کد خبر: 222367
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
بورس

روز گذشته و در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این گروه از رمق چندانی برخوردار نبودند و معاملات نیز نوسان چندانی نداشت.

به گزارش «اخبار خودرو»، این در حالی است که در این روز، نماد شرکت‎های سایپا، ایران‎خودرو، سایپا آذین، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، گروه بهمن و مهندسی نصیرماشین مثبت شد و در مقابل نمادهای زامیاد، پارس‎خودرو، سرمایه‎گذاری رنا و قطعات اتومبیل ایران نیز منفی خوردند. همچنین روز گذشته طی 38هزار و 110 نوبت معاملاتی، 588میلیون و 677هزار سهم به ارزش 87 میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار گروه خودرویی تاپایان دادوستدهای دیروز بالغ‌بر 18هزارو542 میلیاردتومان شد. دیروز شاخص‌کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران نیز بیش از ۱۰۰۰ واحد رشد کرد و توانست تا تراز ۱۸۳هزار و ۲۱۲ واحدی بالا برود.

  اوضاع نامناسب سازندگان تجهیزات الکترونیک خودرو
این روزهای برخی نمادهای گروه خودرویی حال‌وروز خوشی ندارند. درحالی که این نمادها که اکثر آن‎ها را قطعه‎سازان تشکیل می‎دهند، با موانع فراوانی دست‎وپنجه نرم می‎کنند. شرکت «ا» یکی از این شرکت‎های فعال در زمینه تجهیزات الکترونیک خودروست که‌اوضاع خوبی ندارد و باتوجه به این‎که اختصاص ارز به قطعه‎سازان ازسوی دولت متوقف شده است، باید دید آیا این شرکت می‎تواند در ادامه بر مشکلات خود فائق آید.

  تحلیل‎های حرفه‎ای؛ ابزار جذب نقدینگی
برخی کارشناسان معتقدند در شرایط فعلی باید از طریق سازوکارهای بازار سرمایه، نقدینگی موجود در جامعه را به سمت تولید هدایت کنیم و در این مسیر هرچه عرصه مراکز تخصصی تولید و عرضه تحلیل‎ها و محصولات تخصصی ارزیابی مالی وسیع‎تر باشد موفق‎تر خواهیم بود. ازسوی‌دیگر، همان‎طور که در ماه‎های گذشته مشاهده شد، نوعی هیجان در بازارهای موازی رخ داد و مردم نیز به‌دلیل ترس از کاهش ارزش پول، در میان بازارهای مالی مختلف به امید کسب بازده‎های بالا سرگردان بودن و این سرگردانی با توجه به خصوصیات درصد ریسک‎پذیری افراد، مشکلات فراوانی برای جامعه ایجاد کرد. این درحالی است که طی ماه‎های گذشته شاهد بروز هیجانات و گاه شوک‎هایی در بازار سرمایه بودیم که باعث شد نوسانات و تحولاتی در بازار رخ دهد اما باتوجه به اجرای اولیه تحریم‎ها و مستثنی‎شدن برخی کشورها که عمده خریداران نفت ایران را تشکیل می‎دهند، اثرات کوتاه‎مدت تحریم‎ها کاهش یافت. ازاین‌رو، باید توجه داشت همواره تاثیر ذهنی انتشار اخبار تحریم بر فضای مالی و اقتصادی کشور، بیش‌از آثار واقعی آن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =