فولکس‌واگن

ما اساسا 90درصد از خودروهایی را که درگیر ماجرای دیزلگیت بودند خریداری و تعمیر کردیم. فکر می‌کنم بر اکثر مشکلات فائق آمده‌ایم.

به گزارش «اخبار خودرو»، سه‌سال از آن‌که فولکس‌واگن به انجام تقلب در تست‌های مربوط به سنجش آلایندگی خودروهای دیزل خود اعتراف کرد می‌گذرد، اما این رسوایی که یکی از پرهزینه‌ترین رسوایی‌های تاریخ خودروسازی لقب گرفته و جریمه‌هایی پی در پی را برای فولکس‌واگن به همراه داشته، همچنان فعالیت‌های روزمره این خودروساز بزرگ آلمانی را تحت‌الشعاع قرار خود می‌دهد. به گفته هربرت دایس، مدیرعامل این گروه، خودروسازی فولکس‌واگن، به لطف راهبرد جهانی خود برای جایگزین کردن خودروهای الکتریکی و همچنین تلاش‌هایی به منظور پاکسازی سازمان خود، پس‌از صرف حدود 30میلیارد دلار، توانسته بخش عمده‌ای از رسوایی دیزلی را پشت سر بگذارد. 

  اقدامات اصلاحی
دایس در گفت‌وگویی که اخیرا در دفتر آمریکای شمالی فولکس‌واگن در هرندون ویرجینیا انجام داده، در این باره گفته است: «ما اساسا 90درصد از خودروهایی را که درگیر ماجرای دیزلگیت بودند خریداری و تعمیر کردیم. فکر می‌کنم بر اکثر مشکلات فائق آمده‌ایم. همان‌طور که می‌دانید ما هنوز در سراسر جهان و در آلمان درگیر مسائل حقوقی هستیم و حل کلی همه مشکلات سال‌ها طول می‌کشد. اواخر اکتبر با آئودی و همچنین دادستان‌های آلمانی به توافق رسیدیم. 
هنوز مسائل حقوقی وجود دارد، اما از نظر تکنیکی ما بر بخش عمده ماجرا غالب شده‌ایم.» در ماه مارس سال 2017 فولکس‌واگن در دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده در دیترویت به اتهام سه جرم محکوم شد: توطئه، کارشکنی در برابر عدالت و معرفی کالاهای وارداتی به ایالات متحده با ادعاهای کذب. 
  در برابر قانون
در دادخواستی که توسط آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا (EPA) و اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده علیه فولکس‌واگن تنظیم شد، این شرکت به خاطر واردات حدود 590هزار دستگاه خودرویی که قوانین مربوط به هوای پاک را زیر پا می‌گذاشتند، تحت پیگرد قرار گرفت. 
دایس در گفت‌وگوی اخیر خود به این نکته اشاره کرده که در حالی‌ بازرسی‌ها در مورد اقدامات این شرکت در رابطه با توسعه و ساخت موتورهای پاک دیزل همچنان ادامه دارد که این شامل حبس چهارماهه مدیرعامل آئودی در تابستان گذشته می‌شود. 
لازم به ذکر است فولکس‌واگن بیشتر از هر جای دیگری در ایالات متحده با مسائل حقوقی‌ روبه‌رو بوده است. هربرت دایس که در سال 2015 از ب‌ام‌و به فولکس‌واگن ملحق شده، درباره وضعیت این شرکت در مواجهه با تعمیرات خودروهای دیزلی فولکس‌واگن گفت: «به لحاظ حقوقی ما در آمریکا با موقعیتی روبه‌رو بودیم که در مقایسه با سایر نقاط جهان بسیار پیچیده‌‌تر و دشوارتر بود، چون ماشین‌هایی که عرضه کرده بودیم با قوانینی که به آن زمان مربوط می‌شدند، سازگاری نداشتند. 
تعمیرات در اروپا نسبتا با سادگی بیشتری صورت گرفت؛ زیرا تنها کاری که باید انجام می‌شد به‌روزرسانی نرم‌افزار 10میلیون‌خودرو بود که البته آن هم انجام گرفته است. ما 90درصد خودروهای اروپایی را تعمیر کرده‌ایم، اما در آن‌جا با مشکل فنی دشوار و سختی مواجه نبودیم. از سوی دیگر موقعیتی که در آمریکا داشتیم، بحرانی‌ترین وضعیت برای ما در سراسر جهان بود. مشکل اساسی به قوانین آلایندگی در ایالات‌متحده مربوط می‌شود که نسبت‌به باقی جهان سخت‌گیرانه‌تر است.»
  آینده دیزل‌ها
او همچنین افزود که دیزل‌ها در خط‌تولید آتی فولکس‌واگن همچنان جای خواهند داشت، زیرا در برخی موارد، خصوصا برای مسافت‌های طولانی و خودروهای بزرگ‌تر این پیشرانه منطقی‌تری است. 
فولکس‌واگن به سرمایه‌گذاری روی دیزل‌ها ادامه خواهد داد: «زیرا در بسیاری از کشورها انرژی‌های تجدیدپذیر در دسترس نیستند و به علاوه اگر درست حساب کنیم خواهیم دید که احتمالا همچنان این موتورها بهترین گزینه برای حمل و نقل با سطح پایین آلاینده‌های کربنی است.» درحال‌حاضر فولکس‌واگن مشغول کار روی نسل بعدی موتورهای گازوئیل‌سوز است که پاک‌تر خواهند بود و به مبدل‌های کاتالیستی اضافی مجهز هستند و تلاش بیشتری برای هرچه پاک‌تر کردن آن‌ها صورت گرفته است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =