نمایشگاه

واقع می‌توان گفت این روزها سهم عمده‌ای از فعالیت‌ نمایشگاه‌ها به معاوضه خودروها با یکدیگر اختصاص یافته است هرچند این کار سودآوری چندانی برای آن‌ها نخواهد داشت.

به گزارش «اخبار خودرو»، نوسانات قیمت خودرو در بازار طی چندماه گذشته آن‌قدر زیاد بوده که اگر بخواهید قیمت روز خودروها را با نرخ آن‌ها در چند ماه گذشته مقایسه کنید، یقینا دچار شوک و بهت خواهید شد. با این حال بررسی‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد برخی خودروهای داخلی با کاهش یک‌میلیون‌تومانی همراه بوده و همچنان روند کاهش قیمت‌ها در بازار ادامه دارد. همچنین بخش وارداتی بازار نیز با رکود شدید روبه‌رو بوده و میزان نقل‌وانتقالات به‌شکل چشمگیری کاهش یافته است.

در همین راستا یکی از فعالان بازار خودرو در گفت‌وگو با «دنیای‌خودرو» بیان کرد: در دو ماه گذشته بسیاری از نمایشگاه‌های خودرو به‌صورت نیمه‌تعطیل درآمده‌اند و میزان معاملات انجام‌شده توسط آن‌ها بسیار کاهش یافته است. همچنین به‌دلیل افزایش شدید قیمت‌ها و به‌خصوص خودروهای وارداتی، بسیاری از دارندگان خودروهای خارجی اقدام به معاوضه خودرو خود با مدل‌های دیگر کرده‌اند. زیرا در این صورت مبلغ پرداختی توسط آن‌ها به مراتب کمتر خواهد بود. همچنین در برخی موارد این امر موجب سودآوری و کسب درآمد برای آن‌ها نیز خواهد شد.

 درواقع می‌توان گفت این روزها سهم عمده‌ای از فعالیت‌ نمایشگاه‌ها به معاوضه خودروها با یکدیگر اختصاص یافته است هرچند این کار سودآوری چندانی برای آن‌ها نخواهد داشت. به‌همین منظور بسیاری از نمایشگاه‌داران از وضعیت فعلی چندان راضی نبوده که همین موضوع سبب شده است تعداد قابل‌توجهی از نمایشگاه‌ها به حالت نیمه‌تعطیل درآیند.

وی در ادامه افزود: باوجود کاهش 5 تا 10‌درصدی قیمت خودروهای وارداتی اما همچنان میزان تقاضا برای این دسته از خودروها بسیار پایین است و درصورت تداوم این امر، بازهم روند کاهش قیمت خودروهای وارداتی دور از انتظار نخواهد بود. 

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران نیز طی روزهای قبل درخصوص افزایش قیمت ناگهانی خودرو درپی بالا رفتن نرخ ارز عنوان کرد: معمولا ماه‌های پایانی سال میزان تقاضا برای خرید خودرو در بازار افزایش می‌یابد. به‌دلیل هجوم بیش‌از حد مردم به بازار در سال‌های گذشته قیمت خودروهای داخلی و خارجی در این ایام با نوسانات قیمتی روبه‌رو بوده، این در حالی است که امسال با نوسان نرخ ارز، قیمت خودروهای داخلی و خارجی بیش‌از چند درصد در بازار گران شد. حال باتوجه به اینکه حدودا دوماه تا پایان سال باقی مانده است، باید گفت دیگر بازار خودرو کشش افزایش قیمت ندارد و به‌رغم بالارفتن چشمگیر بهای خودرو طی ماه‌های گذشته، نباید انتظار افزایش تقاضا و بالا رفتن قیمت خودرو را در بازار شب عید داشت.

همچنین می‌توان گفت درصورتی‌که عرضه خودرو توسط خودروسازان به بازار تسریع و تعهدات آن‌ها به‌موقع انجام شود، از میزان تورم ناشی‌از کاهش عرضه و افزایش تقاضا کاسته خواهد شد و قیمت‌ها در بازار کمی متعادل‌تر می‌شود.

در پایان با نگاهی به وضعیت بازار خودروهای وارداتی می‌توان گفت اکثر مدل‌ها و برندها با کاهش قیمت همراه بوده‌اند. براین اساس نیسان ایکس‌تریل 2018 کاهش 3 تا 5میلیون‌تومانی را تجربه کرده و با بهای 570میلیون‌تومان معامله می‌شود. 

نیسان جوک‌اسکای‌پک نیز مانند برادر بزرگ‌تر خود با کاهش 5‌میلیون‌تومانی، به قیمت 295میلیون تومان رسیده است. هیوندای سانتافه 2017 نیز با کاهش 4میلیون‌تومانی، به قیمتی حدود 522میلیون تومان رسیده است. تویوتا هایلوکس اتوماتیک نیز کاهش 10میلیونی را تجربه کرده و حدود 740 میلیون تومان معامله می‌شود.

اما در این میان برخی مدل‌ها نیز با افزایش 3 تا 5 میلیون تومانی همراه شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به رنو کولئوس 2018 اشاره کرد که با افزایش 5 میلیون‌تومانی به 605‌میلیون تومان رسیده است. همچنین کیا سورنتو GT لاین فول‌آپشن نیز با قیمت حدودی 715میلیون‌تومان معامله می‌شود که نسبت به روزهای گذشته 5‌میلیون‌تومان افزایش یافته است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    8 0
    قیمت ها دویست سیصد میلیون تومان افزایش پیدا مرده اند ، بعد حالا دو سه میلیون کاهش پیدا کرده اند ، سه صفحه انشا راجع به این کاهش بی اهمیت نوشته شده .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =