کد خبر: 221712
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۹

زمان تعویض روغن موتور، امروزه به چالش جدی برای مالکان خودرو تبدیل شده است، تاجایی‌که تعویض دیرهنگام روغن موتور باعث شده تا خرابی موتور خودروها روند صعودی به خود بگیرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، حرکت پیستون در سیلندر نیز با قدرت انفجار شمع انجام می‌شود، از آنجایی‌که سوخت بنزین پس از محترق‌شدن، ذرات کربن و گوگرد تولید می‌کند و نهایتا به‌وسیله رینگ‌ها به داخل روغن راه می‌یابند، باید این  موضوع را در نظر گرفت که در دراز‌مدت میزان جذب ذرات به داخل روغن بیشتر شده و باعث کثیف‌شدن بیش‌از‌حد روغن موتور می‌شود.

باتوجه به اینکه تمام مالکان خودرو به اعداد و کیلومتر کارکرد روی قوطی یا بسته‌بندی‌های روغن بسنده می‌کنند، در درازمدت و پس از گذشت کارکردی نزدیک به اعداد روی قوطی یا بسته‌بندی، روغن داخل سیلندر به گریس بدل شده و روغن موتور از حالت استاندارد خود خارج می‌شود.

در این شرایط همواره کارشناسان فنی توصیه می‌کنند که با توجه به کیفیت سوخت و ناخالصی موجود در آن، حداقل هزار کیلومتر قبل از رسیدن به پیشنهاد تولیدکننده روغن موتور نسبت به تعویض آن اقدام کنید تا موتور دچار خرابی کمتری شود. لازم به ذکر است اعداد اعلام‌شده توسط تولید کنندگان برای استفاده از خودرو در شرایط ایده آل تعیین شده و در صورت استفاده از خودرو در شرایط جوی نامناسب،‌گردو خاک،‌سرعت های بالا و ترافیک های سنگین باید درزمان تعویض روغن خودرو تجدید نظر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =