نسخه 2019 گیبلی

احتمالا نام سدان معروف گیبلی را شنیده‌اید، این خودرو در واقع نماینده مازراتی در کلاس سدان است که به دنیای خودروهای خانوادگی اسپرت تعریف جدیدی می‌دهد.

 به گزارش «اخبار خودرو»، نسخه 2019 گیبلی نسبت به مدل‌های قبلی خود فیس‌لیفت شده است و این تغییرات در ظاهر تنها به گرافیک چراغ‌های جلو و عقب، جلوپنجره شش‌ضلعی جدید و ورودی‌هوا منتهی می‌شود.

خط‌های شکسته و حجم‌های روی بدنه به‌ویژه در قسمت عقب که تقاطع خط‌ و حجم به‌خوبی درک می‌شود، استایل تنومند و بدیعی را از یک سدان اسپرت به نمایش می‌گذارد. در نمای جانبی نیز شاهد کاپوت کشیده و پشت کوتاه با زاویه نسبتا زیاد نسبت به سقف و خط‌های شکسته روی درها هستیم که ابهت خاصی را برای گیبلی به ارمغان آورده است. به‌رغم اینکه در نمای جلو کمی پوزه خودرو متمایل به سطح زمین است، ‌در نمای عقب شاهد پشت کوتاهی هستیم که چراغ‌های کشیده و پف روی در صندوق عقب، با قرارگیری پلاک روی در صندوق و طراحی دو اگزوز دوبل در طرفین نمای شکیل و البته اسپرتی به گیبلی می‌دهد. 
یکی از اتفاقات جدیدی که در نسخه 2019 گیبلی خودنمایی می‌کند، کابین مدرن‌تر با ویژگی‌های لوکس است. در واقع طراحان مازراتی به کمک تلفیق دو پارامتر توانسته‌اند کابینی را با ویژگی‌های یک سدان لوکس و حس و حال یک خودرو سوپراسپرت طراحی کنند. به‌کارگیری چرم باکیفیت و تزئینات ابریشمی، همچنین استفاده از چوب باکیفیت در برخی از بخش‌های داشبورد، کابین یک خودرو لوکس را تداعی می‌کند. قرارگیری صفحه نمایشگر بزرگ 7اینچی در میان کنسول و قرارگیری دکمه‌های زیر آن، به‌همراه دسته دنده جدید و البته پدال‌های شیفتر اسپرت بزرگ در پشت فرمان نیز ویژگی یک خودرو اسپرت را به‌نمایش می‌گذارد. از سوی دیگر تریم داخلی در دو نسخه S و SQ4 متفاوت است و در SQ4 از قطعات کربن به‌جای چوب استفاده شده است. از طراحی که بگذریم در بخش فنی طبق گفته‌های کمپانی، تغییرات گسترده‌ای انجام گرفته است تا عملکرد خودرو نسبت به قبل بهبود یابد. گیبلی 2019 در چهار نسخه به بازار عرضه می‌شود. نسخه استاندارد آن دارای پیشرانه 6سیلندر وی‌شکل به حجم 3لیتر تویین‌توربو بوده که دارای 350 اسب‌بخار و 500نیوتون‌متر گشتاور است. در نسخه S نیز شاهد همین پیشرانه 6سیلندر وی‌شکل به حجم 3لیتر هستیم که با وجود تغییرات در برنامه ECU قدرتی معادل 430اسب‌بخار و 580نیوتون‌متر گشتاور را ایجاد می‌کند. نسخه اسپرت گیبلی SQ4 است که کماکان شاهد همان پیشرانه نسخه S هستیم که با موتور 6سیلندر به حجم 3لیتر توانایی تولید  قدرتی معادل 430اسب‌بخار و 580نیوتون‌متر گشتاور را دارد. 
از سوی دیگر موتور دیزلی که روی گیبلی نصب شده 6سیلندر وی‌شکل به حجم 3لیتر است که 275اسب‌بخار قدرت و 600نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. تمام‌ نسخه‌های گیبلی دارای گیربکس 8سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ZF هستند که سه نسخه استاندارد، S و دیزلی آن سیستم انتقال قدرت محور محرک عقب دارند. این در حالی است که نسخه با عملکرد بالای این خودرو SQ4 دارای سامانه چهارچرخ محرک دیجیتالی هوشمند است که قدرت را به سر چرخ‌ها می‌رساند. گیبلی SQ4 با این پیشرانه و گیربکس 8سرعته جدید می‌تواند در 4.7ثانیه از صفر به 100کیلومتر برساعت برسد. سیستم تعلیق گیبلی نسخه 2019 در کلاس خود جزو منحصربه‌فردترین‌ها و موسوم به اسکای هوک است. این سیستم تعلیق دارای سنسورهای سر چرخ است و باتوجه به شرایط دینامیکی و جاده‌ای به ECU اطلاع می‌دهد، پس از آن دامپرها یا کمک‌ها متناسب با شرایط تنظیم می‌شوند.  سیستم‌های الکترونیکی جدیدی از جمله ABS، ASR، EBD، BAS، MSR و IVC برای پایداری و عملکرد دینامیکی بهتر خودرو روی تمام‌ نسخه‌ها وجود دارند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =