بازار خودرو

در دور جدید خروج برندهای چینی از ایران شاهد خروج برندهایی هستیم که فروش فوق‌العاده‌ای را در کشور ما تجربه کرده بودند و سهم مناسبی از بازار را به‌دست آورده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»، سال ١٣٩٠، با آغاز تحریم‌ها تنها شریک صنعت خودرو ایران که بازار  کشور را ترک کرد، گروه PSA بود که خروج آن از کشور منجر به توقف تولید زانتیا و همچنین  بروز مشکلات در تولید خانواده پژو٢٠٦ شد. اما در دور جدید تحریم‌ها علاوه‌بر پژو- سیتروئن، رنو نیز بازار ایران را ترک کرد تا تولید خودروهای فرانسوی در آینده نه‌چندان دور محدود به مدل‌های قدیمی همانند پژو٤٠٥‌، پارس و ٢٠٦ شود. درنتیجه بازار برای تقویت برندهای چینی مهیا شده اما وضعیت خودروسازان چینی در سال ٢٠١٨ با ٢٠١١ بسیار متفاوت است. زیرا در آن زمان، چینی‌ها به فکر توسعه  محصولات خود بودند، اما حال به فکر توسعه بازار خود و رفتن به بازارهای تراز اول جهانی یعنی اروپا و آمریکای شمالی هستند. 
بنابراین تحریم‌ها برای آنها همانند یک شمشیر دو لبه است، همان‌قدر که خالی‌شدن بازار ایران از رقبا می‌تواند برای آنها مفید باشد، ماندن در این بازار نیز می‌توانند برای آنها عواقب نافرجامی داشته باشد. از این‌رو، برخی از چینی‌های تازه‌وارد در بخش تولید، بازار ایران را ترک کرده‌اند. از میان آنها می‌توان به برندهایی همانند جیلی یا ام‌جی اشاره کرد که به‌دلیل داشتن شرکای آمریکایی یا برنامه حضور در بازار آمریکا قید حضور در بازار ایران را زده‌اند. 
از سوی دیگر در دور جدید خروج برندهای چینی از ایران شاهد خروج برندهایی هستیم که فروش فوق‌العاده‌ای را در کشور ما تجربه کرده بودند و سهم مناسبی از بازار را به‌دست آورده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =