کد خبر: 222642
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
ب‌ام‌و i4

بی‌بروبرگرد باید به سراغ ب‌ام‌و i4 برویم که قرار است طرز فکر باواریایی‌ها درمورد خودرو را کاملا متحول کند. این خودرو در حالی قرار است سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود که سرعت‌بالا، قابلیت‌های اسپرت و ظاهر صاف و براق، سه مشخصه اصلی آن را تشکیل خواهد داد.

به گزارش «اخبار خودرو»، پیشرفت در حمل‌ونقل بشر خیلی سریع‌تر ازآنچه فکرش را می‌کنیم در حال رخ دادن است. این‌طور که به نظر می‌رسد قرار است همه‌چیز در اطراف ما در حال حرکت باشند؛ حرکتی بدون صدا، هیجان‌انگیز و البته سریع. اگر بخواهیم نمونه واضح یکی از این اشیا در حال حرکت را بشناسیم، بی‌بروبرگرد باید به سراغ ب‌ام‌و i4 برویم که قرار است طرز فکر باواریایی‌ها درمورد خودرو را کاملا متحول کند. این خودرو در حالی قرار است سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود که سرعت‌بالا، قابلیت‌های اسپرت و ظاهر صاف و براق، سه مشخصه اصلی آن را تشکیل خواهد داد. اما آنچه باعث شده سرمایه‌گذاران ب‌ام‌و به تولید این خودرو رای مثبت بدهند، در اتاق آن رخ می‌دهد. در حقیقت ب‌ام‌و i4 خودرویی است که آلمان‌ها را در مقابل تسلا و دیگر کمپانی‌های دره سیلیکون روسفید خواهد کرد. 

 رقیبی برای تسلا
هم‌اکنون تسلا مدل ۳ به‌عنوان یک سدان خوش قیمت معرفی می‌شود و به لحاظ نظری این خودرو باقیمت ۳۵هزاردلاری خود می‌توانست بهترین گزینه برای افرادی باشد که به دنبال گزینه مناسب برای خودرو دوم هستند. اما تسلا عملا هیچ خودرویی را با این برچسب قیمتی عرضه نکرده و درواقع میانگین قیمت این محصول دو برابر چیزی بود که در ابتدا در نظر گرفته بودند. 
نمایش تسلا با لیست ۴۰۰هزارنفری از افرادی که برای پیش‌خرید این خودرو اقدام کرده‌اند، شاید جالب به‌نظر برسد، اما حقیقتی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، قیمت غیرمنطقی نسبت به بازار است. 
طبق آمار منتشرشده از سوی تسلا طی سه ماه نخست سال جاری ۵۵هزارو۸۴۰ دستگاه مدل ۳ فروخته‌شده که میانگین قیمت آن‌ها ۵۹ هزار دلار بوده است. برای اینکه دید وسیع‌تری نسبت‌به موضوع پیدا کنیم بد نیست بدانیم که پس‌ازاین خودرو پرفروش‌ترین خودرو لوکس بازار ایالات‌متحده آئودی Q5 است. طبق آمار از این شاسی‌بلند خوش‌تراش طی سه ماه سوم سال ۲۰۱۸ فقط ۲۱ هزار دستگاه به فروش رسیده است. 
چیزی که باعث شده تسلا مدل ۳ از کادیلاک، بیوک، آکورا، لینکلن، ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز هم بیشتر بفروشد به‌غیراز دوستدار محیط‌زیست بودن، سرعت و لذت رانندگی بالای این خودرو است. موردی که ایلان ماسک هم به آن اشاره داشت و گفته بود می‌خواهد خودروهایی بسازد که مردم را خوشحال کند. او موفق شد و تسلا در بالاترین رتبه‌های رضایتمندی مشتریان قرار دارد. 

 ویژگی‌های جذاب
اما به‌غیراز شتاب‌گیری سریع و فضای داخلی مینیمال، مدل ۳ چیزی درون خود دارد که گویی از آینده آمده است. چیزی که در تویوتا پریوس یا حتی ب‌ام‌و i3 نیز نمی‌توان آن را پیدا کرد. این خودرو را می‌توان به‌نوعی نماینده فعلی نسل آتی حمل‌ونقل بشر دانست. ب‌ام‌و i4 نیز قرار است با همین مشخصات وارد بازار شود. به‌غیراز جلوپنجره قلوه‌ای شکل در جلو و برخی از خطوط عضلانی‌اش، ظاهر این خودرو برای بیان مفاهیم تازه‌ای خلق‌شده است. قطعا شما هم به این فکر می‌کنید که چه مشکلی می‌تواند بر سر راه چنین محصول جذابی وجود داشته باشد؟ پاسخ سرمایه‌گذاران هستند؛ سرمایه‌گذارانی که بودجه محدودی برای خودروهای برقی در نظر می‌گیرند زیرا می‌خواهند ریسک خود را کنترل کنند. این در حالی است که با کاهش قیمت باتری‌ها در آینده‌ای نه چندان دور شاهد عرضه هر چه بیشتر خودروهای برقی خواهیم بود. با همین چشم‌انداز است که فورد، فولکس‌واگن، ب‌ام‌و، مرسدس‌بنز، ولوو، جگوار، آئودی، پورشه، کادیلاک و بسیاری از دیگر برندها برنامه ویژه‌ای برای توسعه مدل‌های برقی خود در نظر گرفته‌اند.
 توجیه سرمایه‌گذاران 
 یکی از بهترین راه‌ها برای مجاب‌کردن سرمایه‌گذاران، واداشتن آن‌ها به مطالعه دستاوردهای کمپانی لیونت است. این کمپانی که درواقع بخشی از گروه FMC به‌حساب می‌آید، فعالیت‌های شیمیایی مختلفی را انجام داده است. از جمله این فعالیت‌ها آماده‌سازی قطعات و سلول‌های لیتیوم پلیمری برای تولید در تیراژ بالاتر و درنهایت کاهش قیمت است.
برخلاف دیگر کمپانی‌ها، سرمایه‌گذاران گروه FMC طی سال‌های اخیر هر بار بودجه بیشتری به لیونت تخصیص داده‌اند. در حال حاضر کسب‌وکار باتری‌سازی لیونت طی سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ با رشد ۴۶‌درصدی نسبت به سال گذشته ارزشی برابر با ۱۰۸‌میلیون دلار دارد. با این روند پیش‌بینی‌شده که ارزش فروش باتری‌های این کمپانی طی سال مالی ۲۰۱۸ به رقم ۴۶۰‌میلیون دلار برسد، این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ رکورد ۳۴۷‌میلیون دلاری برای این کمپانی به ثبت رسید. اما کارشناسان تخمین زده‌اند که کل بازار باتری‌های لیتیومی مخصوص خودرو در سال ۲۰۱۹ ارزشی برابر با ۲‌میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار پیدا خواهد کرد. پیش گرفتن این روند به‌غیراز افزایش تیراژ تولید خودروهای برقی، باعث خواهد شد که سرمایه‌گذاران اعتماد بیشتری به این حوزه پیدا کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =