بورس

روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، برخلاف جریان اصلی بازار که روند مثبتی را تجربه کرد، نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی همچون سایپا، ایران‎خودرو، زامیاد، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو و الکتریک‎خودرو شرق منفی خوردند

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، برخلاف جریان اصلی بازار که روند مثبتی را تجربه کرد، نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی همچون سایپا، ایران‎خودرو، زامیاد، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو و الکتریک‎خودرو شرق منفی خوردند و در مقابل نمادهای پارس‎خودرو، سایپا آذین، گروه بهمن، صنایع ریخته‎گری ایران، سرمایه‎گذاری رنا، آهنگری تراکتورسازی ایران، قطعات اتومبیل ایران، چرخشگر و مهرکام پارس مثبت شدند. همچنین روز گذشته طی 25هزار و 880 نوبت معاملاتی، 372میلیون و 410هزار سهم به‌ارزش 54میلیاردو203میلیون‌تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 17هزارو640 میلیارد تومان شد.

  مسیر نزولی شرکت «ل»
گروه خودرویی به‌عنوان یکی از لیدرهای بازار سرمایه طی دو هفته اخیر مورد اقبال فعالان و سرمایه‌داران قرار گرفته است. باتوجه به این‎که سهام‎داران خرد بیشتر در گروه خودرویی حضور دارند، هرزمان‌که توجه از گروه‎هایی نظیر پالایشی و شیمیایی دور می‎شود، نوسان‎گیران به این گروه روی می‎آورند و نمادها به‎صورت مقطعی و در بازه 5 تا 15درصدی با افزایش و کاهش روبه‎رو می‌شوند. اما به‎رغم این‎که توجهات به جاده‎مخصوصی‎ها جلب شده است، نمادهایی در این گروه هستند که در وضعیت خوبی به‌سر نمی‎برند. یکی از این نمادها شرکت «ل» است که در زمینه تولید مواد مصرفی خودرو فعالیت می‎کند و حیات این شرکت مستقیما به وجود مواداولیه تولید بستگی دارد. این در حالی است که طی سال جاری قطعه‎سازان با مشکلات بسیار عدیده‎ای ازجمله تامین ارز موردنیاز روبه‎رو هستند. سهام‎داران این شرکت قطعه‎ساز نیز نگران نزول هرچه بیشتر سهمی که در اختیار دارند، هستند. بنابراین مسئولان این شرکت باید با اندیشیدن تمهیداتی از زیان هرچه بیشتر این سهام جلوگیری کنند.
   انتظار برای راه‎اندازی کانال مالی جدید
روز گذشته شاخص‌کل بورس اوراق بهادار تهران 2هزار و 258 واحد با رشد مواجه شد و به رقم 175هزار و 816واحد رسید. همچنین ارزش معاملات بورس تهران روز گذشته به رقم ۵۵۲میلیاردتومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‌به‌دست شدن ۱.۸میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۲۰۶هزار و ۷۵۰ نوبت دادوستد بود. بورس تهران این روزها مانند سایر بازارها در یک حالت انتظار به‎سر می‎برد و منتظر است سرنوشت کانال مالی که اروپاییان قرار است در ادامه برجام و برای مبارزه با تحریم‎های آمریکا شکل بگیرد، مشخص شود، بعد از این امر می‎توان آینده بورس تهران را حداقل در کوتاه‎مدت و تا پایان سال پیش‎بینی کرد.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

آخرین اخبار