علی شکوهی

نشست‌های هم‌اندیشی در سطح مدیران عامل و تولیدکنندگان بزرگ در کشور می‌تواند در زمان بروز تحریم‌ها و یا در تشدید شرایط بد سیاسی کمک شایانی به صنایع ایران کند.

  به گزارش «اخبار خودرو»، علی شکوهی، کارشناس صنعت در این خصوص می‌گوید: «برای عبور از بحران‌های پیش‌رو می‌توان روی کمک این جلسات حساب کرد. مدیران ارشدی که توانایی‌های قابل‌توجهی دارند تجربیات خود را در اختیار دیگر فعالان قرار می‌دهند.»

 وضعیت بازار خودرو بعد از اجرای تحریم‌های 13 آبان را چطور بررسی می‌کنید؟ آیا دوباره شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود؟

با توجه‌به آن‌که فشار نوسانات دلار در کشور تحت‌کنترل دولت درآمده است، نباید انتظار اتفاقات بخصوصی در این بازار را داشت. فنر متراکم شده در بخش‌های مختلف صنعت و بازار در پی افزایش نرخ ارز رهاسازی شده است. رکود تورمی شکل گرفته در بازارهای خودرو داخلی و خارجی ناشی‌از رها شدن فنر همین بازارهاست. حال انتظار آن که بعد از تحریم‌های بانکی تغییری در وضعیت صنایع صورت پذیرد کمی غیرتخصصی است.

 در خصوص فرار سرمایه‌های بومی چه نظری دارید؟ وضعیت سرمایه‌گذاران بزرگ در ایران بعد از تحریم‌های 13آبان را چطور بررسی می‌کنید؟

درحال‌حاضر کشورهای ترکیه و گرجستان مقصد این سرمایه‌ها تلقی می‌شوند. این درحالی‌است که این کشور‌ها در وضعیت بهتری نسبت‌به ایران قرار ندارند. در خصوص سرمایه‌گذاران بزرگ باید گفت چه قبل از تحریم و چه بعد از اعمال تحریم‌ها این سرمایه‌گذاران به دلیل ریشه‌ای که در ایران دارند از کشور نخواهند رفت و تنها روش‌های مدیریت سرمایه‌ آن‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

 حوزه‌های سرمایه‌گذاری جایگزین کشورهای خارجی در داخل کشور را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا فرصت‌های مشابهی در کشور برای ارائه به سرمایه‌گذاران داخلی وجود دارد؟

در این خصوص تحقیقات گسترده‌ای توسط شرکت‌های تحقیقات بازار به عمل آمده است. باتوجه به این‌که ایران یکی از بازارهای بزرگ دنیا به‌شمار می‌رود، چشم پوشی از این بازار برای صاحبان حرفه‌های تجاری غیرممکن است. سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت در کشور می‌تواند همان سودی را که موردانتظار صاحبان سرمایه خارج از کشور در تجارت‌هاست به‌وجود آورد. جزایر جنوبی کشور فرصت‌های بی‌بدیلی هستند که از چشم سرمایه‌گذاران داخلی دور مانده‌اند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دارکوب IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    0 0
    این نشست ها هیچ تاثیری برای مردم نداره ، فقط بیشتر به باز شدن قفل مخت کمک می کنه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =