واردات تایر

با الزام عوامل فروش تایر توسط  اتحادیه لاستیک و روغن‌فروشان تهران به نصب لیست قیمت‌های مصوب دولتی در محل کسب،‌گران‌فروشان این صنف از شنبه پلمب می‌شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»، سرانجام دولت و اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن برای کاهش قیمت تایر در حاشیه بازار به یک نتیجه مشترک رسیدند  تا با  الزام فروشندگان در سطح عرضه به مصرف‌کننده نهایی آنها، ‌مکلف به نصب قیمت‌های مصوب دولتی در محل کسب و اجرای آن شوند.

داوود سعادتی‌نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن با اعلام این خبر به «دنیای خودرو» گفت: «تایرسازان درحالی اقدام به افزایش قیمت‌های خود کرده‌اند که هنوز این مصوبه توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای اجرا ابلاغ نشده است. بااین‌حال و باتوجه به اعلام سبدهای فروش شرکت‌های تولیدکننده با احتساب افزایش 20درصدی،‌کلیه عوامل فروش ازجمله عمده‌فروشان و خرده‌فروشان این صنف مکلف به عرضه کالاهای خود با نرخ مصوب دولتی هستند و با گران‌فروشان و برهم‌زنندگان نظم بازار به شدت برخورد خواهد شد.

سعادتی‌نژاد با تاکید بر اینکه از روز شنبه کلیه واحدهای صنفی مکلف به نصب قیمت‌های مصوب در محل کسب خود و اطلاع‌رسانی دقیق به مشتریان هستند، گفت: هرگونه تخطی از قیمت‌های مصوب و گران‌فروشی با برخورد شدید همراه خواهد بود و واحدهای متخلف علاوه‌بر پلمب، ‌جریمه نقدی نیز خواهند شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن این هشدار را هم داد تایرهایی که با نرخ قبلی از کارخانه‌ها خریداری شده‌اند، بدون افزایش قیمت و با نرخ مصوب قبلی باید به مشتری عرضه شوند. ضمن اینکه باتوجه به مدت زمان 20روزه برای ورود لاستیک‌های سبد آذرماه تولیدکنندگان به بازار، ‌تا پیش از تحویل این تایرها هیچ عرضه‌کننده‌ای اجازه افزایش قیمت نخواهد داشت.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده واحدهای صنفی متخلف که اقدام به نصب لیست قیمت‌های مصوب نکرده‌اند، مراتب را به واحد شکایات این اتحادیه و تعزیرات حکومتی اطلاع دهند تا به‌سرعت با برهم‌زنندگان نظم بازار برخورد شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران این روند را شامل حال عمده‌فروشان و عوامل فروش اصلی شرکت‌های تایرساز  دانست وگفت: این افراد با احتساب هزینه حمل‌ونقل باید تایر را با 5درصدسود به سطح خرده‌فروشی عرضه کنند و دریافت سودهایی فراتر از این میزان نیز برخورد قاطع توسط سازمان تعزیرات را درپی خواهد داشت.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر نادری IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    1 1
    چگونه باید از لاستیک فروشی شکایت کنم
  • سعید IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 0
    این لاستیک های دولتی که میگید کجاهست؟؟ بنده یه ماهه هرنمایندگی فروش رفتم میگن لاستیک سهمیه ای نداریم استان قزوین ومخصوصا تاکستان. واقعاچجوری باید پیگیری کنم لاستیک دولتی بخرم؟؟هرجا میریم میگن تموم شده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =