داتیس‌خودرو

سرانجام مرکز امور اصناف و بازرگانان، داتیس‌خودرو را به‌عنوان نماینده رسمی تیونر خودروهای سواری ولوو«ولوو هایکو اسپورتیو» در ایران معرفی کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، هلدینگ داتیس از سال‌ها پیش فعالیت خود را در زمینه‌های گوناگون با هدف اشتغالزایی و حمایت از تولید داخل آغاز کرد. درخشان‌ترین کارنامه هلدینگ داتیس، مربوط به شرکت «داتیس‌خودرو ایرانیان» است. 
داتیس‌خودرو با عرضه مولتی‌برند خودروهای لوکس در کنار ارائه خدمات تخصصی پس‌از فروش، نامی خوش از خود در صنعت خودرو به‌جای گذاشته است. این شرکت در دوران پسابرجام، اقدام به اخذ نمایندگی رسمی «هایکو اسپورتیو» آلمان کرد که با وجود تایید و موافقت طرف خارجی، صدور مجوز فعالیت این شرکت به‌عنوان نماینده رسمی «هایکو اسپورتیو» آلمان در ایران، با موانع متعددی روبه‌رو شد. 
حال پس از کش‌وقوس‌های فراوان، سرانجام پس از دو  سال مجوز فعالیت این شرکت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکزامور اصناف و بازرگانان در تاریخ هشتم دی‌ماه جاری صادر شد. 
مجوز فعالیت شرکت «داتیس‌خودرو ایرانیان» تا دهم‌تیرماه سال 1401 معتبر است و همین موضوع می‌تواند نویدبخش این باشد با رفع ممنوعیت واردات خودرو و بازشدن ثبت‌سفارش، شاهد عرضه محصولات اسپرت ولوو که در آلمان توسط کمپانی هایکو تیون شده‌اند، به کشور باشیم. دراین گواهی مرکز امور اصناف و بازرگانان، این شرکت را مجاز به واردات هشت مدل سواری تیون‌شده ولوو اعلام کرده است. ولووهای تیون‌شده‌ V60،S60،S90،XC40 و XC90 از این پس تنها توسط این شرکت به کشور وارد خواهد شد. 
شرکت داتیس‌خودرو سال گذشته با به نمایش گذاشتن محصولات هایکو در دومین دوره از نمایشگاه خودرو تهران قصد داشت سهم عمده‌ای از بازار خودروهای لوکس و اسپرت را از آن خود کند. اما متاسفانه با مشکلات به‌وجودآمده درخصوص صدور مجوز فعالیت به‌عنوان نماینده رسمی «هایکو اسپورتیو» آلمان و بسته شدن سایت ثبتارش و اعلام ممنوعیت واردات خودروهای بالای 40 هزاردلار نتوانست اهداف خود را اجرایی کند. اما با تلاش‌های فراوان و پیگیری‌های مدیریت هلدینگ داتیس، سرانجام مجوز فعالیت این شرکت صادر شد. 
خودروهای لوکس اسپرت ولوو که در آلمان توسط کمپانی هایکو تیون شده‌اند، پرچمدار خودروهای داتیس‌خودرو خواهند بود که با آغاز واردات و عرضه آن‌ها می‌توان گفت تحولی در بازار خودروهای وارداتی و لوکس ایجاد خواهــــــد شد. ازطرف‌دیگر این شرکت با راه‌اندازی مرکز خدمات پس‌ازفروش داتیس‌خودرو و عرضه نخستین خدمات پس از فروش خودروهای هیبرید در سطح کشور، گام بلندی را در این راستا برداشته است. 
داتیس‌خودرو نه‌تنها نخستین موسس تعمیرگاه خودروهای هیبرید در ایران است بلکه با بهره‌گیری از پرسنل آموزش‌دیده در سطوح بالای بین‌المللی یکی از مجهزترین تعمیرگاه‌های جامع کشور را راه‌اندازی کرده است. 
این شرکت درحال‌حاضر با در اختیار داشتن یکی از مجهزترین کلینیک‌های تخصصی تعمیرات خودرو در شرق تهران، خدمات مناسبی را در اختیار دارندگان خودروهای ولوو و دیگر خودروهای وارداتی قرار می‌دهد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد با صدور مجوز فعالیت رسمی این شرکت،   امور خدماتی مرتبط با خودروهای ولوو از این پس در مراکز خدمات پس از فروش داتیس‌خودرو نیز انجام خواهد گرفت.  

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • دارکوب IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    0 0
    چرا دولت نمی گذارد این شرکت به تعهدات خود عمل کند ، مشتریان بیش از یک سال و بعضا یکسال ونیم است که منتظر دریافت خودروی خود هستند ، کارشکنی در خصوص تحویل خودروی مشتریان از قبیل افزایش تعرفه واردات و اخذ ما به التفاوت ارزی و گمرکی کار درستی نمی باشد ، در زمان ثبت نام خودروها نرخ دلار حدود ۳۰۰۰ تا۳۳۰۰ بود ، اما شرایط امروز طور دیگری است . .آیا جواب زیان مشتریان را دولت خواهد پرداخت یا داتیس خودرو؟؟؟این شرکت اول باید امور اداری و اخذ مجوز خود راذانجام می داد و سپس نسبت به ثبت نام اقدام می کمرد ، خریدار از کجا باید چند برابر قیمت خودروی ثبت نامی را بپردازد .
  • یک شهروند IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    0 0
    نوش دارو پس از مرگ سهراب ..... در این زمان اخذ مجوز چه سودی برای مشتری که سال گذشته ثبت نام کرده دارد ، می خواهند قیمت تمام شده را به قیمت روز و احتمالا چند برابر قیمت قرارداد محاسبه کنند ، دیگر امیدی به داتیس خودرو و دولت ایران ندارم ، متاسفانه کسی در قبال دیگران احساس مسولیت نکرده و نمی کند ،کافیست مفاد قرارداد واردکنندگان و فروشندگان خوپدرو و خودروسازان را بخوانید ، جفا در حق خریدار است. اینها ماشین بده به قیمت قرارداد به مردم نیستند ، تعهدی ندارند ، بی مسولیت هستند .من که از حقوق مادی و معنوی خود نخواهم نگذشت . رسما ما را سر کار گذاشته اند .
  • دارکوب IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    0 0
    خواهیم دید که کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت و معدن و تجارت و پیشنهاد داتیس خودرو چه قیمتی برای مشتریان رقم خواهد زد ، اینها به مشتری ساده لوحی که منتظر دریافت خودرو ماه هاست که منتظر است ، رحم نخواهند کرد ،، داتیس خودرو برای مشتریان معجزه نکرده پ شق القمر و فتح فتوحات که نکرده !!!!!!وظیفه ای بوده که باید قبل از ثبت نام مشتریان انجام می شده ، حالا هم حتماذمی خواهد به قیمتذتمام شده و قیمت بازار و اخذ ما به التفاوت گمرکی و محاسبه قیمت به چند برابر قینت قرارداد اقدام کنند ، بیچاره مشتری ، کجای دنیا رسم تجارت چنین است ، امیدی به این دولت و شرکتها نیست .
  • هم وطن IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    1 0
    با سلام ، این مجوز باید خیلی وقت پیش حتی یک یا دو سال قبل باید صادر می شد ، بدون مجوز خودرو را با قرارداد مشارکتی به مشتری واگذار کرده اند ، در مملکت هزار دستان قیمتها را خان مظفر تعیین می کند و مفتش شش انگشتی و سایرین وصول می کنند ، حال حکایت ما و داتیس خودرو وزارت صنعت و گمرک است ، آنها به من مشتری رحم و انصافی روا نداشته اند ، آخر کدام انسان درستکاری می تواند و می خپاهد مبلغ بسیار بیشتری بابت یک خپدرو که سال گذشته ثبت نام کرده بپردازد ، چرا دولت زیاده خواهی می کند ، دولت بجای اینکه در داخل کشور می خواهد به مشتری خرید خودرو و هر چیز دیگری مثل مسکن و خوراک و.....فشار بیاورد و صدایش را بالا ببرد ، برود و برای جامعهذجهانی فریاد بزند ، مگر گناه مردم چیست؟؟؟!!!از کجا مبلغ بیش از قرارداد باید تامین کنیم ..... آیا این درست است که بعد از یک سال و نیم ، اینگونه رفتاری با مشتری شود .....چرا نمی گذارید وارد کننده خودرپ ای که سال گذشته و با دلار ۳۰۰۰ تا۳۳۰۰ خریداری شده را به مبلغ قرارداد به مشتری تحویل دهد ‌ این اصلا انصاف نیست .چرا مدعیان اجرای عدالت با زیاده خواهی های دولت بویژه گمرک و وزارت صمت برخورد نمی کنند . مجپزی که کارایی ندارد مثل یکدکاغذ باطله و مثل قراردادهای ماست.
  • همشهری IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    1 0
    در شرایط فعلی این لوح و مجوز تکه پاره است که قابلیت احرایی ندارد ، معلوم نیست آیا مجوز فروش خوپدرو است یا خدمات پس از فروش ، اصلا آیا تا سال۱۴۰۱ آیا واردات خودرو آزاد می شود ؟؟!!!؟چه تضمینی وجود دارد؟؟؟ مبنای محاسبه ارزی و بهای تمام شده خودروها چه خواهد بود ،از کجا معلوم که در زمان وپرود دلار به ۱۰ ، ۲۰ یا ۳۰ یا ۴۰ هزار تومان نرسد ‌ از کجا معلوم تعرفه واردات بالاتر نرود ، امیدی به این دولت و شرکت ندارم ، و به قول شیطان رانده شده : پس به کجا می روید ......؟؟؟؟؟
  • دارکوب IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    0 0
    مجوز این شرکت در حال حاضر مثل یک کاغذ معمولی و فاقد اعتبار است ، چون اول واردات ممنوع است و دوما بخاطر قیمت آن احتمالا وارداتش ممنوع خواهد بود ، اگر هم وارد شود معلوم نیست چگونه با مشتری حساب خواهند کرد ؟؟؟؟ اولا تضمینی نیست تا ۱۴۰۱ واردات آنهم بخصوص برای ولوو آزاد شود و ثانیا از کجا معلوم داتیس به سرنوشت افرا موتور دچار نشود ؟؟!!؟ این شرکت مشتریان ناراضی بسیاری دارد و وعده های نادرست و غیر قابل قبولی داده ، به این دولت و شرکت امیدی نیست ....ما که نزدیک به یکسال و نیم است که منتظر واردات خودروی ولوو هستیم و کوتاهی وزارت صمت و داتیس خودرو به مشتریان زیان و ضرر تحمیل کرده است ، اگر کمیته قیمت گذاری بخواهد از مشتری بیش از قیمت قرارداد بگیرد ، مشتریان بسیاری توان پرداخت نخواهند داشت ،برای دولت و داتیس خودرو متاسفم .
  • دارکوب IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    2 0
    امیدوارم این شرکت به تعهداتش در قبال مردم پایبند باشد و خودرو رو را به قیمت قرارداد به اینجانب تحویل دهد
  • دارکوب IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    2 0
    امیدوارم کمیته قیمت گذاری خودروی ولوو که متشکل از گمرک و وزارت صمت و داتیس خودرو است ، در قبال مشتریانی که حدود یکسال و نیم منتظر دریافت خودرو هستند ، منصف باشند و خودرو را به قیمت قرارداد به مشتری تحویل دهند
  • شهروند IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    1 0
    در زمان ثبت نام می گویند حتما خودرو وارد می شود و به قیمت قرارداد تحویل می شود ، در زمان تحویل خودرو می گویند صبر کنید ، ان الله مع الصابرین ، این همه صبر کردیم تعرفه واردات و نرخ ارز بالا رفت ، دولت و مجلس و واردکنندگان در قبال مردم احساس تعهد و مسولیت ندارند ،چرا باید مشتری که تابستان ۹۶ خودرو ثبت نام کرده و در آن زمان نرخ دلار ۳۳۰۰ بوده ، باید خودرو را به قیمت روز تحویل لگیرد ، این کثیف ترین قاعده تجارت در این مملکت است ، مردم باید خیلی ... باشند که برای تحویل یک خودرو دو یا سه برابر آن بپردازند ، مردم از کجا بیاورند ،آیا باید دزدی کنند یا اختلاس؟؟؟!!!!کجای دنیا نرخ ارز و تعرفه اینگونه افزایش می یالبد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

آخرین اخبار