دنا پلاگین‌هیبرید

براساس اظهارات این منبع آگاه پیشرانه درنظرگرفته‌شده برای دناپلاس پلاگین‌هیبرید، درواقع موتور سه‌سیلندر ام‌وی‌ام است.

به گزارش «اخبار خودرو»، به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی‌بر تولید موتورملی سه سیلندر ویژه خودروهای هیبرید توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو در شماره‌های پیشین «دنیای‌خودرو»، این مورد منجربه طرح سوالات فراوانی ازسوی مخاطبان درخصوص آزمایشات فنی دناپلاس پلاگین‌هیبرید شد و بسیاری از مخاطبان سوالاتی پیرامون تجهیز این خودرو به همان موتور سه‌سیلندر ملی و  برنامه تولید انبوه آن توسط ایران‌خودرو در آینده‌ای نزدیک مطرح کردند.
به‌همین منظور خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو»  در گفت‌وگو با یک منبع آگاه از جزئیات بیشتر پروژه دنا پلاس پلاگین‌هیبرید مطلع شد. براساس اظهارات این منبع آگاه پیشرانه درنظرگرفته‌شده برای دناپلاس پلاگین‌هیبرید، درواقع موتور سه‌سیلندر ام‌وی‌ام است. همان موتوری که سال گذشته در حاشیه برگزاری پنجمین همایش صنعت خودرو هم‌زمان با معرفی خودرو دناپلاس پلاگین‌هیبرید به‌نمایش درآمد. حال باتوجه به گزارش منتشرشده مبنی‌بر انجام آزمایش‌های فنی دناپلاس پلاگین‌هیبرید، مشخص شد هدف از انجام این تست‌های آزمایشی، بررسی عملکرد خودرو برای جانمایی موتور بوده است. ازسوی‌دیگر در این تست به بررسی امکان وجود تولید قطعات این خودرو و توانمندی قطعه‌سازان درخصوص تامین قطعات موردنیاز برای تولید انبوه آن پرداخته شده است. هرچند همچنان تهیه و تولید باتری برای خودروهای پلاگین‌هیبرید به‌عنوان یک معضل برای تولیدکنندگان داخل تلقی می‌شود.
به‌گفته این منبع ‌آگاه موتور سه‌سیلندر ملی ویژه خودروهای هیبرید هنوز در مرحله طراحی و تولید بوده و وارد فاز اجرایی نشده است. 
وی بیان کرد تولید انبوه خودرو دناپلاس پلاگین‌هیبرید نیازمند وجود سرمایه‌گذار به منظور تامین هزینه‌های تولید است که برهمین‌اساس درحال‌حاضر باتوجه به نبود سرمایه‌گذار، گروه صنعتی ایران‌خودرو هم‌اکنون برنامه‌ای برای تولید انبوه آن ندارد. 
همچنین تولید انبوه خودروهای پلاگین‌هیبرید مستلزم فراهم بودن شرایط لازم و زیرساخت‌های کافی به‌منظور تامین جایگاه‌های شارژ مستقیم و شبکه برقی مجزاست که درحال‌حاضر این امکان در کشور وجود ندارد. به‌گفته کارشناسان، تامین برق موردنیاز خودروهای الکتریکی و پلاگین‌هیبرید و عدم زیرساخت مناسب برای آن‌ها مشکلی است که خودروسازان و واردکنندگان خودروهای پلاگین‌هیبرید با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
حال باتوجه به شواهد به‌دست‌آمده، انتظار می‌رود نحوه عملکرد دناپلاس پلاگین‌هیبرید با سایر خودروهای هیبرید متفاوت باشد. زیرا در این خودرو موتور بنزینی قادر به انتقال قدرت به چرخ‌های خودرو نیست و تنها به‌عنوان یک ژنراتور، باتری‌های خودرو را شارژ می‌کند. 
به‌عبارت‌دیگر دناپلاس ‌پلاگین‌هیبرید تنها به کمک موتورهای برقی که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند، قادر به حرکت است. همچنین باتری‌های درنظر گرفته‌شده در این خودرو در محفظه‌ای پشت صندلی‌ها قرار دارند اما فضای قسمت بار همچنان کارایی خود را دارد. اتصال به برق شهری یکی دیگر از قابلیت‌های این خودرو است که از طریق نشان تجاری نصب‌شده روی درصندوق صورت می‌گیرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    0 0
    بهتر بود همون موتور تی یو فایو رو میداشت جینی بدترین موتور هست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =