چری تیگو 5

کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهایی که با برند چری توسط این شرکت به بازار عرضه شدند، توانسته‌اند به‌خوبی نبض بازار را در دست بگیرند. چری تیگو5 و تیگو 7 دو محصولی است که باتوجه به مشخصات فنی و امکانات رفاهی که دارند، کار را برای رقبای هموطن خود سخت کرده‌اند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، چند سالی است که تب خرید خودروهای شاسی‌بلند در میان خریداران و علاقه‌مندان به این دسته از خودروها در بازار ایران بسیار داغ شده است. بر همین اساس شرکت‌های تولیدکننده و عرضه‌کننده خودرو برای سهم‌خواهی بیشتر از بازار اقدام به عرضه این خودروها به بازار کرده‌اند. گفتنی است در این میان برندهای چینی توانسته‌اند بخش قابل‌توجهی از نیازهای این بخش بازار را تامین کنند. اما نکته حائز اهمیت در این میان، حضور شرکت مدیران‌خودرو به‌عنوان نخستین تولیدکننده خودروهای چینی در ایران است که به‌دلیل پتانسیل و قابلیت‌های بالایی که دارد، توانست نامی درخشان از خودروهای چینی به بازار ارائه کند. در این میان کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهایی که با برند چری توسط این شرکت به بازار عرضه شدند، توانسته‌اند به‌خوبی نبض بازار را در دست بگیرند. چری تیگو5 و تیگو 7 دو محصولی است که باتوجه به مشخصات فنی و امکانات رفاهی که دارند، کار را برای رقبای هموطن خود سخت کرده‌اند.

تاریخچه چری تیگو 5 در ایران
مدیران‌خودرو سال‌94 با عرضه کراس‌اوور توانمند چری تیگو5 توانست سهم عمده‌ای از بازار کراس‌اوورهای چینی را از آن خود کند. همچنین این شرکت با ارائه بیشترین میزان گارانتی برای تیگو5، میزان رضایت‌مندی مشتریان را افزایش داد. چری تیگو۵ در دی‌ماه سال 95 با یک فیس‌لیفت همراه شد، در نتیجه استقبال مشتریان از این خودرو افزایش پیدا کرد. نسخه فیس‌لیفت تیگو5 علاوه‌بر تغییرات ظاهری، امکانات رفاهی بیشتری را دارا بود که همین موضوع سبب شد طیف وسیع‌تری از خریداران، این کراس‌اوور پرفروش را انتخاب کنند. اما مدیران‌خودرو در راستای احترام به حقوق مشتریان، چندی پیش تصمیم به ارتقا و تجهیز تیگو 5 گرفت و این خودرو پرفروش را با امکانات رفاهی بیشتری روانه بازار کرد. به همین خاطر این کراس‌اوور توانمند اکنون به‌دلیل داشتن امکانات بیشتر، طیف وسیع‌تری از خریداران و علاقه‌مندان را پوشش خواهد داد.
طراحی پویا و مدرن
تیگو5 یکی از خودروهایی است که به‌واسطه ظاهر مدرن و جوان‌پسندی که دارد، از همان ابتدا با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان همراه شد. به همین خاطر می‌توان گفت که مهندسان تیم طراحی چری با بهره‌گیری از تجربیات خود که پیش از این در کمپانی مطرح و نام‌آشنا فعالیت داشتند، توانسته‌اند به‌خوبی نیاز بازار را بسنجند و بر اساس آن طرحی پویا و داینامیک را ایجاد کنند. در نمای جلو تیگو 5 می‌توان به‌خوبی الهام‌گیری از آب روان و آناتومی بدن ماهی را مشاهده کرد که در جلوپنجره کرومی مشبک نمود پیدا کرده است.  همچنین چراغ‌های پیشانی جدیدی که در نسخه فیس‌لیفت جایگزین نمونه قدیمی شده، به‌دلیل داشتن طراحی داخلی متفاوت، چهره‌ای جذاب را در این خودرو پدید آورده است. در نمای جانبی و خصوصا در نگاه اول، تیگو۵ برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای چینی، دارای طرحی سیال و روان است که به‌نوعی پختگی در طراحی محسوب می‌شود. این امر به‌دلیل هوش و ذکاوت تیم طراحی چری محقق و نتیجه آن مانند یک اثر هنری به نمایش گذاشته شده است. در این بخش یک خط هدایت‌کننده از چراغ‌ عقب تا روی دستگیره‌ها ادامه‌ یافته که همراه با خطوط روی گلگیر، به‌خوبی بدنه را حجم داده و جذاب کرده است. در نمای عقب نیز گرافیک چراغ‌ها به ‌کلی تغییر کرده‌ و یک نوار کرومی نیز میان آن‌ها قرار داده شده است. از طرفی حجیم‌تر شدن سپر در بخش عقب سبب شده است سراگزوزهای کرومی تیگو5، درون سپر مخفی شوند و ظاهری اسپرت‌تر برای آن ایجاد شود. همچنین یک نوار کروی در مرکز سپر قرار داده‌ شده که زیبایی و هماهنگی این بخش را با سایر اجزای خودرو دوچندان کرده است.
کابین جادار با امکانات رفاهی فراوان
یکی از ویژگی‌های بارز چری تیگو5، طراحی مدرن و جسورانه کابین است‌ زیرا طراحان چری سعی کرده‌اند با الگوبرداری از کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای مطرح جهانی، زبان طراحی استانداردی را برای داخل کابین تیگو5 استفاده کنند که نتیجه آن خلق فضایی جذاب و ایمن شده است. تودوزی این خودرو که شامل صندلی‌ها، دسته‌دنده و فرمان می‌شود، همگی از پوشش چرمی برخوردار هستند و در ترکیب با دوخت قرمزرنگی که در همه‌جای کابین به چشم می‌خورد، هارمونی بسیار زیبایی را در فضای داخلی خودرو به‌وجود آمده است. نمای کلی طراحی داشبورد این کراس‌اوور چینی، شباهت زیادی به داشبورد محصولات کره‌ای دارد و حتی به‌نظر می‌رسد بخش‌هایی همچون فرمان و قسمت بالای داشبورد، به‌طور کامل از آن‌ها الگوبرداری شده است.
در چری تیگو5 جدید شاهد امکانات ایمنی و رفاهی بیشتری هستیم که می‌توان به بزرگ‌تر شدن نمایشگر، اضافه‌شدن سیستم هشدار فشار باد تایرها، گرمکن صندلی و آینه‌های جانبی تاشو برقی اشاره کرد. اما چری تیگو5 جدید نیز در دو نسخه فول‌آپشن اکسلنت و لاکچری اسپرت به بازار عرضه می‌شود. نسخه فول‌آپشن تیگو5 مجهز به امکاناتی ایمنی بیشتری است و می‌توان به کیسه‌های جانبی برای سرنشینان جلو و سیستم‌های پایداری EBA، HHC، DTC، ASR و ESP اشاره کرد که در نسخه لاکچری وجود ندارد. اما هر دو این دو مدل‌ها به تجهیزاتی همچون سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های TPMS‌، سنسور پارک عقب، سانروف، کروزکنترل و صفحه نمایش 8اینچی مجهز شده‌اند. از میان اختلاف‌های میان نسخه اکسلنت و لاکچری اسپرت می‌توان به مواردی از قبیل دوربین عقب استاتیک در نسخه لاکچری و دوربین عقب دینامیک در نسخه اکسلنت اشاره کرد. همچنین نسخه اکسلنت تمام‌ سیستم‌های پایداری را دارا هستند که در نسخه لاکچری اسپرت وجود ندارند.

مشخصات فنی 
تمام‌ مدل‌ها و تیپ‌های چری تیگو5 از پیشرانه چهارسیلندر 16‌سوپاپ با حجم دقیق 1971‌سی‌سی بهره می‌برند که به تکنولوژی اختصاصی Dual VVT مجهز شده‌اند. طبق اعلام کمپانی چری تکنولوژی DVVT امکان کارکرد سوپاپ‌ها را با زمان‌بندی متغیر فراهم می‌کند و درنهایت باعث افزایش کارایی، کاهش آلایندگی و پایین آمدن مصرف سوخت در این خودرو می‌شود. پیشرانه تیگو5 که کد SQR484F به آن اختصاص داده ‌شده است توان تولید 139اسب‌بخار، قدرت و 185نیوتون‌متر گشتاور را دارد و به‌طور رسمی می‌تواند این خودرو را در 13‌ثانیه از سکون به‌سرعت 100کیلومتر برساند. برای انتقال نیروی تولیدشده پیشرانه تیگو5 به چرخ‌های جلو از یک جعبه‌دنده 7‌سرعته CVT استفاده ‌شده است. همچنین جعبه‌دنده 7سرعته این اطمینان را فراهم می‌کند که در بهترین شرایط (در شرایط گوناگون موتور و حتی قدرت کم) عمل تعویض دنده را انجام می‌دهد. این امر موجب می‌شود که مکانیزم انتقال قدرت بهترین کارایی را داشته و با کمترین قدرت امکان تعویض دنده وجود داشته باشد که درنهایت مصرف کاملا بهینه سوخت را به ارمغان می‌آورد. همچین لازم به‌ذکر است که تسمه با کیفیت استفاده شده در مکانیزم انتقال قدرت این خودرو از جانب معتبرترین شرکت، یعنی بوش تهیه شده است و باعث ایجاد اطمینان خاطر برای کاربر خودرو می‌شود. لازم به‌ذکر است در ساخت بدنه‌ این خودرو از بهترین ورق‌های فولادی شرکت آلمانی بنتلر استفاده شده و کلیه فرآیند جوشکاری آن نیز توسط لیزر صورت گرفته است. این تکنولوژی باعث افزایش مقاوت جوش به میزان 30درصد شده است و درنهایت خودرو می‌تواند در تصادفات (جلو و عقب) تا نیروی 1600مگاپاسکال را تحمل کند. نشان 5ستاره‌ ایمنی N-Cap بیانگر ایمنی بالای این خودرو است که در صورت برخورد از تمام‌ جهات، باعث محافظت هرچه بیشتر سرنشینان می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =