بایک X25

«بایک X25» دارای پیشرانه 1.5لیتری تنفس طبیعی است که توانایی تولید نیرویی معادل ۱۱۴اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۸‌نیوتون‌متری را دارد. این نیرو توسط جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک ساخت شده توسط شرکت «آیسین» به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

  به گزارش «اخبار خودرو»، در این روزها که صنعت خودرو با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند و وضعیت چندان مناسبی ندارد، عرضه یک محصول جدید می‌تواند تاحدودی از التهاب ناشی‌از کاهش عرضه و مشکلات به‌وجودآمده به‌دلیل محدودیت‌ها بکاهد. اما این موضوع مستلزم مواردی است که شرکت عرضه‌کننده باید آن‌ها را رعایت کند تا بتواند با موفقیت به سهم‌خواهی از بازار بپردازد. به‌عنوان‌مثال مطالعه و نیازسنجی بازار یکی از اصلی‌ترین مواردی است که یک شرکت باید پیش‌از عرضه محصول انجام دهد تا بتواند بهترین گزینه‌ را باتوجه به شرایط حاکم روانه بازار کند. همچنین در قدم بعدی فضاسازی رسانه‌ای و معرفی محصول از دیگر اقدامات ضروری برای شناساندن محصولی جدید و ناشناخته به بازار هدف است که می‌تواند بازاریابی را تسهیل بخشد. از این‌رو معمولا شرکت‌های تازه‌تاسیس یا شرکت‌هایی که قصد عرضه محصولی جدید به بازار را دارند، از مدت‌ها قبل فعالیت خود روی معرفی محصول و قابلیت‌های آن متمرکز می‌کنند تا ضریب موفقیت خود را در ارائه محصول بالا ببرند.
اما به‌تازگی با وجود مشکلات زیادی که بر سر راه تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو قرار گرفته، شرکت‌هایی هستند که اقدام به معرفی و عرضه محصولات جدید به بازار کرده‌اند. «دیارخودرو» یکی از همین شرکت‌هایی است که از چند وقت گذشته مجددا فعالیت خود را به‌عنوان شریک تجاری «بایک» چین آغاز کرده و با مونتاژ «بایک X25» در خط‌تولید خودروسازی گلپایگان، قصد ورود به بازار کراس‌اوورهای شهری را دارد. اما نکته‌ای که درخصوص فعالیت‌های این شرکت وجود دارد، عدم اطلاع‌رسانی درست و معرفی کلی محصول است که به‌دلیل مدیریت مستقیم مدیران چینی «بایک» در ایران تاکنون تصمیمی مبنی‌بر معرفی این محصول گرفته نشده است.
به‌عبارت‌دیگر این شرکت به‌صورت چراغ خاموش تولید و مونتاژ این خودرو را آغاز کرده و با اکتفا به شبکه توزیع شرکت‌های واسپاری خودرو، قصد فروش و عرضه آن را دارد. از همین رو مدتی است تعداد محدودی از این خودروها به خریداران تحویل داده شده اما نکته قابل‌تامل درج آگهی‌های فروش این خودرو در شبکه‌های مجازی و برخی سایت‌های خریدوفروش خودرو است که قیمت درنظر گرفته شده برای آن را 120 تا 130میلیون تومان درنظر گرفته‌اند. همچنین طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، برخی شرکت‌های واسپاری خودرو اقدام به فروش «بایک X25» به‌صورت اقساطی 6 تا 36‌ماهه کرده‌اند. براین اساس برای خرید اقساطی به مدت 24‌ماه، پیش‌پرداختی به مبلغ 73میلیون‌و575 هزارتومان درنظر گرفته شده که مابقی مبلغ طی 24 فقره چک به مبلغ 3میلیون‌و340هزارتومان از مشتری دریافت می‌شود. باتوجه به شرایط ذکرشده تحویل خودرو بلافاصله پس از واریز مبلغ اولیه صورت می‌گیرد.
اما نکته جالب‌توجه درخصوص فعالیت‌های این شرکت در زمینه خدمات پس از فروش، این است که طبق گزارش‌های منتشرشده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI تا سال 95، شرکت نیرو خودرو آسیا ارائه‌دهنده خدمات پس‌ازفروش «دیارخودرو»  مردود اعلام شده و نتوانسته است استانداردهای لازم را پاس کند. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که پس‌از آغاز همکاری مشترک و تصمیم‌گیری مستقیم مدیران چینی شرکت، وضعیت خدمات پس از فروش این شرکت ارتقای چشمگیری داشته که در آخرین بررسی‌های صورت‌گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، نمره قبولی در زمینه خدمات پس از فروش به این شرکت داده شده است. همچنین طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، عرضه محصول «بایک X25» به‌صورت کامل توسط «بایک» به‌صورت مستقل صورت خواهد گرفت. همچنین به‌دلیل وجود موانع متعدد بین‌المللی در زمینه فعالیت برندهای خارجی در ایران، این شرکت درنظر دارد باتوجه به برنامه‌های بلندمدتی که برای حضور در بازار ایران دارد، فعلا به‌صورت چراغ خاموش به فعالیت خود ادامه دهد.
«بایک X25» باتوجه به ابعاد بدنه و سگمنتی که در آن قرار دارد، رقبای سرسختی در بازار پیش‌روی خود داشته و کار را برایش تاحدودی دشوار می‌کند. به‌عنوان مثال «ام‌وی‌امX22» اصلی‌ترین رقیبی است که به‌دلیل سابقه حضور در بازار و ارائه خدمات پس‌ازفروش مناسب توسط شرکت مدیران‌خودرو، توانسته است جایگاهی مناسبی را در بازار از آن خود کند. حال باید دید در آینده «دیارخودرو» و «بایک» چه تدابیری برای سهم‌خواهی بازار خواهند اندیشید. گفتنی است «بایک X25» دارای پیشرانه 1.5لیتری تنفس طبیعی است که توانایی تولید نیرویی معادل ۱۱۴اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۸‌نیوتون‌متری را دارد. این نیرو توسط جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک ساخت شده توسط شرکت «آیسین» به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همچنین از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به مواردی از قبیل ۶ هوا کیسه هوا، کروزکنترل، فرمان کمکی برقی، سیستم استارت استاپ اتوماتیک، سیستم تهویه الکتریکی، مانیتور، کامپیوتر سفر، سانروف، چراغ روشنایی روز و… اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدیس IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    خودرو خوبی است حیف که gps آنرا قادر نیستند فعال کنند وهیچکس هم پاسخگو نیست در صورتیکه ابتدا به ساکن با وعده واهی راضی به خرید شده ایم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =