آپار

آپار حاضرشده است کارخانه جدیدی را در منطقه آزاد شارجه امارات متحده عربی احداث کند. فعالیت اصلی این کارخانه تبدیل روغن خام به محصول نهایی در انواع مختلف روانکارها است. 

به گزارش «اخبار خودرو»، طی سال‌های اخیر منطقه خاورمیانه و خلیج‌فارس بستر احداث سایت‌ها و استارت‌آپ‌های زیادی برای تولید روغن‌پایه‌های گروه‌۲ و ۳ بوده است. این تغییر حالت درحالی انجام شد که پیش از این شرکت‌های فعال در این منطقه وابستگی زیادی به روغن‌پایه گروه یک داشتند. دلیل اصلی این وابستگی نیز تامین مواد اولیه آنها از دو کشور ایران و عربستان بود که عمده فعالیت خود را متمرکز بر پایین‌ترین سطح تکنولوژی روغن‌پایه کرده بودند.

جای تعجب نیست که باوجود حرکت‌های جدید، شرکت‌های بزرگ و معتبر تولیدکننده روانکارها حاضر به احداث واحدهای بلندینگ در این منطقه شده‌اند و محصول نهایی آن‌ها تولید انواع مختلف روغن‌موتورهایی است که تا پیش‌ازاین فقط در کشورهای مبدأ این کمپانی‌ها تولید می‌شدند. اما حالا هدف‌گذاری استارت‌آپ‌های منطقه ما به سمت صادرات به دیگر نقاط دنیا رفته است. یک نمونه قابل‌لمس این شرکت‌ها «آپار» نام دارد که دفتر مرکزی آن در بمبئی هند است. آپار حاضرشده است کارخانه جدیدی را در منطقه آزاد شارجه امارات متحده عربی احداث کند. فعالیت اصلی این کارخانه تبدیل روغن خام به محصول نهایی در انواع مختلف روانکارها است. 

مدیریت این کارخانه به یکی از زیرمجموعه‌های آپار به‌نام شرکت تخصصی نفتی FZE سپرده‌ شده، این در حالی است که FZE ماموریت خود را از نیمه دوم سال ۲۰۱۷ آغاز کرده است.

در کارخانه FZE تمام روند با اتوماسیون سطح بالایی انجام شده و محصول نهایی آنها نیز درجه‌های مختلفی را شامل می‌شود که بسیاری از آنها صرفا برای مصارف خاص استفاده می‌شوند. 

سخنگوی آپار در پاسخ به چگونگی موفقیت این شرکت طی چند سال اخیر توضیح می‌دهد، مهم‌ترین هدف آنها در انجام فعالیت‌هایشان، تبدیل خام‌ترین مواد به محصول نهایی برای رسیدن به‌دست مشتریان است. ضمن اینکه روند تولید هر محصول با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها به بالاترین سطح بهره‌وری رسیده است.

همچنین در سایت ۳۰هزارمترمربعی آنها ظرفیت تولید حداقل ۱۰۰میلیون‌لیتر در هرسال وجود دارد. آنها ۳۶مخزن بزرگ از مواد اولیه و انباری به حجم ۱۸‌میلیون‌لیتر برای محصول نهایی خود دارند.

حجم بالای تولید محصول آنها نیز باعث شده است هنگام بازاریابی، فرآیند فروش آسان‌تر باشد. از سوی دیگر ظرفیت بالای مخازن مواداولیه‌شان باعث شده است در هنگام تامین مواد اولیه دست بازتری داشته باشند. 

اگر بخواهیم از جزئیات افزایش بهره‌وری در این کارخانه صحبت کنیم باید به لوله ۱۰‌اینچی اشاره ‌کنیم که برای کاهش هزینه‌ها به‌صورت دو طرفه طراحی‌ شده است و امکان عبور دادن محصول نهایی و موارد اولیه را در یک مسیر به‌صورت غیرهمزمان دارد. همچنین لوله‌ها، شیرها و اتصالات این کارخانه کمترین میزان هدررفت مواد را دارند.  فروش محصولات این کارخانه به سه روش انجام می‌شود.  

روش اول فله‌ای است که حمل آن بر عهده شرکت آپار خواهد بود. روش دوم به‌وسیله تانکرهای دارای چند مخزن مختلف انجام می‌شود که در هرکدام از مخازن یک محصول قرارگرفته و مقاصد مختلفی برای تحویل وجود دارد. استفاده از این کانتینرها دو مزیت دارد، یکی امکان ارسال مواد به جایگاه‌هایی که مخزن بزرگی برای نگه‌داری محصول ندارد و دیگری امکان ذخیره محصول تا پیدا شدن مشتری بعدی، درصورتی‌که مشتری اقدام به قطع همکاری کند. 

بنابراین در این روش بسیاری از هزینه‌های سربار بروکراسی تحویل، منتفی خواهد شد. سومین و آخرین روش تحویل محصول به‌صورت بشکه‌های سبک‌وزن فلزی است. سیستم اتوماتیک پرکردن بشکه‌های این شرکت نیز می‌تواند در هر ساعت ۱۰۰بشکه را پر کند. اطلاعات مربوط به تمام خطوط تولید در سیستم مدیریتی به‌نام SCADA جمع‌آوری می‌شود، این به معنی مدیریت تمام روند تولید محصول از بلندینگ گرفته تا بسته‌بندی و حتی روند ارسال سفارش‌هاست. 

هدف‌گذاری شرکت آپار به‌غیراز تامین بازار محلی هند، کشورهای دیگر منطقه همچون امارات‌متحده عربی، عربستان سعودی و عمان نیز هستند. اما نکته قابل‌توجه ارسال محصولات این شرکت تازه‌تاسیس به کشورهای آفریقایی درحال‌توسعه همچون اتیوپی، کنیا و نیجریه است. باوجوداینکه در حال حاضر سایت شارجه آپار سودآورترین کارخانه آنها نیست، اما به‌طورقطع آینده روشن‌تری نسبت به دیگر کارخانه‌های این کمپانی تازه‌تاسیس پیشروی آن وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =