تاکسی‏ های آنلاین

در آستانه سهمیه‌بندی بنزین، اختصاص سهمیه به تاکسی‌های اینترنتی به موضوع چالش برانگیزی تبدیل شده، هرچند اتحادیه کشوری کسب‌وکار مجازی امیدوار است دولت برای این کسب‌وکارها سهمیه بنزین در نظر بگیرد  تا رونق کار آنها پایدار بماند.

به‌گفته سخنگوی این اتحادیه درحال‌حاضر روزانه دومیلیون سفر توسط تاکسی‌های آنلاین  صورت می‌گیرد و هرگونه تغییر در قیمت سوخت و سهمیه‌بندی آن، در نحوه ارائه خدمات این تاکسی‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،هر روز خبرهای افزایش قیمت و  سهمیه‌بندی بنزین بیشتر از دیروز شنیده می‌شود و به‌نظر می‌رسد دیر یا زود این تصمیم اجرایی شود. ازسوی‌دیگر سایه این تصمیم بر همه فعالیت‌ها ازجمله کسب‌وکار تاکسی‌های اینترنتی سنگینی می‌کند و فعالان این نوع کسب‌وکار در تکاپو هستند با این چالش به بهترین شکل ممکن روبه‌رو شوند تا این نوع کسب‌وکارها  آسیب کمتری ببیند.

در همین زمینه رضا الفت‌نسب، عضو هیات‌مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌وکارمجازی در گفت‌وگو با «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «مدتی است سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت سوخت مورد بحث قرار گرفته اما هنوز تصمیم نهایی برای آن اتخاذ نشده است. این تصمیم هرچه باشد، به‌طور قطع بر کسب‌وکار تاکسی‌های اینترنتی اثرگذار است. تاکنون درباره اختصاص یا عدم اختصاص سهمیه‌بندی بنزین به تاکسی‌های اینترنتی صحبتی نشده است. البته ما کاملا خوش‌بین هستیم درصورتی‌که سهمیه‌بندی بنزین اجرایی شود، به‌تاکسی‌های آنلاین نیز سهمیه اختصاص یابد.»

وی درباره عدم تخصیص سهمیه بنزین به تاکسی‌های آنلاین توضیح می‌دهد: «اگر این اقدام توسط دولت صورت بگیرد، اتفاق بسیار بدی خواهد بود. زیرا با توجه حجم سفر روزانه تاکسی‌های اینترنتی در بیشتر شهرهای کشور، هزینه‌های سفر افزایش چشمگیری خواهد داشت اما بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد. جالب اینکه میزان مسافت طی‌شده تاکسی‌های اینترنتی با سازوکارهای هوشمند کاملا مشخص است، بنابراین می‌توان آن را در اختیار مسئولان قرار داد تا سندی بر فعالیت این نوع تاکسی‌ها باشد.»

کاهش حجم سفر و ‌افزایش هزینه

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌وکار مجازی با اشاره به میزان بالای سفر تاکسی‌های آنلاین توضیح می‌دهد: «درحال‌حاضر روزانه دومیلیون سفر توسط تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌شود، بنابراین هرگونه تغییر در قیمت سوخت و سهمیه‌بندی آن، در نحوه ارائه خدمات این تاکسی‌ها تاثیرگذار خواهد بود.»

عضو هیات‌مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکار مجازی در پایان می‌گوید: «در صورت عدم اختصاص سهمیه‌بندی بنزین به تاکسی‌های آنلاین از حجم سفرهای روزانه کاسته می‌شود و به احتمال زیاد بسیاری از مسافران و راننده‌های تاکسی‌ها آنلاین به مشکل برمی‌خورند. به‌این‌ترتیب این کسب‌وکار ریزش خواهد داشت. بنابراین انتظار داریم اگر دولت تصمیم به سهمیه‌بندی سوخت گرفت، سهم کسب‌وکار  تاکسی‌های آنلاین را باتوجه به پوشش حجم بالای سفر  این تاکسی‌ها مدنظر قرار دهد تا آسیبی به این کسب‌وکار  اینترنتی وارد نشود.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کامران US ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    2 0
    این موضوع اصلا چالش نیست،هرخودرو که عضو تاکسی های اینترنتی باشد درصورت داشتن سفر تمام مشخصات و مسیر پیموده شده آنها در مرکز موجود است در مصرف همه نوع خودرو ها نیز مشخص،به آسانی میشود درصورت داشتن سفر متناسب با نوع خودرو و مسافت طی شده سفر به آنها سهمیه سوخت در نظر گرفت
  • غلامی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    1 0
    واقعا اگه سهمیه ندن به تاکسی های انلاین این یه بی انصافیه بزرگه و مطمعنا دیگه برای تاکسیهای انلاین هیچ توجیه اقتصادی نداره با این درامد کم با بنزین ازاد کارکنن خواهشا مسئولیین یه فکری بکنن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =