لوازم یدکی خودرو

پایین‌آمدن نرخ ارز این نوید را می‌دهد که می‌توان به کاهش قیمت بسیاری از کالاها ازجمله لوازم‌یدکی خودرو امیدوار بود.

  به گزارش «اخبار خودرو»، پایین‌آمدن نرخ ارز این نوید را می‌دهد که می‌توان به کاهش قیمت بسیاری از کالاها ازجمله لوازم‌یدکی خودرو امیدوار بود. قیمت لوازم‌یدکی طی چند ماه گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده بود و برخی از قطعات تا دو برابر گران‌ شده بود. در همین زمینه با سیدمهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل و ماشین‌آلات به گفت‌وگو پرداختیم.

 بازار لوازم‌یدکی درحال‌حاضر چه وضعیتی دارد؟
وضعیت کنونی بازار تفاوت چندانی با چند هفته گذشته ندارد، البته از کاهش نرخ ارز خوشحال هستیم. فعالان صنف لوازم یدکی باید از ثبات نرخ ارز اطمینان حاصل کنند؛ در این صورت به‌راحتی قادر به تولید و واردات خواهند بود که موجب پیشرفت صنعت می‌شود و این اتفاق در سایه ثبات نرخ ارز برای مدت 1سال یا 6ماه رخ خواهد داد. 

کاهش نرخ ارز چقدر تاثیرگذار خواهد بود؟
مطمئنا تاثیرگذار است. همانطور که چند ماه گذشته اخطار دادیم در صورت عدم‌توجه به واردات با کمبود مواجه خواهیم شد و این اتفاق رخ داد؛ در خصوص نرخ ارز نیز اعلام می‌کنیم چنانچه نرخ ارز کاهش یابد علاوه‌بر کاهش قیمت اجناس، کمبودی در بازار مشاهده نخواهد شد زیرا علت کمبود، عدم واردات قطعه و مواداولیه موردنیاز تولید بود و حتی چنانچه قطعه تولید هم می‌شد به علت کمبود سریعا در بازار تمام می‌شد. امیدواریم کاهش نرخ ارز موقتی نباشد.

 درحال‌حاضر کامیون‌داران به وضعیت قیمت لوازم یدکی معترض‌ هستند. آیا تغییری در قیمت‌ها به وجود خواهد آمد؟
کامیون‌داران حق دارند اما نوید کاهش 50درصدی قیمت لوازم یدکی طی حدودا 4هفته آینده را می‌دهم که با کاهش نرخ ارز و همکاری بیشتر گمرک مشکلات واردکنندگان و تولیدکنندگان مرتفع شود، زیرا درحال‌حاضر با کالاهای ترخیص شده طی اسفند 96 لغایت اردیبهشت 97 نیاز بازار تامین شده است. امیدواریم با رفع موانع واردات شاهد شکست قیمت‌ها باشیم.

 پرداخت مابه‌التفاوت ارزی به کجا رسیده است؟
زمانی‌که تولیدکننده برای ترخیص مواداولیه مجبور به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز می‌شود، ناگزیر قیمت قطعه تا 300درصد افزایش پیدا خواهد کرد و این امری طبیعی است بنابراین باید مشکلاتی از این قبیل که گریبان تولیدکنندگان را گرفته است، مرتفع شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =