کد خبر: 222254
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
هیوندای

این کمپانی برای اینکه بتواند در بازار اروپا و البته ایالات‌متحده با رقبای سرسخت خود به رقابت بپردازد، در ابتدای سال جاری با پسوند N محصولات جدید با عملکرد بالای خود را معرفی کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،   کمپانی‌ هیوندای برای بازار سال 2019 برنامه دراز‌مدتی در راستای تولید محصولات جدید دارد. این کمپانی برای اینکه بتواند در بازار اروپا و البته ایالات‌متحده با رقبای سرسخت خود به رقابت بپردازد، در ابتدای سال جاری با پسوند N محصولات جدید با عملکرد بالای خود را معرفی کرد. طبق گفته یکی از مدیران هیوندای، سری N می‌تواند فرصت جدیدی برای این کمپانی باشد تا با آن هیوندای پیش از قبل مطرح‌ شود. 
از آنجایی‌که امروزه فست‌بک‌ها از نظر طراحی پیشرفت خوبی داشته‌اند و جوان‌پسند هستند، کمپانی هیوندای نسخه‌ای از i30 را تحت‌عنوان i30 فست‌بک N به بازار عرضه می‌کند. این نسخه از i30 ظاهری مشابه هاچ‌بک دارد، با این تفاوت که کمپانی هیوندای i30 فست‌بک را به‌عنوان نخستین خودرو پنج‌در کوپه معرفی می‌‎کند. از نظر استایل چراغ‌های جدیدی در امتداد جلوپنجره شش‌ضلعی مشبک‌مانند طراحی شده که ظاهر تهاجمی و اسپرتی به خودرو داده، همچنین دو ورودی هوا در زیر چراغ‌های جلو به‌همراه خط برجسته رو درها، کاراکتر اسپرتی به خودرو داده است.  در نمای عقب نیز طراحان این خودرو با استفاده از سطوح کروی‌شکل و انحناها توانسته‌اند ظاهر اسپرتی را، همانند کوپه‌های اروپایی برای i30 فست‌بک طراحی کنند. چراغ‌های کشیده با LED نمای زیبایی پیدا کرده و حجم‌ها و اسپویلری که روی در صندوق عقب تعبیه شده است، با دو اگزوز کروی‌شکل در طرفین، سقف شیب‌‎دار و زاویه خاص، ظاهری خاص به این فست‌بک می‌دهند. طراحان هیوندای برای اینکه چاشنی جذابیت را دوچندان کنند، طراحی داخلی را نیز نسبت خودروهای اروپایی جذاب‌تر کرده‌اند. 
زمانی‌که به کابین i30 فست‌بک وارد می‌شویم، فضای خلوتی به چشم می‌آید که دکمه‌های روی غربیلک فرمان جدید اسپرت در آنجا نصب شده است و حس یک خودرو اسپرت را به راننده القا می‌کند. دریچه‌‎های جدید، غربیلک فرمان و دسته دنده اسپرت، رنگ داخلی و دوخت قرمز با نوار قرمز دور دریچه‌های جانبی سیستم تهویه نیز هارمونی خاصی دارد و مشابه خودروهای اسپرت اروپایی شده و حس یک خودرو‌ اسپرت را به راننده می‌دهد. 
علاوه‌بر این صفحه نمایشگر 8‌اینچی تاچ در میان کنسول قرار گرفته که دو دریچه میان کنسول زیر آن تعبیه شده و سیستم هوشمند برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع در زیر آن قرار گرفته است. از نظر فنی i30 فست‌بک N دارای پیشرانه قدرتمندی است که نسبت به رقبای خود در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. 
همچنین پیشرانه 4سیلندر به حجم 2لیتر مجهزبه توربوشارژ است و می‌تواند 275‌اسب‌بخار، قدرت و حداکثر 378نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این قدرت و گشتاور بی‌نظیر را باید مرهون تکنولوژی بالای سیستم تایمینگ سوپاپ‌ها، نحوه پاشش سوخت و توربوشارژ توسعه‌یافته دانست.
 برای چاشنی هیجان نیز بیشتر از یک گیربکس ‌سرعته دستی برای این خودرو در نظر گرفته شده و شتاب اولیه از سکون تا 100‌کیلومتر‌برساعت در 6.1ثانیه است. همچنین تایرهای 19‌اینچی پیرلی پی‌زیرو زیر i30 فست‌بک N نصب شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =