بیسو

به‌گفته مدیران ارشد این شرکت، شخصیت حقوقی سیف‌خودرو طی شراکتی با کارخانه مرتب‌خودرو با تجهیز خط‌تولید تهران، تولید آزمایشی دو مدل از محصولات بیسو یعنی T3 و T5 را در کشور آغاز کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، سیف‌خودرو به‌عنوان یکی از شرکت‌های با سابقه در زمینه عرضه خودروهای وارداتی، به‌تازگی فعالیت خود را به‌عنوان شریک تجاری بیسو چین، درزمینه تولید و مونتاژ خودرو در ایران گسترش داده است. برهمین‌اساس به‌گفته مدیران ارشد این شرکت، شخصیت حقوقی سیف‌خودرو طی شراکتی با کارخانه مرتب‌خودرو با تجهیز خط‌تولید تهران، تولید آزمایشی دو مدل از محصولات بیسو یعنی T3 و T5 را در کشور آغاز کرده است. از آن‌جاکه سیف‌خودرو برنامه‌ بلندمدتی برای سهم‌خواهی از بازار شاسی‌بلندهای چینی را در دستور کار خود قرار داده است، درنظر دارد تا سال 1399 با تجهیز و آماده‌سازی خط‌تولید بدنه در کاشان، فاز دوم کارحانه تولید محصولات بیسو را راه‌اندازی کند. طبق برنامه‌ریزی‌ها این شرکت قصد دارد به تیراژ 50هزار دستگاه در سال با چند برند متفاوت برسد و این موضوع را با جدیت تمام دنبال می‌کند. 
درحال‌حاضر قرار است محصولات بیسو به‌صورت SKD و با داخلی‌سازی 7درصد تولید شوند و پس از آن تولید و مونتاژ به‌صورت CKD و با داخلی‌سازی 20 تا 40 درصدی ادامه یابد.  همان‌طور که پیش از این اعلام شد، دور نخست پیش‌فروش محصولات بیسو از روز دوشنبه 12آذرماه آغاز می‌شود که بر این اساس مشتریان می‌توانند از طریق سایت رسمی این شرکت به‌نشانی safekhodro.com، نسبت‌به پیش‌خرید بیسو T3 و T5 اقدام کنند. این شرکت پیش‌فروش اینترنتی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است و آن‌ها می‌توانند از میان ۱۰ عاملیت فروش اعلام‌شده در سراسر کشور، یکی را جهت تحویل خودرو انتخاب کنند.
در بخش نخست ۱۴۳۱ دستگاه از هر دو مدل پیش‌فروش می‌شود که بیش‌از ۹۰۰ دستگاه از این تعداد مدل بیسو T3 خواهد بود. این پیش‌فروش با قیمت روز خواهد بود اما قیمت حدودی بیسو T3 باتوجه به شرایط کنونی حدود 180 تا ۱۹۰‌میلیون‌تومان است. بیسو T5 نیز با تحویل خرداد و تیرماه سال بعد پیش‌فروش می‌شود که قیمت حدودی آن بین ۲۴۰ تا ۲۵۰میلیون‌تومان خواهد بود. سود مشارکت این پیش‌فروش طبق قانون ۲درصد بالاتر از سود مشارکت بانک‌ها خواهد بود. اما این قیمت‌ها باتوجه به شرایط ارز نیمایی کنونی است و باتوجه به آن امکان اعلام قیمت‌ قطعی وجود ندارد سیف‌خودرو تلاش می‌کند تا در حد توان هزینه‌ها را کاهش دهد. البته به‌گفته مدیران این شرکت،  سیف‌خودرو به‌دنبال سود برای فروش خودرو نیست و فعلا تنها تمرکز خود را به عرضه خودرو با قیمت مناسب گذاشته است.
بیسو T5 به پیشرانه 1.5 لیتری توربو ۱۵۰اسب‌بخار با گشتاور ۲۱۵‌نیوتون‌متر مجهز است و توان آن از طریق یک جعبه‌دنده اتوماتیک ۸‌سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در مدل‌های فعلی این خودرو از جعبه‌دنده ۶سرعته دوکلاچه استفاده می‌شود. از آن‌جایی که این خودرو به امکانات رفاهی فراوانی مجهز بوده و مشخصات فنی قابل‌قبولی دارد، پیش‌بینی می‌شود با آغاز پیش‌فروش و عرضه آن به بازار، رقابت را برای سایر گزینه‌های موجود در بازار دشوار کند. از امکانات و آپشن‌های این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. رادار خطی، رادار نقطه‌کور، سقف پانارومیک، در صندوق برقی، رکاب جانبی برقی اتوماتیک، ۸‌کیسه هوای ۱۰نقطه‌ای، سیستم تهویه مستقل و اتوماتیک، ۷صندلی، دوربین ۳۶۰درجه، فرمان‌کمکی برقی، سنسور پارک جلو و عقب، استارت دکمه‌ای، سامانه کمکی پارک هوشمند، کروزکنترل، کامپیوتر سفر، سیستم صوتی‌وتصویری حرفه‌ای، سنسور نور و باران، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، ترمز پارک و اتوهلد، تریم داخلی چرمی و ...
همچنین بیسو T3 مجهز به پیشرانه 1.3لیتری توربو ۱۳۳اسب‌بخار با گشتاور ۱۸۶نیوتون‌متر بوده که این نیرو توسط یک جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. از امکانات رفاهی این مدل می‌توان به مواردی از قبیل 6 کیسه هوای ۱۰نقطه‌ای، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری، استارت دکمه‌ای، کروزکنترل، دوربین جلو و عقب، سانروف، سیستم تهویه الکتریکی دستی، کامپیوتر سفر، مانیتور، آینه حساس به نور، فرمان‌کمکی برقی، سنسور پارک جلو و عقب و تریم داخلی چرمی اشاره کرد. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    2 0
    کی پول داره آشغال چینی بخره اونم به این قیمت هرکدوم 200 میلیون بالاتر از قیمت اصلیشه
  • Abbas GB ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    0 0
    حیف پول بی زبون که بدی برااا این آشغال ما که نداریم بخریم خوش ب سعادت اونا که دارن ومیخرن
  • فرهاد IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 0
    فعلا همین آشغالهای چینی درحال تسخیرجهان هستند.. شماداداش سالارهای ایران خودرو رابخر مانعی نیست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =