موتورسیکلت

به‌تازگی امکان خرید اینترنتی خودرو و موتورسیکلت نیز در برخی سایت‌های فروش اینترنتی فراهم‌شده، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این روش خرید این‌است که خودروبرها محصول خریداری‌شده را  درِ منزل به شما تحویل می‌دهند و نیازی به مراجعه خریدار به فروشگاه نیست.

به گزارش «اخبار خودرو»،  یکی از خدمات فضای‌مجازی به‌طورقطع امکان خرید اینترنتی کالاها بدون‌نیاز به مراجعه حضوری است. به‌تازگی امکان خرید اینترنتی خودرو و موتورسیکلت نیز در برخی سایت‌های فروش اینترنتی فراهم‌شده، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این روش خرید این‌است که خودروبرها محصول خریداری‌شده را  درِ منزل به شما تحویل می‌دهند و نیازی به مراجعه خریدار به فروشگاه نیست. این موضوع در مورد خودروها مشکلات چندانی ایجاد نمی‌کند، چراکه باتوجه به محدود بودن بازار خودرو، مشتریان مشخصات هر خودرو را می‌دانند و حتی کسانی که در این مورد نیاز به اطلاعات بیشتر دارند با مراجعه به وب‌سایت سازنده یا نماینده فروش محصولات، اطلاعات جامع و کامل را کسب می‌کنند و با اطلاعات کامل خرید خود را انجام می‌دهند. 
اما این روش درصورتی‌که خریدار اطلاعات جامعی برای خرید محصول نداشته باشد، با اشکال مواجه می‌شود. متاسفانه به‌خاطر تعدد موتورسیکلت‌های برقی که بدون نام و نشان اصلی‌ وارد بازار می‌شوند، اطلاعات کافی برای خریدار این محصول وجود ندارد. شرکت‌های مونتاژکار پس‌از تحویل قطعات این موتورسیکلت‌ها از نماینده چینی اقدام به تولید آن محصول تحت برند خود کرده و گاهی اطلاعات جامع و کاملی از محصول تولیدشده توسط خودشان را ندارند، اتفاق بدتر آن است که برخی سایت‌های مرجع فروش اینترنتی سراغ این تولیدکننده‌ها می‌روند و عامل فروش اینترنتی محصولات آن‌ها می‌شوند. زمانی‌که محصول این موتورسیکلت‌سازان در سایت‌های خرید اینترنتی عرضه می‌شود، ناخودآگاه فردی که حتی قصد خرید موتورسیکلت را ندارد، اما  این موتورسیکلت‌های برقی توجه او را به خود جلب می‌کنند. ازآنجاکه ترافیک در شهرهای اصلی کشور غیرقابل‌کتمان است، به‌همین‌دلیل بی‌صدا بودن و عدم نیاز به مصرف سوخت موتورهای برقی  برای خریدار جذاب است. اما در این ‌بین مشتری باید نسبت‌به نقاط ضعف این موتورها کاملا آگاه باشد، در غیر این‌صورت پس از چندماه استفاده نادرست از آن دلسرد شده و به‌طور کلی دید منفی نسبت به موتورهای برقی پیدا خواهد کرد. اما اگر مشتری این موتورها با اطلاعات جامع و کامل نسبت‌به خریداری این موتورها اقدام کند، می‌تواند لذت استفاده از آن‌ها را با دیگران به اشتراک گذاشته و دیگران را نیز نسبت‌به استفاده از این روش جذاب و کاملا پاک ترغیب کند. 
اما متاسفانه در سایت‌هایی که درزمینه فروش موتورسیکلت تخصص ندارند، در صفحه مربوط به فروش این کالا هیچ اطلاعاتی در مورد نوع باتری (لیتیومی یا اسیدی)، ظرفیت باتری، مدت‌زمان یا مسافت قابل پیمایش با یک‌بار شارژ، درجه شیب‌روی، تعداد حالات موجود برای استفاده از توان‌های مختلف و حتی مشخصات ترانس یا شارژ این موتورهای ارائه نمی شود. در حالی که برای مشتری چنین سوالاتی بسیار مهم‌تر از توان خروجی موتوربرقی است. هرچند احتمال دارد در بخش سوالات، چنین پرسش‌هایی مطرح شود اما احتمالا تولیدکننده پاسخ‌های مبهمی به آن‌ها می‌دهد.
سوالات نشان می‌دهند باوجود علاقه مردم نسبت‌به این وسیله جذاب اما این افراد می‌دانند باید شرایط استفاده از این موتور با مشخصات موردنظر آنها همخوانی داشته باشد. به‌همین‌دلیل عاقلانه نیست فروش چنین وسیله حساسی که علاوه‌بر فروش نیازمند خدمات چندساله برای تامین باتری‌هاست (نه ارائه گارانتی یک‌ساله)، در یک وب‌سایت خریدوفروش کالاهای مختلف کار درستی باشد، درواقع تولیدکننده این موتورها از اعتبار و تعداد بالای بازدیدکنندگان این وب‌سایت‌ها سوءاستفاده می‌کند تا فروش محصول بی‌نام‌ونشان خود را که بدون ثبت هیچ مجوزی برای گرفتن نمایندگی از تولیدکننده اصلی، اقدام به مونتاژ قطعات آن در ایران می‌کند، بالا ببرد. 
این در حالی است که تولیدکنندگان معتبر موتورسیکلت به‌تازگی خودشان اقدام به راه‌اندازی وب‌سایت‌های اینترنتی فروش محصولاتشان کرده‌اند. محصولاتی که به‌عنوان نماینده رسمی و ثبت‌شده از برندهای معتبر و بین‌المللی در ایران به فروش می‌رسد و فروشنده سازوکار و اطلاعات مناسبی را به خریدار اعطا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =