کد خبر: 222638
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

 افزایش قدرت موتور یکی از پارامترهای مهمی است که مهندسان درپی افزایش آن هستند. راهکارهای بیشماری جهت افزایش قدرت موتور طراحی و تعبیه شد که مهم‌ترین آن استفاده از سیستم‌های پرخوران به خصوص توربوشارژر است.

به گزارش «اخبار خودرو»، افزایش قدرت موتور یکی از پارامترهای مهمی است که مهندسان درپی افزایش آن هستند. راهکارهای بیشماری جهت افزایش قدرت موتور طراحی و تعبیه شد که مهم‌ترین آن استفاده از سیستم‌های پرخوران به خصوص توربوشارژر است. سیستم پرخوران توربوشارژر با افزایش ورود هوای بیشتر به سیلندر سبب افزایش قدرت احتراق و توان خروجی موتور می‌شود. درسال‌های اخیر برخی خودروهای تولیدی و موجود در کشور که به این سیستم مجهز شدند، عملکرد مناسب و چاشنی قدرت بالا خودرو را در اختیار راننده قرار دادند. اما لذت این افزایش توان با ایرادهای مهمی چون تولید صدای غیرعادی به کام مالک تلخ می‌شود. برخی کارشناسان علت تولید صدا را عدم کالیبر مناسب و کیفیت پایین توربوشارژر در زمان مونتاژ بیان کردند. 
برخی دیگر نیز در بعضی برندها تولید صدای توربو را منوط‌به کیفیت پایین واشرهای آب‌بندی و متصل‌کننده توربو به موتور می‌دانند. اما نکته قابل توجه این که کیفیت آن‌ها در ماه‌های اخیر کاهش پیدا کرده است. فارغ از این مسائل گاهی عدم نگهداری صحیح مالک از خودرو دامنه این خرابی را وسعت داده و سبب افزایش مشکلات بیشتر می‌شود. شاید بهتر باشد در زمان تحویل خودروهای توربو به مالک نحوه نگهداری از آن را نیز به آن‌ها آموزش داد. البته پیشرانه‌های مجهز به سیستم توربوشارژر بسیار به کیفیت روغن حساس بوده و هرگونه تعلل در تعویض آن سبب بالا رفتن استهلاک و خرابی قطعه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =