وزارت صنعت

به‌زودی مشخص می‎شود که تغییر قیمت خودرو قرار است براساس فرمول 5درصد پایین‌تر از حاشیه بازار یا افزایش 30 تا 40درصدی نسبت به قیمت کنونی باشد

«قیمت جدید خودرو هفته آینده اعلام می‌شود.» باتوجه‌به اصرار خودروسازان و قطعه‌سازان در ماه‌های گذشته، بارها این خبر منتشر شد، با این حال هنوز نشانی از اجرای آن دیده نمی‌شود. این بار اما خبر کمی جزئی و دقیق‌تر است.

به گزارش «اخبار خودرو»، یک فرد مطلع اعلام کرد در جلسه‌ای محرمانه با حضور تصمیم‌گیران و مسئولان مرتبط، قرار بر این شده است تا قیمت جدید خودرو طی دوروز ابتدای هفته آینده به‌طور قطعی اعلام شود. اگرچه اطلاع دقیقی از جزئیات این جلسه در دست نیست، اما پیگیری‌ها حاکی از آن است که برگزاری چنین جلسه‌ای صحت دارد. در عین حال تایید یا تکذیب خبری که به‌عنوان نتیجه این جلسه محرمانه به دست رسیده است، جای بحث بیشتر دارد. لازم به ذکر است باتوجه‌به حساسیت موضوع و محرمانه بودن جلسه، هیچ‎کدام از مسئولان و مدیرانی که در روند این پیگیری پاسخگو بودند، تمایلی به قید شدن نامشان نشان ندادند.

اطلاع سازمان حمایت از افزایش قیمت

تاکید بر لزوم افزایش قیمت خودرو به‌عنوان راهکاری کلیدی برای نجات صنعت خودرو موضوعی است که فعالان این صنعت در آخرین نشست مشترک خود با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی و... به آن اشاره داشتند. بر این اساس، درحالی‎که چند روز قبل یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به نقل از یکی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، از مخالفت رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو خبر داد، روز گذشته رضا رحمانی، وزیر صمت ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: «رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالفت نکرده و سازمان حمایت درحال انجام کار کارشناسی است.» بر این اساس یکی از مسئولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گفت‌وگو با «دنیای خودرو»، ضمن بی‌اطلاعی از روندی که وزیر صمت به آن اشاره داشت، عنوان کرد: «موضوع افزایش قیمت خودرو بحث مهمی است که احتمال وقوع آن زیاد است. در عین حال زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.»

فرمول قیمت‌گذاری جدید مشخص نیست

پیگیری‌های انجام شده در زمینه برگزاری جلسه‌ای محرمانه با موضوع افزایش قیمت خودرو نشان می‌دهد برخی فعالان خودروسازی نیز از برگزاری جلسه‌ای محرمانه با موضوع افزایش قیمت خودرو اطلاع دارند اما از اعلام اطلاعات و ذکر جزئیات آن خودداری می‌کنند. در این رابطه یکی از فعالان صنعت خودرو با تایید خبر احتمال اعلام قیمت جدید خودرو در هفته آینده، گفت: «موضوع افزایش قیمت خودرو قطعی است، اما فرمول مدنظر و زمان اعلام آن مساله‌ای است که امکان اشاره دقیق به آن وجود ندارد.»

همچنین یک منبع آگاه مرتبط با قطعه‌سازان نیز با تاکید بر این‎که خبر برگزاری جلسه‌ای محرمانه با موضوع افزایش قیمت صحت دارد اما کسی درمورد جزئیات دقیق آن صحبت نمی‌کند، اعلام کرد: «از خودروسازان، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت و... نمایندگانی در این جلسه حضور داشته‌اند.»

وی با بیان این‎که موضوع افزایش قیمت خودرو در این جلسه نهایی شده است، اظهار کرد: «اوایل هفته آینده در روزهای شنبه یا یکشنبه قرار است بحث قیمت‌گذاری جدید خودروها ابلاغ شود.»

به گزارش «دنیای خودرو» بعضی از افرادی که پیش‌بینی می‌شد از برگزاری جلسه محرمانه مطلع باشند، از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کردند. آن گروه از منابع آگاه نیز که از نهایی‎شدن تصمیمات درخصوص قیمت‌گذاری جدید خودرو خبر دادند، درعین‎حال نسبت‌به فرمول موردنظر برای این قیمت‎گذاری اظهار بی‌اطلاعی کردند. بر این اساس، این‎که تغییر قیمت خودرو قرار است بر مبنای فرمول 5 درصد پایین‌تر از حاشیه بازار باشد یا افزایش 30 تا 40درصدی نسبت به قیمت کنونی، به‌زودی مشخص می‎شود. 

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    9 1
    با توجه به طمع بیش از حدخودرو سازان داخلی جهت افزایش قیمت و سوء استفاده از نابسامانی های اخیر بازار ارز این صنعت بزودی نابود خواهد شد.
    • مهدی IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
      0 0
      خدا از دهنت بشنوه
  • مهدی FR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 0
    به اون قبر شرکت های ایرانی که به هیچ تعهدی پایبند نیستند
  • حسین IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    8 0
    بنظر من با افزایش قیمت کار خودرو پیچیده تر میشه
  • دلالان خودرو کی هستن IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    5 0
    کیفیت محصولاتم هفته اینده تععین کنین دو تا چراغ جدید بسازید با پراید تصادف کردیم نمیریم
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 0
    لعنت به هرچی خودرو سازه لعنت
  • ناشناس IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 0
    قیمت فرغون جمهوری اسلامی 40000000تومان مبارکه!!!!!؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 1
    واقعا که خجالت اوره با کدوم کیفیت
  • خودروسازان دلال IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 0
    خیلی جالبه هنوز افزایش قیمت خودرو به خودروسازان ابلاغ نشده ایران خودرو قیمت ۴محصولشو افزایش داد و به ۵درصد زیر قیمت حاشیه بازار رسوند نکته جالب تر اینکه همین خودروساز تا دیروز اعلام میکردن قطعات نداریم و ... و در دادن خودروهای پیش ثبت نامی تعلل بسیار زیاد داشتن ولی حالا که قیمت ها رو بردن بالا و به ارزشون رسیدن تحویل جدید خودروها رو به ۱۵ روز رسوندن . ( ماهم اصلا نفهمیدیم خودروها رو تو انباراشون احتکار کردن تا قیمت ها بره بالا بعد بدنش بیرون ) نبود قطعه و گرانی قطعات فقط و فقط بهونه ای برای اقا زاده ها بود که بیشتر سود کنند
  • مهدی IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 0
    به نظر شما این مردم سالاری هستش یا مردم سواری
  • ناشناس GB ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 0
    چه ضمانتی وجود دارد با افزایش قیمت خودرو و عدم تحویل به موقع آن توسط خودرو سازان افزایش قیمت دیگری در بازار نداشته باشیم
  • کیان IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    0 0
    با این درآمدی که مردم دارن . قیمت بالاتر خنده داره
  • بدبخت ایرانی GB ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    0 0
    مردم احمق ایران که هنوز متوجه نیستن ایران خودرو و سایپا یعنی خود دولت
  • امین IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    0 0
    واقعا برا این دولت متاسفم که نمیتونه جلوی دو شرکت که خودشان دلالان خودرو هستند بایستد خودشون عرضه نکردند تا این وضعیت پیش بیاد
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    0 0
    بهترین کار قیمت الان خوبه خودروساز دوتاخودروتحویل بده یک خودرو ۵درصد زیرقیمت آزادبفروشه تولید زیاد میشه دیگه دلال خودخودروساز میشه
  • علی IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    1 0
    باسلام خدمت همه. افزایش قیمت خودرو فقط برای دلالان خبر بدی هست برای مصرف کنندگان خبر خوبی هست چون مصرف کننده موقع خرید با همون قیمت بازار میخرند.
  • حسام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    0 0
    متاسفانه ایران خودرو و سایپا از اوایل تولید خود تا به حال تا میتونستند خودروهای بی کیفیت با قیمت بالا به مردم تحویل دادن و الانم دیگه هیچ مشتری خارجی غیر از بازار داخلی ندارند و بدانند مردم از روی اجبار فقط تن به خرید میدن والا سالها حمایت مردم و دولت از صنعت خودرو سازی آخرش نباید این میشد؟
  • Mohammad IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    0 0
    خودرو سازان از مدتها قبل میدانستند که صنعت خودرو میخواهد تحریم شودولی بجای چاره اندیشی بفکر چاپیدن و خالی کردن جیب مردم بودند لذا با انبار کردن و عرضه کم و قطره چکانی خودرو و عرضه آن بصورت قیمت آزاد و توسط نمایندگیهای و عدم تحویل خودرو بدنبال بالا بردن قیمت آن به بهانه تحریمها هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =