کویرتایر

دیوان عدالت اداری در رأی اولیه خود شرکت کویرتایر را از پرداخت مالیات معاف کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این کارخانه تایرسازی که در حاشیه شهر  بیرجند واقع شده است، درصورت تایید نهایی رأی مذکور، علاوه‌بر معافیت ازپرداخت مالیات، ‌تمام مبالغ پرداختی به اداره مالیات را از سال 89تا 96 را دریافت خواهد کرد.

این رأی درحالی به نفع کویرتایر صادر  شده است که مسئولان این شرکت با استناد به معافیت مالیاتی تعیین‌شده برای شرکت‌های تولیدی در بند «ب» ماده 159 قانون برنامه پنجم توسعه خواستار معافیت از پرداخت مالیات شده بودند. البته پیش‌از این نیز معاون اول رئیس‌جمهور در بخشنامه‌ای معافیت واحدهای صنعتی و معدنی واقع‌در مناطق کمتر توسعه‌یافته را به این ماده قانونی تسری داده بود.

بنابر اعلام رسمی این شرکت در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران، ‌سازمان بورس و اوراق بهادار،‌ دیوان عدالت اداری در تاریخ 27آذر ماه رأی به‌حق بهره‌مندی این شرکت از معافیت‌های مالیاتی مناطق کمتر توسعه‌یافته داد. اگرچه این رأی ظرف 20روز قابل‌تجدید نظرخواهی در شعبه تجدید نظر دیوان عدالت اداری است اما با قطعی شدن آن پس از طی زمان اعلامی، ‌شرکت کویرتایر می‌تواند مالیات پرداخت‌شده ازسال 89تا 96را از اداره مالیات مطالبه کند و اداره مالیات نیز مکلف است مالیات پرداخت‌شده توسط این تایرساز را به حساب شرکت عودت دهد.

خبر معافیت مالیاتی کویرتایر از اهمیت بالایی برای سهامداران این تایرساز برخوردار است و می‌تواند محاسبات حاشیه سود ناخالص شرکت را تغییر دهد.

البته در این اطلاعیه آمده است باتوجه به زمان‌بر بودن روند پیگیری‌های قضایی، در صورت دریافت رأی قطعی مراتب متعاقبا به سهامداران اعلام خواهد شد و این اتفاق خبر خوشایندی برای سهامداران کویرتایر خواهد بود.

چنین تصمیمات و آرایی می‌توانند به موتور محرکی برای ایجاد کارخانه‌های جدید در مناطق کمتر توسعه‌یافته منجر شوند و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را بیش‌از پیش به سرمایه‌گذاری در این مناطق ترغیب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =