بازار خودرو

اما در شرایط فعلی یک سوال وجود دارد و آن  این‌که با توجه به ثبات نرخ ارز در محدوده 13‌هزارتومان طی چند روز اخیر، به چه دلیل قیمت خودروهای داخلی، روزانه با نوسان مواجه شده و این بازار حتی یک روز هم‌ رنگ ثبات قیمت را به خود ندیده است؟

به گزارش «اخبار خودرو»، گزارش‌های روز گذشته بازار خودروهای داخلی، حکایت از نوسان قیمت و خبرساز شدن برخی از خودروهای داخلی دارد. این در حالی است که اغلب فعالان این حوزه معتقدند نوسانات نرخ ارز، عامل اصلی افزایش یا کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار است. اما در شرایط فعلی یک سوال وجود دارد و آن  این‌که با توجه به ثبات نرخ ارز در محدوده 13‌هزارتومان طی چند روز اخیر، به چه دلیل قیمت خودروهای داخلی، روزانه با نوسان مواجه شده و این بازار حتی یک روز هم‌ رنگ ثبات قیمت را به خود ندیده است؟

این پرسش در شرایطی مطرح می‌شود که برخی کارشناسان بر این عقیده هستند نوسان قیمت خودروهای داخلی وابسته به میزان عرضه و تقاضا در بازار است. البته علاوه‌بر نوسان‌های موجود در بازار طی چند هفته اخیر، نه‌تنها هیچ عرضه‌ای از سوی خودروسازان انجام نگرفته بلکه زمان تحویل خودروهای پیش‌فروشی، سال آینده در نظر گرفته شده و فروش خودروسازان با تحویل بلندمدت اتفاق افتاده است.

این در شرایطی است که انتظار می‌رفت در وضعیت عادی و حال حاضر بازار، همچنین ثبات جزئی نرخ ارز، بازار داخلی‌ها هم شاهد ثبات قیمت باشد. اما متاسفانه چنین اتفاقی نتوانسته است بازار را تحت تاثیر قرار دهد و هرروز شاهد تغییرات قیمتی در مورد برخی خودروها هستیم.

در این میان، بازار نیز در روز گذشته مجددا نوساناتی را به خود دید. مهم‌ترین نوسان قیمت در داخلی‌ها مربوط به خودرو پژو‌405 دوگانه‌سوز با افزایش قیمت 1.5‌میلیون‌تومانی بود که 53‌میلیون و 350هزار‌تومان خرید و فروش شد. این افزایش‌قیمت برای پژو‌405 دوگانه‌سوز حاشیه‌ها را بیشتر می‌کند و احتمال کم‌ یا متوقف شدن تولید این خودرو باعث خواهد شد تاثیر مستقیمی بر قیمت آن در بازار گذاشته شود.

آمارها نشان می‌دهند طی ۶‌ماه نخست امسال تیراژ خودروهای دوگانه‌سوز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود ۴۵درصد کاهش یافته است. علاوه‌بر این بازار خودروهای داخلی شاهد کاهش ۲میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی قیمت پژو‌۲۰۶ تیپ ۲ بود. همچنین پژو پارس با قیمت 65‌میلیون و 500هزار‌تومان، پژو 206 تیپ‌5 با قیمت 68‌میلیون‌تومان فروخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =