کد خبر: 222650
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
مرسدس بنز

730Li سردنده‌هایی سرامیکی دارد و صندوق عقب آن به صورت برقی باز می‌شود. همچنین صندلی‌های جلو و عقب این خودرو به گرمکن و سردکن مجهز است.

آمریکا، آلمان و ژاپن سه غول خودروسازی در جهان هستند. در این بین اما آلمان دو کمپانی برجسته خودروسازی یعنی مرسدس بنز و بی ام و را در دل خود جای داده است. مرسدس بنز که با محصولات کلاسیک اما زیبا بر سر زبان‌ها افتاده است و بی ام و که به ساخت خودروهای قدرتمند و اسپرت شهرت دارد، همواره رقابتی دوستانه با یکدیگر داشته‌اند.

هر دو کمپانی هنگام معرفی محصولات جدید خود، همواره تجهیزات پیشرفته‌تری نسبت به مدل‌های پیشینشان ارائه کرده‌اند. از خوش روزگار هم مرسدس بنز پایش به ایران باز شده است و هم بی ام و. نمایندگی فروش مرسدس بنز، ستاره ایران است. بی او و نیز از طریق شرکت پرشیا خودرو به کشور وارد می‌شود.

در یک نگاه کلی باید گفت خودروهای بی ام و نسبت به مرسدس بنز سبک‌تر هستند و به همین دلیل معممولا مصرف سوخت کمتری هم دارند. اما از سوی دیگر قطعات بی ام و در مقایسه با دیگر رقیب خود، گران‌تر و البته کمیاب‌تر است. این امر نه تنها مختص به کشور ما بلکه از نقاط ضعف بی ام و در جهان به شمار می‌آید. به عنوان مثال این نکات در  بی ام و 730Li و  مرسدس بنز E200 که جزو گران‌ترین و البته جدیدترین خودروهای لوکس بازار ایران عنوان می‌شوند، تقریبا مشهود است. E200 در سال 2014 طراحی شد. موتور این خودرو 4 سیلندر 16 سوپاپه و حجم آن 1991 لیتر است. حداکثر سرعت این خودرو 233 کیلومتر در ساعت و وزنش 1655 کیلوگرم توصیف می‌شود. در مقابل بی ام و 730Li که در سال 2016 از آن رونمایی شده شباهت بسیار زیادی به مدل مذکور مرسدس بنز دارد، با این تفاوت که حداکثر سرعتش 250 کیلومتر در ساعت است. همچنین وزن این خودرو استثنائا بیشتر از مرسدس بنز ای 200 است: 1795 کیلوگرم. در طراحی فضای داخلی بی ام و 730 ال آی، ترکیب چرم و چوب حرف اول را می‌زند، در حالی که متریال اصلی در فضای داخلی ای 200 چرم, چوب و جیر است.

730Li سردنده‌هایی سرامیکی دارد و صندوق عقب آن به صورت برقی باز می‌شود. همچنین صندلی‌های جلو و عقب این خودرو به گرمکن و سردکن مجهز است. ماساژور صندلی‌ها، رادار جلو و عقب و عابر پیاده، پرده‌های جانبی برقی، نورپردازی 6 رنگه داخلی، مانیتورهای پشت صندلی، سقف پاناروما و سیستم نمایش اطلاعات از دیگر آپشن‌های این مرسدس بنز به شمار می‌رود. E200 اما از نظر سیستم صوتی و تجهیزات، یک سر و گردن بالاتر از 730 ال آی است. گیربکس 7 سرعته خودکار، جعبه کمک‌های اولیه، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم کنترل چرخ‌ها در هنگام لغزش و کنترل خودکار موتور هنگام تصادف تنها چند مثال از این تجهیزات معرفی می‌شود که رکورد فروش مرسدس بنز E200 را در ایران بیشتر از بی ام و 730 LI کرده است.

شاید باورنکردنی باشد اما فروش مرسدس بنز و بی ام و در سایت دیوار چندین آگهی دارد. این یعنی لوکس‌های دلربا حالا فقط در اختیار چند دلال نیست که آن را به قیمت چند برابری در اختیار مشتریان قرار دهد. در دیوار فروش مرسدس بنز E200  مدل 2014، به قیمت 750 میلیون تومان امکان‌پذیر است. البته در آگهی‌های دیگر،E200 حدود 600 میلیون  تا یک میلیارد تومان نیز قیمت‌گذاری شده‌اند. 730 Li اما قیمتی بیشتر از E200 دارد. مثلا در سایت دیوار از یک میلیارد و 350 میلیون تومان، تا یک میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =