هیوندای

در اینجا شاید این سوال برای کسانی که می‌خواهند یک انتخاب منطقی داشته باشند مطرح شود که آیا خودرو صفرکیلومتر با کیفیت پایین و خدمات پس‌از فروش تقریبا مطلوب را به کیفیت خودروهای کارکرده ترجیح بدهند یا خیر؟

به گزارش «اخبار خودرو»،  در شرایطی که بازار خودرو با افزایش نجومی قیمت‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند و خرید صفرکیلومترها به امری محال برای بسیاری از مشتریان این بازار تبدیل شده است،‌ معرفی تعدادی از خودروهای کم‌استهلاک و بی‌دردسر دست‌دوم می‌تواند کمک‌حال خریداران باشد.
در اینجا شاید این سوال برای کسانی که می‌خواهند یک انتخاب منطقی داشته باشند مطرح شود که آیا خودرو صفرکیلومتر با کیفیت پایین و خدمات پس‌از فروش تقریبا مطلوب را به کیفیت خودروهای کارکرده ترجیح بدهند یا خیر؟ بگذارید پاسخ این سوال را طبق بررسی‌های انجام‌شده بدهیم. در ابتدا لازم است به‌سراغ دست‌دوم‌هایی برویم که به‌رغم کیلومتر بالای کارکردشان هنوز بی‌دردسر هستند و با کمترین هزینه می‌توانند نقش یک خودروی خانوادگی را بازی کنند. باآن‌که این دسته از خودروها کارکرده محسوب می‌شوند اما کیفیت بالای قطعات باعث می‌شود به‌عنوان یک انتخاب مناسب برای خریداران خودرو مطرح شوند. اگر به دنبال خودروهای کارکرده هستید، قبل از هر پارامتری سالم بودن شاسی، بدنه و موتور و البته  کیلومتر کارکرد پایین باید جز اولویت‌های انتخابتان باشد. در لیست خودروهایی که همچنان کمترین میزان خرابی و ‌ مراجعه به تعمیرگاه یا سهل بودن تامین قطعات را دارند، ‌هیوندای‌آوانته، ‌هیوندای‌ورنا، ‌هیوندای آی 30، کیا اپتیما با موتور 2700سی‌سی، ‌تویوتا کمری و تویوتا کرولا به‌چشم می‌خورند. آوانته که روزی به‌عنوان یک سدان خانوادگی باکیفیت و کم‌دردسر درقالب محصول جدید هیوندای در ایران شناخته می‌شد، همچنان به‌دلیل کمترین میزان مراجعه به تعمیرگاه، خرابی کمتر سیستم تعلیق و موتور وکیفیت سواری مناسب به یک گزینه مطلوب برای خریداران خودروهای دست‌دوم مطرح است. در بین خودروهای کارکرده باید ابتدا به تامین قطعات و تعمیرات آسان آن‌ها را توجه داشت، زیرا این روزها باتوجه به عدم واردات قطعه و فعال نبودن  نمایندگی انحصاری خودروسازان خارجی در ایران باید سراغ خودرویی رفت که کمترین میزان خرابی را داشته باشد. اما هیوندای آوانته، ورنا 1500 و 1600 سی‌سی درحال‌حاضر جزو سدان‌های خانوادگی در بازه قیمتی 50 تا 100میلیون تومان هستند که بی‌دردسر و کم‌خرج در شهرهای ایران جولان می‌دهند. 
همچنین می‌توان هیوندای آی 30و کیا اپتیما 2700سی‌سی را به‌دلیل کیفیت بالای ساخت موتور و هماهنگی مناسب گیربکس و موتور، دو گزینه مطلوب برای کسانی دانست که می‌خواهند از رانندگی با یک خودروی کره‌ای لذت ببرند. به‌طوری که در شرایط فعلی با کمی جست‌وجو در بازار به‌ندرت با آگهی فروش این دو خودرو مواجه می‌شویم. به جرات می‌توان گفت کسی که یکی از این دو خودرو را در اختیار دارد، حاضر نیست خودرویش را با نمونه‌های امروزی تعویض کند.
اما فراموش نکنید اگر بازه قیمتی بالاتری را در نظر دارید، تویوتا به‌عنوان صدرنشین کیفیت در خودروهای کارکرده یکی از بهترین گزینه‌هاست. تویوتا کمری باتوجه به آمار موجود، تا امروز نسبت‌به‌ رقبای هم‌کلاس و هم‌سگمنت خود کمتر به تعمیرگاه‌ها مراجعه کرده است. این خودرو به‌دلیل داشتن پیشرانه‌ای  که حساسیت کمتری نسبت به کیفیت سوخت ایران دارد، می‌تواند به‌عنوان یک سدان خانوادگی آپشنال و البته کم‌خرج مطرح باشد. تویوتا کرولا، ‌دیگر سامورایی بازار ایران است که لقب پرفروش ترین خودروی دنیا را نیز یدک می‌کشد. این سدان جمع‌وجور خانوادگی به‌دلیل کیفیت بالای قطعات موتور،‌گیربکس و سیستم تعلیق به خودروی کم‌استهلاک و کم‌خرج در ایران معروف است و هنوز هم می‌توان به مدل‌های قدیمی‌تر این خودروساز ژاپنی به‌راحتی  اطمینان و برای خریدش هزینه کرد.  
اما بد نیست زمانی که صحبت از خودروهای کارکرده به‌میان می‌آید، نیم‌نگاهی به  محصولات فرانسوی و آلمانی داشته باشیم. خودروهای فرانسوی به‌دلیل طبع گرم پیشرانه و پیچیدگی در تعمیر، هم از سوی مالکان و هم از سوی تعمیرکاران خودروهایی دوست‌داشتنی محسوب نمی‌شوند. اگرچه محصولات کمپانی‌های آلمانی‌ مانند ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز از جایگاه خاصی در بین مردم برخوردارند و از تکنولوژی ساخت بالایی نیز بهره می‌برند اما مالکان خودروهای آلمانی این روزها با مشکل تامین قطعه و بالا بودن هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو دست‌به گریبان هستند و به‌همین دلیل نمی‌توانند خرید یک آلمانی قدیمی را به دیگران توصیه کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • I30 IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    2 0
    به عنوان کسی که چند سالی هست یک i30دست دوم را خریدم و استفاده میکنم به جرات میتونم بگم از لحاظ کیفیت و سواری واقعا توی سگمنت قیمتی خودش عالیه. کیفیت تجهیزات و چرم و داشبورد اون اصلا قابل مقایسه با مزدا ۳ و سایر محصولات مونتاژی نیست. هر چند ابتدا از ماشین هاچ بک به علت کمبود فضا خوشم نمیومد ولی با خرید این ماشین نظرم عوض شد چون واقعا فضای عقب و صندوق مناسبی( حداقل برای من) دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =