بازار خودرو

طبق بررسی‌های انجام‌شده و گزارش‌های به‌دست‌آمده از بازار خودرو، باید گفت روز گذشته برخی خودروهای داخلی با کاهش 500هزار تا یک‌میلیون‌تومانی همراه بوده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»، از آن‌جایی که تجربه نشان داده است روزهای میانی هفته با ثبات قیمت‌ها در بازار خودرو همراه هستیم و معمولا نقل‌وانتقالات در این روزها بیشتر انجام می‌شود، نگاهی به وضعیت بازار و نوسانات قیمت‌ها داشته‌ایم تا ببینیم در هفته‌ جاری کدام‌یک از خودروها روند نزولی و کدام‌یک روند صعودی در پیش گرفته‌اند.

طبق بررسی‌های انجام‌شده و گزارش‌های به‌دست‌آمده از بازار خودرو، باید گفت روز گذشته برخی خودروهای داخلی با کاهش 500هزار تا یک‌میلیون‌تومانی همراه بوده‌اند. بر این اساس باید گفت که پژو 206 تیپ 2 که چند روزی است با انتشار تصاویری از دعوتنامه‌های جدید صادرشده توسط ایران‌خودرو و افزایش 21میلیون‌تومانی قیمت تمام‌شده آن، روزهای متلاطمی را در بازار سپری می‌کند، با کاهش حدودا یک‌میلیونی نسبت‌به روز گذشته‌، با قیمتی حدود 61‌میلیون‌تومان خریدوفروش شد.   همچنین خانواده گروه برلیانس نیز با کاهش یک‌میلیونی معامله شدند. به‌عنوان مثال برلیانس H320 اتوماتیک مجهز به پیشرانه ارتقایافته 1.6لیتری با قیمتی حدود 110میلیون‌تومان در بازار آزاد معامله شد.
همچنین دنا و دناپلاس نیز نوسان چندانی را تجربه نکرده و با همان قیمت‌هایی که روز گذشته در بازار معامله می‌شدند، خریدوفروش شدند. برهمین‌اساس دناپلاس با قیمتی حدود 108میلیون‌تومان در بازار آزاد ارزش‌گذاری شد.  همچنین بر این اساس جک S3 روز گذشته با کاهش 2میلیون‌و 500هزارتومانی، با قیمتی حدود 148میلیون‌و500هزارتومانی خریدوفروش شد. همچنین هایما S5 توربو که از لحاظ ابعاد و کلاس‌بندی با جک S3 در یک‌رده قرار دارد، با قیمتی حدود 171میلیون‌تومان معامله شد که نسبت‌به روز گذشته کاهش یک‌میلیونی را به خود دیده است.
اما در این میان برخی خودروهایی که روند تحویل آن‌ها ازسوی تولیدکنندگان با مشکل مواجه شده یا درحال‌حاضر این روند به تعویق افتاده است، با افزایش قیمت در بازار همراه بوده‌اند. 
به‌عنوان مثال محصولات خانواده رنو که مدتی است بخشنامه‌های متفاوتی درخصوص انصراف  یا جایگزینی محصول برای آن‌ها صادر شده، این روزها با افزایش نسبی قیمت‌ها در بازار همراه بوده‌اند. در خوش‌بینانه‌ترین حالت، دچار نوسان نشده‌اند و با همان قیمت خریدوفروش می‌شوند. در این میان رنو ساندرو استپ‌وی اتوماتیک که پرفروش‌ترین عضو این خانواده بوده، این روزها با قیمتی حدود 135 تا 142میلیون‌تومان خریدوفروش می‌شود. همچنین تندرپلاس دنده‌ای نیز به‌عنوان دیگر خودرو محبوب رنو در میان خودروهای تولید داخل، با قیمتی حدود 92میلیون‌تومان به فروش می‌رسد.
اما یکی دیگر از خودروهایی که این روزها حواشی زیادی پیرامون خود می‌بیند، هاوال H2 است که به‌عنوان یک محصول باکیفیت در بازار شناخته می‌شود. 
طی روزهای اخیر خبرهای غیررسمی مبنی ‌بر جایگزینی بسترن B30 با هاوال‌های ثبت‌نامی سبب شد در بازار آزاد قیمت این خودرو با افزایش حدودا 2میلیونی همراه شود. این درحالی است که روز گذشته بهمن‌موتور با صدور اطلاعیه‌ای مبنی‌بر تحویل خودروهای تکمیل‌وجه‌شده به مشتریان، به این اخبار خاتمه داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =