جک j5

جک j5 یک سدان از شرکت چینی جک موتورز است که کرمان خودرو در ایران آن را عرضه می‌کند. این خودرو اولین محصول اتوماتی بود که کرمان خودرو وارد و مونتاژ کرد.

خرید و  فروش جک J5 در ایران در دو نوع گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک انجام می‌شود. قبل از ورود J5  به ایران، محصول هاچ‌بک J3 از همین شرکت به کشور وارد شده بود و توانست اعتبار لازم برای محصولات بعدی جک را در بازار ایران فراهم کند. خرید و فروش جک مانند سایر خودروها تحت تاثیر نوسانات بازار قرار گرفت و قیمت این خودرو نیز افزایش یافت. در حال حاضر در سایت دیوار یک جک j5 اتوماتیک مدل سال ۱۳۹۶ با قیمتی حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. کمترین قیمت‌ برای فروش جکj5 نیز حدود ۶۰ میلیون تومان است. در ادامه مروری بر مزایا و معایب این مهمان چینی خواهیم داشت.

موتور میتسوبیشی در قلب جک J5

پیشرانه ۱.۸ لیتری در مدل دنده اتوماتیک محصولی از میتسوبیشی است و ۱۴۳ اسب بخار نیرو نیرو تولید می‌کند. بدون شک نام خودروساز محبوب میتسوبیشی برای این محصول اعتبار آفرینی خوبی کرد. البته در مدل دنده‌ای از پیشرانه ۱.۵ لیتری استفاده شده است.

۵ ستاره ایمنی برای جک J5 چینی

ایرانی‌ها اعتماد چندانی به محصولات چینی ندارند، اما چینی‌ها برای فروش محصولاتشان هر اقدامی که بتوانند می‌کنند. اگر مشتری ایمنی می‌خواهد، آن را به مشتری می‌دهند. سدان جک J5 توانسته است از موسسه  اروپایی ایمنی سنجی خودرو NCAP پنج ستاره ایمنی بگیرد. موفقیت در کسب ستاره‌های این موسسه مساوی با فروش خوب محصول است.

زیباترین محصول کارخانه جک موتورز؛‌ نگاهی به درون و بیرون کابین

شرکت چینی جک موتورز اوج خلاقیت در طراحی محصول را در طراحی جک ‌J5 به کار گرفته است؛‌ البته این خلاقیت به اینجا ختم می‌شود که طراحی این خودرو را به یک شرکت ایتالیایی خوشنام سپرده است. این شرکت که پینین فارینا نام دارد، طراحی تعدادی از ترامواهای فرانسه و قطارهای هلند را در رزومه دارد و در طراحی بسیاری از خودروهای لوکس نیز همراهی کرده است. اصالت ظاهر این خودرو یکی از نقاط قوت بزرگ آن است. طراحان این خودرو توانستند چندین جایزه و افتخار برای طراحی آن کسب کنند. هر چه طراحی بیرون جذاب به نظر می‌رسد، طراحی درونی قدیمی است. طراحی داخل کابین شما را یاد طراحی‌های سال‌های ۲۰۰۴ میلادی می‌اندازد؛‌ البته از طرف دیگر متریال بی‌کیفیت داخل کابین نیز همیشه در محصولات چینی و ایرانی به چشم می‌خورد و چیز جدید نیست. نکته مثبت این است که موادی که داخل کابین به کار رفته‌اند خشک نیستند و کیفیت چرم تودوزی هم به نسبت سایر محصولات چینی قابل قبول‌تر است.

عیب‌های جزئی و اصلی جکj5 چیست؟

ضعف گیربکس:

گیربکس قسمتی است که در بیشتر محصولات چینی توجه زیادی به آن نشده است و مشتریان زیادی همیشه از ضعف آن سخن گفته‌اند.

شتاب پایین:

منتقدان خودرو شتاب جک J5 را کم ارزیابی می‌کنند، اما در مقایسه بین دیگر سدان‌های چینی بازار میزان شتاب جک مناسب است. برای اینکه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسید به ۱۲ ثانیه زمان نیاز خواهید داشت.

سر و صدای داخل کابین:

صدای موتور و فن داخل کابین می‌پیجد. در مدل‌های اتوماتیک یک فن اضافی برای گیربکس وجود دارد که سر و صدای داخل کابین را بیشتر نیز می‌کند.

رنگ پریدگی:

حتما قبل از خرید جک J5 یک نقاش خودروی ماهر پیدا کنید. متاسفانه کیفیت رنگ خودرو به میزان قابل توجهی پایین است و رنگ پریدگی در این محصول امری عادی به حساب می‌آید.

مصرف نسبتا بالای سوخت:

این سدان خانوادگی برای هر ۱۰۰ کیلومتر در داخل شهر ۷.۵ لیتر سوخت می‌سوزاند. این مقدار در خارج شهر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۵ لیتر است و در حالت ترکیبی به عدد ۶.۶ می‌رسد.  مدل اتوماتیک به دلیل موتور ۱۸۰۰ سی‌سی که دارد مصرف سوخت بالاتری دارد.

کلام آخر درباره خرید جک j5

این خودرو در این رده قیمتی در حال حاضر با رقبای کره‌ای حاضر در بازار ایران رقابت می‌کند. برای اینکه بتوانید متناسب با بودجه‌ی خود تصمیم بهتری برای خرید خودرو بگیرید به سایت دیوار سربزنید و در بخش خودرو قیمت‌ها را برای خرید جک j5 کارکرده بررسی کنید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =