بورس

روز گذشته در ادامه روند نزولی بازار سرمایه، گروه خودرویی نیز معاملات چندان جذابی را تجربه نکرد، به‎طوری‎که نمادهای سایپا، پارس‎خودرو، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، گروه بهمن، سرمایه‎گذاری رنا، الکتریک‎خودروشرق، قطعات اتومبیل ایران، کمک‎فنر ایندامین، چرخشگر و تولید محور خودرو منفی خوردند.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در ادامه روند نزولی بازار سرمایه، گروه خودرویی نیز معاملات چندان جذابی را تجربه نکرد، به‎طوری‎که نمادهای سایپا، پارس‎خودرو، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، گروه بهمن، سرمایه‎گذاری رنا، الکتریک‎خودروشرق، قطعات اتومبیل ایران، کمک‎فنر ایندامین، چرخشگر و تولید محور خودرو منفی خوردند و درمقابل نمادهای ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، سایپا آذین، صنایع ریخته‎گری ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران و مهندسی نصیر ماشین مثبت شدند. همچنین روز گذشته طی 19هزار و 837 نوبت معاملاتی، 269میلیون و 848هزار سهم به ارزش 39میلیارد و 795میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی نیز بالغ بر 17هزار میلیارد تومان شد. این در حالی است که سازمان بورس باتوجه به عدم رعایت دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‎های ثبت‎شده در بورس تهران و فرابورس، مهلت دو شرکت زامیاد و سایپا آذین را در این زمینه به ترتیب تا 30 دی‎ماه و 30 آذرماه تمدید کرد.

  دولت؛ سرسخت‎تر از شورای رقابت!
این روزها باتوجه به شرایطی که بر گروه خودرویی حکمفرماست، بسیاری از اهالی بازار سرمایه منتظر هستند ببیند آیا سرانجام قیمت خودرو افزایش خواهد یافت یا این‎که دولت زیر بار این امر نخواهد رفت. این در حالی است که خودروسازان در ابتدا درصدد برآمدند نهاد قیمت‎گذاری خودرو را تغییر دهند. هرچند آن‎ها در این کار موفق شدند و شورای رقابت که چندسال اقدام به این کار می‎کرد، دیگر این وظیفه را عهده‎دار نیست و در مقابل ستاد تنظیم بازار این وظیفه را برعهده گرفته است اما به‌نظر می‎رسد، افزایش قیمت خودرو منتظر دستور مستقیم حسن روحانی، رئیس‎جمهور است. با این حال، تا آن‎جاکه از خبرها و شواهد بر می‎آید، دولتمردان نمی‎خواهند زیر بار این امر بروند که افزایش قیمت به پای آن‎ها نوشته شود.

  مشکلات جدی شرکت قطعه‎سازی «م»
این روزها شرکت‎های قطعه‎سازی حاضر در بورس شرایط خوبی را پشت سر نمی‎گذارند، به‎طوری‎که شرکتی مانند قطعه‎سازی «م» در زمینه تامین مواد اولیه و همچنین تخصیص ارز به مشکل جدی خورده است. حال باید دید آیا این شرکت می‎تواند از عهده مشکلاتی که در تولید گرفتار آن شده است برآید یا این‎که این شرایط همچنان برای این قطعه‎ساز ادامه خواهد یافت. 
شاخص‌کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته ۶0۲ واحد افت کرد و به‌رقم ۱۶۵هزار و ۷۰۱ واحد رسید. همچنین ارزش معاملات بورس تهران روز گذشته به رقم ۴۲۹میلیاردتومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۳میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم ۱۱۵هزار و ۹۸۷ نوبت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =