بازار خودرو

با وجود کاهش نسبی نرخ ارز طی یک‌ماه اخیر، قیمت خودرو در بازار کم نشده است حتی قیمت خودروهای وارداتی که نسبت مستقیم با نرخ ارز دارند نیز تغییر کاهشی محسوسی نداشته‌ است.

به گزارش «اخبار خودرو»،  این موضوع تقریبا در مورد تمام‌ خودروهای بازار و در همه سگمنت‌ها صدق می‌کند. اما این وضعیت به چه دلیل رخ داده است؟

‌دلیل اصلی آن انتظار تورمی مالکان خودروها برای افزایش مجدد قیمت‌ها است. این موضوع، هم در میان دلالان و واسطه‌های بازار خودرو به چشم می‌خورد و هم در میان افرادی که خودرویی برای مصرف شخصی دارند. بدین‌ترتیب این انتظار تورمی عملا اصلی‌ترین دلیلی است که از کاهش قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که دلیل دیگر رشد تصاعدی قیمت‌ها است که باعث شده بسیاری افراد، دیگر توان‌ ارتقای خودرو خود را نداشته باشند بنابراین سعی در نگهداری خودرو فعلی خود دارند.

از سوی دیگر تعداد فروشندگان در بازار کاهش یافته است و این موضوع، خود بر کاهش نیافتن قیمت‌ها به‌دلیل عرضه محدود خودرو در بازار تاثیر دارد. این اتفاق، هم برای خودروهای صفرکیلومتر و هم برای خودروهای کارکرده بازار اتفاق افتاده است. اما درنهایت باید گفت که انتظار تورمی، اصلی‌ترین دلیل عدم کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو است‌. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =