جگوار لندروور

جگوار-لندروور، خودروسازی که از ادغام دو برند شاخص و کهنه‌کار انگلیسی تشکیل شده، امروزه بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در بریتانیا است و همچنین بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در زمینه تحقیق و توسعه در بخش صنعت این کشور به شمار می‌رود.

به گزارش «اخبار خودرو»، هر دو این برندها کار خود را در اواسط قرن بیستم آغاز کردند و به خاطر نوآوری‌هایشان از شهرت و اعتبار زیادی برخوردار شدند. حالا این خودروساز بریتانیایی قصد دارد با هموار کردن راه ‌آینده ازطریق سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و اتوماسیون به سنت خود در نوآور بودن ادامه دهد. 

  بهره‌گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
در سال 2017 همایش فناوری جگوار لندروور برگزار شد. در این رویداد در کنار بحث‌هایی در خصوص کیفیت زندگی و حمل‌ونقل در جهانی با خودروهای متصل و بدون‌راننده، نمایش دستاوردهای جدید و خودروهای الکتریکی که نه‌تنها به موتورهای برقی مجهز بودند، بلکه لذت رانندگی خودران را به بینندگان اثبات می‌کردند، جگوار لندروور از «سایر» رونمایی کرد که فرمان هوشمند قابل کنترل با دستورات صوتی راننده است. نام سایر از روی نام مالکولم سایر، طراح جگوار ای-تایپ که از سال 1951 تا 1970 در جگوار مشغول به کار بود، انتخاب شده است. با وجود این‌که فناوری فرمان هوشمند سایر شیوه‌ رانندگی را متحول خواهد کرد، در صورت تحقق دیدگاه‌های جگوار برای آینده می‌تواند به یک دستیار صوتی و وسیله ارتباطی نیز بدل شود. در آینده رانندگان فرمان‌هایشان را با خود حمل می‌کنند و این امکان وجود دارد که این فرمان تنها بخشی از ماشین باشد که به آن‌ها تعلق دارد. فرمان هوشمند سایر همچنین به عنوان یک نوع «کارت عضویت» در باشگاه خدمات آتی خودروهای جگوار عمل خواهد کرد. این فرمان هوشمند با ارائه قابلیت‌هایی شبیه به یاری‌رسان‌های مجازی مانند الکسا خدماتی همچون خواندن اخبار، تنظیم تقویم و کارهایی از این قبیل را برای صاحبان جگوار لندروور انجام خواهد داد. جگوار لندروور از پیش توسعه فناوری‌های لازم برای نخستین خودرو خود-یادگیرنده جهان را آغاز کرده است. خودروهای جگوار لندروور با بهره‌گیری از آخرین تکنیک‌های موجود در هوش مصنوعی می‌توانند عادت‌ها و ترجیح‌های راننده را یادبگیرند؛ مثلا این‌که راننده صندلی خود را در چه وضعیتی تنظیم می‌کند، در چه اوقات به چه ایستگاه‌های رادیویی گوش می‌دهد و چیزهای دیگر. هنگامی که خودرو این عادت‌ها را فرامی‌گیرد، قادر خواهد بود از طریق یک کلید یا تلفن راننده خود را شناسایی کند و به صورت خودکار تنظیمات مربوط به او را فراخواند. همچنین تست‌هایی صورت گرفته که در آن‌ها امکان فرستادن پیام‌هایی از سوی ماشین به راننده بررسی شده تا به او گوشزد شود که پیش از سوار شدن به ماشین چیزهای لازم را فراموش نکند. جگوار لندروور همچنین در تلاش است تا با افزودن چشم‌های اضافی به نمونه‌های آزمایشی خودران‌های خود که با عابران پیاده ارتباط برقرار می‌کنند، محدودیت‌‌های روانی در خصوص اعتماد به خودروهای خودران را برطرف کند.  یکی دیگر از نوآوری‌هایی که جگوار لندروور امیدوار است بتواند به زودی تکمیل کند، فناوری‌های رانندگی خودران آفرود در محصولاتش است. این کمپانی بریتانیایی استفاده از خودروهای خودران را اجتناب‌ناپذیر می‌داند، اما آن‌ها همچنین می‌خواهند از این مساله اطمینان کسب کنند که قابلیت‌ها و سطح عملکرد موجود در خودروهای فعلی جگوار لندروور همچنان در خودروهای خودران آینده نیز در دسترس باشد. این شرکت ازطریق پروژه‌ای به نام کورتکس فناوری‌هایی مانند ویدیو، رادار، ردیابی نور و فاصله‌سنج را به کار می‌گیرد تا به خودرو اجازه دهد خود را با هر شرایطی سازگار کند. با کمک یادگیری ماشین، خودروها قادر خواهند بود تا از تجربیاتی که دارند درس بگیرند و به مرور عملکرد بهتری پیدا کنند. هدف جگوار از پروژه کورتکس رسیدن به سطوح 4 و 5فناوری خودران است. 

 ایده‌هایی آموزنده
جگوار لندروور رویکردی کنش‌گرانه را در قبال تغییر اجتناب‌ناپذیر به سوی خودروهای خودران در پیش گرفته است. این کمپانی به جای دنبال کردن سایر شرکت‌ها و اجازه دادن به این‌که رقبا راه‌حل‌ها و فناوری‌هایی را پیدا کنند، خود مستقیما وارد میدان شده و نقشی پیشتاز را برعهده گرفته است. این شرکت با سرمایه‌گذاری کلان خود در بخش تحقیق و توسعه در تلاش است تا راهی برای برطرف ساختن نیازهای مشتریان آتی خود ارائه دهد و همچنان در جایگاه برندی باقی بماند که خودروهایی با عملکرد بالا و با فناوری روز را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.  
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =