تایرهای باری- اتوبوسی

بیش‌از 200هزار حلقه تایر رادیال باری-اتوبوسی در انتظار تامین ارز در انبار کارخانه‌های تایرسازی چینی خاک می‌خورند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، اگرچه خبرها در چند هفته گذشته حکایت از رفع مشکلات نظام بانکی کشور با کونلون‌بانک چین داشت اما به‌گفته برخی واردکنندگان رسمی تایر ازچین، ‌باوجود تخصیص نزدیک به 36میلیون‌دلار ارز برای واردات یک‌هزار کانتینر تایر باری-اتوبوسی به کشور،‌ هنوز مبالغ حواله‌شده از‌سوی بانک چینی به شرکت‌های تولیدکننده تحویل نشده است. به‌گفته منابع آگاه درحال‌حاضر بیش‌از یک‌هزار کانتینر تایر رادیال باری-اتوبوسی به سفارش تجار ایرانی در کارخانه‌های تایرسازی چین تولید و انبار شده‌اند که باوجود سپری‌شدن چندماه از تولید به‌دلیل مشکلات بین بانک‌های ایرانی و چینی امکان ارسال آنها به کشور وجود ندارد.
به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌درحال‌حاضر بیش‌از 80درصد از نیاز تایرهای وارداتی کشور به‌ویژه در بخش رادیال باری-اتوبوسی از چین تامین می‌شود که به‌گفته منابع آگاه،‌ تایرسازان چینی بر‌اساس سفارش نماینده‌های خود در ایران اقدام به تولید بیش‌از 200هزار حلقه تایر باری-اتوبوسی کرده‌اند و با وجود گذشت چندماه از اتمام روند تولید و انبار کردن آن در کارخانه‌های تایرسازی، هنوز موفق به دریافت پول تایرها نشده‌اند. این تعداد تایر که به‌گفته تجار،‌ ارز مورد‌نیاز برای خرید آنها نیز از طریق کونلون‌بانک چین حواله‌شده‌است، ‌بیش‌از 36میلیون‌دلار ارزش دارند. به‌نظر می‌رسد مشکل اصلی بانک‌های خارجی ازجمله کونلون‌بانک چین ویوکوبانک هندوستان برای انتقال مبالغ فوق به تایرسازان کشورشان ترس از تحریم‌های آمریکا باشد. چراکه هنوز وزارت خزانه‌داری آمریکا اقدامی برای تفکیک تایر مورد نیاز حمل‌و‌نقل کشور از تایر مورد‌استفاده در خودروسازی انجام نداده است و به‌همین دلیل بانک‌های خارجی از ترس تحریم‌های آمریکا حاضر به انتقال منابع ارزی ایران به کارخانه‌های چینی و هندی نیستند. تاخیر ایجاد‌شده برای ارسال منابع ارزی به تایرسازان چینی و هندی باعث شده است این شرکت‌ها به‌دلیل دیرکرد نماینده‌های ایرانی خود در تامین منابع مالی و خروج کالا از انبارهایشان تنها یک‌هفته به آنها فرصت دهند تا برای خروج تایر از انبارها اقدام کنند. این شرکت‌ها تاکید کرده‌اند در صورت عدم تامین ارز و خروج تایر از انبارها، محصولات تولید‌شده ویژه ایران به سایر کشورها فروخته خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی AE ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    0 0
    آره آره زودتر جنس اشغال چینی بیارید بدید به راننده بدبخت.پول خون اجداد گذشته ازشون بگیرید.راننده بعد چند روز لاستیک با ۲۵تن بار خطر ناک چپ کنه .خدا لعنت کنه اون مسول که با گرفتن رشوه وسستی درکار.راننده به کام مرگ میفرسته.خدا لعنتون کنه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =