بورس

روز گذشته نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، زامیاد، پارس‎خودرو، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، گروه بهمن و الکتریک‎خودرو شرق مثبت خوردند .

به گزارش «اخبار خودرو»، بورس تهران روز بسیاری خوبی را پشت سرگذاشت و بیشتر نمادهای بزرگ و تاثیرگذار بازار سرمایه مثبت شدند. در این بین، گروه خودرویی نیز به‎عنوان یکی از لیدرهای اصلی بازار مشمول این قاعده شد. براین‌اساس، روز گذشته نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، زامیاد، پارس‎خودرو، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، گروه بهمن و الکتریک‎خودرو شرق مثبت خوردند و در مقابل تنها نمادهای آهنگری تراکتورسازی ایران و لنت ترمز ایران منفی شدند. همچنین دیروز طی 29هزارو142 نوبت معاملاتی، 535میلیون‌و505هزار سهم به ارزش 73میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار خودرویی ها تا پایان دادوستدهای روز گذشته بالغ بر 18هزارو990میلیاردتومان شد.

  حال و روز نامساعد شرکت «آ»
شرکت «آ» به‎عنوان یکی از قطعه‎سازان خصوصی که در بورس فعالیت می‎کند اما  در وضعیت مناسبی به سر نمی‎برد و حتی در روزهایی که بورس تهران و به‎خصوص گروه خودرویی روند خوبی را پشت سر می‎گذارند، این تک‎سهم کوچک به هیچ عنوان نمی‎تواند سهامداران خود را راضی نگه دارد. ازسوی‌دیگر، این سهم در اکثر اوقات با صف فروش مواجه می‎شود که این امر بر زیان‎دهی و عملکرد قرمز این سهم بیشتر تاثیر می‎گذارد. همچنین باتوجه به مشکلاتی که قطعه‎سازان طی سال جاری با آن دست‎وپنجه نرم می‎کنند، این شرکت بورسی با مشکلات بسیار عدیده و جدی‎ مواجه است. حال باید دید در چنین شرایطی این شرکت برای آینده تولیدی و همچنین بورسی خود چه طرح و برنامه‎ای را در دستور کار قرار دارد.

  رشد تقاضا برای خودرویی‎ها
خودرویی‎ها این روزها با رشد تقاضا ازسوی سهامداران همراه شده‎اند. زمزمه‎های رشد قیمت خودرو این روزها درحالی در بسیاری از محافل شنیده می‎شود که تاکنون هیچ مقام رسمی این موضوع را تایید نکرده است. اتکا به چنین شایعاتی از نگاه بسیاری از کارشناسان چندان خوشایند نیست، زیرا می‎تواند تحلیل‎های سهامداران را از روند بنیادی منحرف کند. ازسوی دیگر، حقیقی‎ها بیشترین خرید را در نمادهای خودرویی داشتند و در این بین سایپا بیشترین تقاضا را میان این گروه داشت.

  بارز؛ شاگرد اول گروه تایر
30 صنعت بورسی روز گذشته با روندی صعودی به‌کار خود پایان دادند و وسایل ارتباطی بیشترین رشد قیمتی روزانه را به ثبت رساند. لاستیک (تایر) دومین گروه مثبت بازار بود. اکثر نمادهای این گروه با رشد تقاضا به صف خرید رسیدند و در پایان نیز با همین روند به کار فعالیت خود خاتمه دادند. بیشترین حجم خرید در این صنعت متعلق به گروه صنعتی بارز بود. خودرو نیز جایگاه‌ سوم را به خود اختصاص داد. این صنعت رشد قیمتی 3.6درصدی را به‌جای گذاشت. صنایع ریخته‌گری ایران دیروز بالاترین رشد روزانه را میان نمادهای این گروه داشت. این در حالی است که دماسنج بازار سهام روز گذشته شاهد رشد یک‎هزارو543واحدی بود تا به سطح 182هزارو211 واحد برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

آخرین اخبار