بورس

روز گذشته دادوستدهای گروه خودرویی همچنان منفی بود اما در این بین شرکت «گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو» از برنامه افزایش سرمایه ۱۵۰درصدی از دو محل خبر داد .

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته دادوستدهای گروه خودرویی همچنان منفی بود اما در این بین شرکت «گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو» از برنامه افزایش سرمایه ۱۵۰درصدی از دو محل خبر داد و در پی آن با صف خرید روبه‎رو شد و قیمت هر سهم آن با رشد 5درصدی به 3959 ریال رسید. بر این اساس، «گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو» درصورت موافقت سازمان بورس می‎تواند سرمایه فعلی را از 150 به 375میلیاردتومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از دو محل مطالبات سهامداران، آورده نقدی و سود انباشته با سه هدف اصلاح ساختار مالی، تامین سرمایه در گردش برای بهبود جریان سودآوری و تامین سرمایه پروژه‎های مصوب شرکت‎های گروه اعمال خواهد شد. ازسوی‌دیگر، ایران‎خودرو با 57.7 درصد جزو سهامداران این شرکت به حساب می‎آید.

   دیگر نمادهایی که از افت گریختند
روز گذشته نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، سایپا آذین، زامیاد، پارس‎خودرو، سرمایه‎گذاری رنا، الکتریک‎خودرو شرق، آهنگری تراکتورسازی ایران، صنایع ریخته‎گری ایران و موتورسازان تراکتورسازی ایران منفی خوردند. ازسوی‌دیگر، نمادهای گروه بهمن، محورسازان ایران‎خودرو، رادیاتور ایران، لنت‌ترمزایران و فنرسازی‌خاور نیز مثبت شدند. همچنین روز گذشته طی 17هزار و 872 نوبت معاملاتی، 207میلیون و 259هزار سهم به ارزش 34میلیارد و 762میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل گروه خودرویی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 17هزارو520 میلیارد تومان شد.

   پیش‎بینی بهبود روند تقاضا و رشد قیمت‎ها
پس از دو روز رشد در بورس تهران، روز گذشته شاخص‌کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادر تهران ۵۳۳ واحد افت کرد و به رقم ۱۵۶هزار و ۹۵۰ واحدی رسید. همچنین ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۴۶۲میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‌به‌دست شدن دومیلیارد سهم و اوراق مالی بود. این در حالی است که بورس با نزدیک شدن ایام دهه فجر و اهمیت این موضوع در نشان دادن فضای سیاسی و اقتصادی، می‎تواند به‎عنوان یکی از نماگرهای اقتصادی با عملکرد مقبول، فضای مثبتی را ترسیم کند. به همین علت به‌نظر می‌رسد در این برهه حساس، حمایت از بازار سهام ادامه داشته باشد و در روزهای پیش‌رو همزمان با اجرای کانال مالی ایران و اروپا، شاهد بهبود روند تقاضا و رشد قیمت‎ها باشیم. درهرحال باید دید تا پایان سال بازار سرمایه به چه سمت‌وسویی حرکت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

آخرین اخبار