کد خبر: 221822
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

گران‌ترین وسپای موجود در بازار ایران مدل 946 آن است که به دلیل طراحی خاص خود قیمت بالایی دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،وسپا 946 هم اکنون در بازار تهران بین 170 تا 200 میلیون تومان خرید و فروش می شود  و به گفته کارشناس بازار موتور سیکلت، این محصول فروش خوبی نیز دارد.

مدل 946 به موتور تک سیلندر، چهار زمانه مجهز است که حداکثر توان 8.7 کیلووات (11.6 اسب بخار) در 8250 دور در دقیقه را تولید می کند.

وسپا موتورسیکلت که ساخت کشور ایتالیا است، در کارخانه وسپا واقع در توسکانی تولید شده و نمونه‌های بدلی بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به ساخته‌های دو کشور هند و چین در این زمینه اشاره کرد که از قضا طرفداران بسیاری نیز دارند.

خلاقیت اصلی وسپا در این بود که شیوه‌های طراحی که در عصر خود معمول بود را رها کرد و آغازگر مفهومی جدید با ناماسکوتریا همان موتورهای جمع و جور سفرهای شهری با طراحی خاص بدنه و چرخ های کوچک بود که پس از عرضه اولیه خود به میزان فروش 17 میلیون موتور در پنج قاره دست یافت. طراحی و شاخصه های فنی این موتور، در طی چندین سال به تدریج سیر تکاملی خود را طی نمود و در طول این مدت همواره به روح اصیل وسپا به عنوان وسیله نقلیه ای که ویژگی سادگی استفاده را به همراه دارد و در دسترس همگان قرار دارد وفادار بوده است.

منبع:عصر ایران

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    1 1
    شما بگو 20 میلیون بازم ارزش ندره :| عادم بهتره پراید مدل 90-91 بخره تا اینو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =