چری تیگو‌7 آپشنال

رمزهای تیگو7، ساخت بوش آلمان هستند و در همه‌ نسخه‌ها، از سیستم‌های ABS, EBD و TCS پشتیبانی می‌کنند تا لغزش و حفظ تعادل خودرو در شرایط مختلف، مدیریت شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، امکانات رفاهی این روزها به یکی از مهم‌ترین پارامترهای انتخاب خودرو تبدیل شده است. از همین‌رو خودروسازان مطرح دنیا با تجهیز محصولات خود به جدیدترین تکنولوژی‌ها و امکانات رفاهی روز، قصد سهم‌خواهی بیشتر از بازار را دارند. حال چند سالی است که خودروسازان چینی نیز با بهره‌گیری از تکنولوژی روز و امکانات رفاهی زیاد، سعی دارند تا وارد رقابت با برندهای مطرح شوند. این در حالی است که برخی از آن‌ها توانسته‌اند تنها به‌ظاهر به این مهم  دست یابند و در نهایت با ارائه یک محصول بی‌کیفیت با شکست مواجه شده‌اند. در عین حال برندهای چینی با کیفیتی نیز وجود دارند که با ارائه محصولی مدرن و پیشرفته، توانسته‌اند وارد بازارهای جهانی شوند و عرصه را برای رقبای کار کشته و باسابقه تنگ کنند.

چری یکی از همین برندهاست که طی چندسال اخیر با بهره‌گیری از مهندسان و افراد سرشناس در صنعت خودرو، توانسته است پله‌های ترقی را با سرعت هرچه تمام طی کند و به جایگاهی مناسب در بازار جهانی دست یابد. گواه این موضوع را می‌توان عرضه محصولات پیشرفته و هوشمند در سگمنت‌های مختلف دانست که از بارزترین آن‌ها می‌توان به چری تیگو7 اشاره کرد.

این خودرو که از سال‌96 توسط شرکت مدیران‌خودرو شریک تجاری چری در ایران، به بازار کشور راه پیدا کرد، توانست به‌دلیل دارا بودن قابلیت‌های فنی بارز و امکانات رفاهی فراوان، آمار فروش قابل توجهی را به‌ خود اختصاص دهد و به یکی از موفق‌ترین شاسی‌بلندهای بازار تبدیل شود. حال به‌تازگی این شرکت در راستای سهم‌خواهی بیشتر از بازار و ادای احترام به حقوق مشتریان، لیست امکانات و آپشن‌های این خودرو را ارتقا داده و آن را تحت عنوان تیگو7 آپشنال به بازار معرفی کرده است.

برهمین اساس می‌توان گفت که درحال حاضر تیگو7 لوکس‌ترین شاسی‌بلند چینی بازار ایران است که به‌دلیل کیفیت بسیار بالا و ایمنی قابل توجه، توانسته جایگاهی مناسب برای خود در بازار ایران به‌دست آورد. لازم به‌ذکر است که شرکت‌ مدیران‌خودرو قیمت این خودرو را 356‌میلیون و 800‌هزار تومان ویژه دی‌ماه 97 اعلام کرده است.

چهره‌ای مدرن اما با اصالت

یکی از ویژگی‌های بارز کمپانی چری، سرمایه‌گذاری در بخش طراحی است که با بهره‌گیری از طراحان مطرح دنیا، توانسته زبان طراحی جدیدی را برای محصولات خود به‌وجود آورد.

تیگو7 را در واقع می‌توان پرچمدار محصولات چری دانست که برای اولین‌بار زبان طراحی چری را به نمایش درآورد. حال از آن‌جایی‌که طراحی ظاهری این خودرو فاقد هرگونه نقص بوده، در نسخه جدید و به‌روز شده این خودرو شاهد اعمال تغییرات اندکی هستیم که تنها به تغییر طراحی رینگ‌های اسپرت آلومینیومی محدود شده است.

در نمای روبه‌رو، حالت اسپرت و جوان‌پسند تیگو7، بیننده را جذب خود می‌کند. چراغ‌های کشیده و زاویه‌دار نیز تاثیر بسزایی در ایجاد چهره تهاجمی این خودرو دارند. همچنین وجود دی‌لایت در قسمت بالایی چراغ، مدرن بودن این خودرو را گوشزد می‌کند. جلو پنجره نسبتا کم‌ارتفاع و متفاوت را می‌توان از مهم‌ترین المان‌های ظاهری در چهره‌پردازی تیگو 7 نامید، با این حال امضای طراحی نسل تازه خودروهای چری که عبارت از خط افقی متصل‌کننده چراغ‌های جلو، جلوپنجره و نشان چری است، در این مدل نیز دیده می‌شود و با توجه به روشن بودن دائمی رشته LED های دی‌لایت، می‌توان گفت طراحی ظاهری تیگو7 مشابه هیچ خودرو دیگری نیست.

در نمای جانبی، طراحی هنرمندانه و زیبای تیگو7، فراتر از انتظار است. زه‌کشی کروم، بخشی از شیشه‌ها را فراگرفته است و همین موضوع حس لوکس بودن این کراس‌اوور را دوچندان می‌کند. از طرفی روف‌ریل و رکاب نقره‌ای‌رنگی که برای این خودرو درنظر گرفته شده، ظاهری اسپرت و جوان‌پسندی را برای تیگو 7 به ارمغان آورده است.

مهم‌ترین عنصر در طراحی نمای جانبی تیگو7، خط حجم‌دهنده‌ای است که از گوشه‌ چراغ جلو و روی گلگیر عقب، در امتداد دستگیره‌ها کشیده شده و به چراغ راهنمای نصب‌شده روی درهای جلو منتهی می‌شود.

طراحی نمای عقب تیگو7 به نسبت سایر بخش‌ها از پیچیدگی کمتری برخوردار است و بر مبنای طرح‌های استانداردهای جهانی شکل گرفته است. همچنین فرم کلی چراغ‌ها رگه‌هایی از کراس‌اوورهای کره‌ای را در خود جای داده که به هنگام روشن شدن چراغ‌ها، گرافیک جذابی را به نمایش می‌گذارد.

۶ عدد کیسه هوا در تیگو 7 تعبیه شده است که شامل ۴عدد برای صندلی‌های جلو و ۲کیسه‌ هوای پرده‌ای می‌شود. در طراحی بدنه‌ این خودرو، ۶قطعه‌ فولادی در نقاط حساس درها و ستون وسط در نظر گرفته شده است که استقامت در شرایط سخت را ۶۰درصد افزایش می‌شود.

ترمزهای تیگو7، ساخت بوش آلمان هستند و در همه‌ نسخه‌ها، از سیستم‌های ABS, EBD و TCS پشتیبانی می‌کنند تا لغزش و حفظ تعادل خودرو در شرایط مختلف، مدیریت شود. طبق اعلام کمپانی چری، به لطف استفاده از این سیستم ترمز، تیگو 7 در مسافتی کمتر از ۴۰متر، از سرعت ۱۰۰کیلومتربرساعت به سکون کامل می‌رسد که نشان‌دهنده‌ قدرت ترمزگیری بسیار خوب، برای خودرویی با وزن تقریبی ۱.۵تن است.

این خودرو همچنین از سنسور کنترل فشار باد لاستیک‌ها و سامانه‌ نگهدارنده‌ خودرو در شیب جاده (HHC) استفاده می‌کند. این خودرو دارای استاندارد طراحی است که سبب شده 5ستاره ایمنی را از موسسه C-NCAP دریافت کند.

کابینی باکیفیت‌تر و لوکس‌تر از گذشته

چری تیگو7 را می‌توان به جرات خودرویی لوکس دانست که با وارد شدن به کابین آن این موضوع به‌خوبی قابل مشاهده است. همچنین در کابین نسخه جدید این شاسی‌بلند جذاب، تغییراتی بنیادین اعمال شده که تیگو7 را بیش از هر زمان دیگری آماده رقابت با همتایان کره‌ای و ژاپنی‌اش می‌کند.

از جمله تغییرات نسخه جدید تیگو 7 می‌توان به تودوزی جدید صندلی‌ها و رودری‌ها اشاره کرد و رنگ قهوه‌ای و دوخت سفید، جلوه‌ای بی‌نظیر به فضای کابین داده است. همچنین داشبورد خودرو از طرح جدید با پوشش نرم از جنس چرم تشکیل شده است که در ادامه به‌دلیل اضافه‌شدن سیستم ترمز پارک برقی به این خودرو، شاهد تغییر در طرح کنسول میانی هستیم. این تغییر سبب شده است فضای میان صندلی‌های جلو بیشتر شود. از طرفی سیستم اتوهولد که پیش از این در این خودرو دیده نمی‌شد، در نسخه جدید به لیست آپشن‌های تیگو7 اضافه شده است.

همچنین سقف تمام‌شیشه‌ای پاناروما یکی دیگر از امکاناتی است که لذت سواری با تیگو7 را برای سرنشینان به ارمغان آورده است. نمایشگر 9‌اینچی تمام‌لمسی که در مرکز داشبورد تعبیه شده است، علاوه‌بر این که ظاهری زیبا و چشم‌نواز را پدید آورده، وظیفه نمایش اطلاعات مربوط به سیستم صوتی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و دوربین 360‌درجه را نیز بر عهده دارد.

نکته قابل توجه در مورد دوربین 360‌درجه این خودرو، وجود چهار عدد دوربین در جلو، عقب و طرفین خودرو زیر آینه‌های جانبی است، که در مجموع یک تصویر مجازی از اطراف خودرو را به‌صورت داینامیک در اختیار راننده قرار می‌دهد.

از آپشن‌های دیگر این خودرو می‌توان به این موارد اشاره کرد.  سنسور باران، سنسور پارک خودرو در جلو و عقب، روشن شدن خودکار چراغ‌ها، کروزکنترل، سیستم فرمان برقی EPS، سیستم کنترل فشار باد و دمای تایرها، باز و بسته و تنظیم برقی آینه‌های جانبی به همراه گرمکن، چراغ‌های رانندگی در روز LED، گرمکن صندلی سرنشینان جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای، سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید، مجهز به 6عدد بلندگوی استریو و 6عدد کیسه‌هوا که شامل کیسه‌هوای سرنشینان جلو، پرده‌ای و جانبی می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدهاشمی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    2 6
    سلام.اگه این لوکسه پس کوپا فوق لوکسه.
    • ناشناس IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      0 0
      خودشم گفته لوکس ترین ماشین بین چینی های ایران خخخخخخ ... وگرنه قابل مقایسه با هیچ ماشین غیر چینی حتی کره ای هم نیست ..... ماشین چینی شبیه اسباب بازیه که یه مدت کار میکنه بعد باید بندازی دور
  • سید محمد IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    0 1
    با سلام و احترام به تمامی عزیزان ، بنده این خودرو رو دارم و خیلی هم از اون راضی ام - شتاب عالی ( موتور فوق العاده بیصدا)-مصرف کم
    • ناشناس IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      1 0
      مبارک باشه انشالله به پای هم پیر شین...
    • 1 IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
      0 0
      ماشین چینی هیچ وقت اصالت و یکپارچگی نداره.اگر همه اپشن ها رو هم داشته باشه با توجه به کپی برداری از برندها هیچ وقت نه هویت و نه کیفیت نداره.عمر کوتاه و لوازم یدکی گرون حتی گرونتر از کره ای ها از دیگر معایب.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =