بورس

روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این گروه عملکرد خوبی از خود برجای نگذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، سایپا آذین، گروه بهمن، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، صنایع ریخته‎گری ایران، الکتریک‎خودرو شرق و قطعات اتومبیل ایران منفی خوردند.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این گروه عملکرد خوبی از خود برجای نگذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، سایپا آذین، گروه بهمن، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، صنایع ریخته‎گری ایران، الکتریک‎خودرو شرق و قطعات اتومبیل ایران منفی خوردند و درمقابل نمادهای پارس‎خودرو، سرمایه‎گذاری رنا، نیرومحرکه، رینگ‎سازی مشهد، کمک‎فنر ایندامین و محورسازان ایران‎خودرو مثبت شدند. این در حالی است که روز گذشته طی 16هزار و 189 نوبت معاملاتی، 177میلیون و 245هزار سهم به ارزش 26میلیارد و 126میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 17هزارو822 میلیارد تومان شد.

  وضعیت مشابه بازار خودرو و بورس
این روزها در بازار خودرو فعالان و خریداران در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارند و در بازار سرمایه نیز وضعیت به‌همین منوال است. از مدت‎ها پیش زمزمه افزایش قیمت خودرو وجود دارد و هر از گاهی نمادهای خودرویی با افزایش قیمت روبه‌رو می‎شوند اما بعد از یک یا دو روز این شایعات فروکش می‎کند و  سهم‎ها با کاهش مواجه می‌شوند. این در حالی است که یکی از مهم‎ترین موضوعاتی که در صنعت خودرو مطرح بوده، بحث قیمت‎گذاری خودرو است که در گذشته برعهده شورای رقابت بود اما با پیگیری‎ها و رایزنی‎هایی که خودروسازان و وزارت صنعت انجام دادند، این کار به ستاد تنظیم بازار واگذار شد. با این حال، مدتی است که به نظر می‎رسد هیچ‎کس نمی‎خواهد زیر بار اعلام افزایش قیمت خودرو برود و باید دید این وضع تا چه زمانی ادامه پیدا می‎کند. ازسوی‌دیگر، درحال‎حاضر تنها موتور محرک رشد خودرویی‎ها در بورس افزایش قیمت محصولات تولیدی آنان است.

  روند نزولی ارزش سهام شرکت «ا»
این روزها وضعیت قطعه‎سازان در بورس به هیچ عنوان مناسب نیست. در همین رابطه، شرکت «ا» یکی از قطعه‎سازان خصوصی حاضر در بورس است که این روزها از حال و روز خوبی برخودار نیست و باتوجه به این‎که قطعه‎سازان درحال‎حاضر با مشکل تامین مواد اولیه و همچنین تامین ارز دست‎وپنجه نرم می‎کنند، سهام این شرکت در بورس روند خوبی را پشت سر نمی‎گذارد. همچنین، سهام‎داران این شرکت نیز نگران آینده سرمایه خود هستند و باید دید در آینده آیا مشکل این شرکت برطرف خواهد شد یا این‎که اتفاقات دیگری در این رابطه روی خواهد داد. روز گذشته شاخص‌کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران، ۷۳۶ واحد افزایش یافت و به رقم ۱۶۷هزار و ۱۹۹ واحدی رسید. همچنین ارزش معاملات بورس تهران روز گذشته به رقم ۴۹۰میلیاردتومان رسید که این رقم ناشی از دست‌به‌دست شدن ۱.۲میلیارد سهم و اوراق مالی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =