کد خبر: 221929
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶
تسلا

تسلا بالاخره موفق شد قرارداد احداث سایت ۸۶۰‌هزار مترمربعی خود با شهرداری شانگهای را به امضا برساند.این کارخانه اولین گیگافکتوری تسلا در آسیا خواهد بود.

 به گزارش «اخبار خودرو»، با اعلام این خبر از چهارشنبه گذشته بسیاری از خبرگزاری‌ها دوباره روی عملکرد تسلا متمرکز شدند. تسلا فعلا موفق شده تاییدیه استفاده از خاک چین برای تولید محصولاتش را دریافت کند، اما برای تولید خودروهای برقی این کمپانی در بازار خودرو چین که در حوزه خودروهای برقی با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است، تسلا چند سالی را از دست خواهد داد. چراکه تا زمان احداث این کارخانه تعرفه‌های تجاری بین چین و ایالات‌متحده باعث می‌شود رقبای تسلا باقیمت مناسب‌تری در چین عرضه شوند.

اما قرارداد فعلی تسلا به این کمپانی آمریکایی اجازه می‌دهد احداث اولین گیگافکتوری خود در خارج از ایالات‌متحده را از ماه جولای آغاز کند. با احداث این گیگافکتوری ظرفیت تولید تسلا دو برابر می‌شود و البته قیمت تمام‌شده این محصول برای خیلی از بازارها کاهش پیدا خواهد کرد. 

روبین رن، سخنگوی تسلا در امور فروش بین‌الملل گفت: «با بسته شدن این قرارداد، اولین قدم برای احداث نخستین گیگافکتوری در خارج از ایالات‌متحده برداشته شد. این قدم برای پیشرفت ما در آینده مهم است، چراکه مقدمات پیشرفت پایدار جهانی‌مان را فراهم می‌کند.»

البته تسلا هنوز به‌طور دقیق اعلام نکرده برای زمین گیگافکتوری جدیدش چقدر خرج کرده است، اما اداره برنامه‌ریزی و منابع زمینی شانگهای در روز چهارشنبه اعلام کرده بود که این سایت به مساحت دقیق ۸۶۴۸۸۵مترمربع طی برگزاری یک مناقصه باقیمت ۹۷۳‌میلیون یوآن (۱۴۰‌میلیون دلار) فروخته شد.

همچنین طبق توافق انجام‌شده، تسلا حق تولید سالانه ‌هزار دستگاه خودرو را دریافت کرده است. با‌وجوداین کل مبلغ سرمایه‌گذاری شده برای تاسیس این گیگافکتوری دو میلیارد دلار اعلام‌شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =