هوندا، مرسدس‌بنز، نیسان و فراری پیش از آن‌که نامی برای برندهای خودرویی بزرگ جهان باشند، نام بنیانگذاران و طراحان آنها بوده‌اند. البته امروز کمتر کسی از ماجرای جالب این نام‌ها خبر دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،  هوندا، مرسدس‌بنز، نیسان و فراری پیش از آن‌که نامی برای برندهای خودرویی بزرگ جهان باشند، نام بنیانگذاران و طراحان آنها بوده‌اند. البته امروز کمتر کسی از ماجرای جالب این نام‌ها خبر دارد.
جالب است بدانید نامگذاری بیشتر این برندها تحت‌تاثیر بنیانگذاران و طراحان این خودروها بوده است.

هوندا

هوندا یک ‏شرکت ‏خودروسازی ‏ژاپنی ‏و ‏چندملیتی ‏است و به لحاظ تولید ‏موتورسیکلت و ‏موتور خودرو در جهان شناخته می‌شود. ‏این شرکت در سال ۱۹۴۸ توسط ‏سوییشیرو هوندا ‏تاسیس شد و از سال ۱۹۵۹ تاکنون، بزرگ‌ترین تولیدکننده ‏موتورسیکلت ‏در جهان است. نام هوندا هم مانند بسیاری از برندهای بزرگ جهان از نام موسس آن گرفته شده است. سوییشیرو هوندا ‏ ‏یک مکانیک بود و علاقه فراوانی به خودروهای مسابقه‌ای داشت.

فِراری

فِراری جزو آن دسته از برندهای معروف جهان خودرو است که هر شخصی دوست دارد یک دستگاه فراری که خودرویی سوپر‌لوکس و آئرودینامیکی است، داشته باشد. نام فِراری پس از آنزو فراری، موسس ایتالیایی آن در سال 1924 یک تیم اتومبیلرانی تاسیس کرد، سرزبان‌ها افتاد. البته او در سال 1939، مسابقات اتومبیلرانی را برای تاسیس شرکت خودروسازی با نام خود ترک کرد. 

نیسان

در سال 1928 Toshisuke Aikawa برای نخستین‌‌بار Nihon Sangyo را در ژاپن تاسیس کرد. نیسان به اختصار برای بورس توکیو به‌عنوان Ni-San تشکیل شده است. این شرکت ابتدا در زمینه ریخته‌گری و قطعات خودرو مشغول به‌کار بود اما نیسان در سال 1933، ساخت خودرو را آغاز کرد.

فولکس‌واگن

در سال ۱۹۳۰ آدولف هیتلر، رهبر آلمان دستور داد خودرویی ساخته شود تا همه مردم توانایی خرید آن را داشته باشند. در زبان آلمانی فولکس‌واگن به‌معنای «خودرو مردم» بوده و در‌حال‌حاضر این کمپانی بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان است. فولکس‌واگن یک شرکت مادر است و بسیاری از برندهای محبوب خودرو ازجمله بنتلی، بوگاتی را زیر چتر خود دارد.

مرسدس‌بنز

مرسدس‌بنز نخستین خودرو با سوخت بنزین است و  در 1886 اختراع شد. این شرکت ‏خودروسازی ‏آلمانی ‏امروز درزمینه ‏طراحی ‏و ‏ساخت ‏انواع ‏خودرو، ‏کامیون، ‏اتوبوس، موتورهای درون‌سوز و همچنین ارائه ‏خدمات مالی ‏و ‏بیمه خودرو ‏نیز فعال است. ‏مرسدس، از ابتدای نام دختر جلینک که یکی از مالکان این برند بود، گرفته شده است. بنز هم نام ‏کارل‌فریدریش بنز، ‏مهندس خودرو و طراح نخستین خودرو بنزینی است.

فورد

 فورد یک شرکت خودروسازی و چندملیتی  مستقر در حومه شهر دیترویت است. این کمپانی در تاریخ ۱۶ژوئن ۱۹۰۳ میلادی توسط هنری فورد تاسیس شد و شاید به جرات بتوان گفت معروف‌ترین برند خودرو در جهان بوده، البته داستان نام‌گذاری آن بسیار ساده است. این خودرو به نام هنری فورد نام گذاری شد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =