بورس

 روز شنبه در حالی که کلیت بازار بسیار بد عمل کرد و شاخص‌کل نیز با نزول 4 هزارو 460واحدی روبه‌رو شد اما جاده‌مخصوصی‌ها با اتکا بر شایعه افزایش قیمت خودرو صعودی شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، سایپاآذین،گروه بهمن، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، مهرکام‌پارس، نیرومحرکه، فنرسازی‌زر، ایرکاپارت‌صنعت، قطعات‌اتومبیل‌ایران، بهمن‌دیزل و کمک‌فنرایندامین همگی رشد خوبی  را تجربه کردند، درحالی‌که تنها دو سهم آهنگری تراکتورسازی ایران و سازه پویش منفی خوردند، این در حالی است که روز شنبه در گروه خودرویی طی 28هزارو 325نوبت معاملاتی 473میلیون‌و 564هزار سهم به ارزش 69میلیاردو374میلیون‌تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ‌بر 18هزارو 471میلیارد تومان شد. 
بر اساس این گزارش، برخی قطعه‌سازان حاضر در بورس همچنان شرایط مناسبی ندارند، در این راستا شرکت «س»یکی از این قطعه‌سازان بوده که با مشکل تامین ارز و مواد اولیه روبه‌رو است و اگر این موارد حل‌وفصل نشوند، این شرکت در آینده‌ای نزدیک با مشکلات بسیار روبه‌رو خواهد شد. باید توجه داشت افزایش قیمت خودرو می‌تواند در کوتاه‌مدت حرکت صعودی خودروسازان در بورس را سبب‌ساز شود اما تا زمانی‌که آن‌ها دست‌به اجرای اقداماتی اصلاحی نزنند، نمی‌توان به حرکت صعودی آن‌ها در بلندمدت توجه داشت. ازسوی‌دیگر در هفته جاری شاهد اقبال معامله‌گران به نمادهای خودرویی خواهیم بود. ورود سفته‌بازان به این صنعت بورسی می‌تواند حجم معاملات را به میزان بسیار زیادی افزایش دهد. از طرفی می‌توان گفت در روزهای آینده خودرویی‌ها مانند گذشته لیدری بازار را به‌دست می‌گیرند و به این ترتیب شاهد عملکرد خوب آن‌ها خواهیم بود.
به بیان دیگر زمزمه‌های به رسمیت شناختن خبر افزایش نرخ خودرو، باعث شد روز شنبه سهامداران نقدینگی خود را به‌سمت این شرکت‌ها هدایت کنند. ازسویی درخصوص روند آتی فعالیت بورس تهران بسیاری از کارشناسان بازار سهام بر این باورند انتشار گزارش‌های 9‌ماهه می‌تواند چشم‌انداز آتی بازار را مشخص کند. همچنین این گروه بر این باورند در شرایطی که چند مولفه نظیر گزارش‌های فصلی، برنامه بودجه سال98 وجود دارد که می‌تواند راهگشای سودآوری مطلوب باشد، بهتر است سهامداران از عرضه‌های عجولانه خودداری کنند.
براساس این گزارش، در اولین روز کاری بورس تهران در این هفته شاخص‌کل بازده نقدی و قیمتی ۴۴۳۴ واحد افت کرد و به رقم ۱۷۱ هزار و ۲۷۸ واحدی رسید. همچنین ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران طی روز شنبه به رقم ۴۹۶میلیاردتومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‌به‌دست شدن بیش‌از یک‌میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار به ۱۳۱‌هزار و ۸۹ نوبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =