خودروهای سنگین

راهکار آزادسازی واردات کشنده‎های دست‌دوم با الزامی‎کردن یک‎سری استانداردها چند سال پیش هم امتحان شد و موجی از خودروهای قابل‌قبول اروپایی به کشور وارد شدند که همچنان به فعالیت در جاده‌ها مشغول هستند و کارکرد بسیار مناسب‌تری در مقایسه با مدل‌های چینی دارند

به گزارش «اخبار خودرو»، مشکلاتی که طی سال جاری به‌واسطه تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز صنایع مختلف را درگیر کرد، در خودروسازی کشور بیش از همه خود را در بخش خودروهای کاروتجاری نشان داد. این صنعت که پیش از این نیز نتوانسته بود بر مشکلات پیشین خود فائق آید، این بار با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شد.

درخصوص این مشکلات با مصطفی ممقانی، کارشناس بازار خودروهای کاروتجاری به گفت‎وگو نشستیم. ممقانی معتقد است راه‌حل برون‌رفت از رکود در این بازار، تسریع در نوسازی ناوگان فرسوده است و با این کار می‌توان، هم خودروسازان را از وضعیت رکود خارج کرد و هم ناوگان به‌روزی خواهیم داشت. 

با توجه به آن‎که صنعت خودرو کشور شاهد مشکلات عدیده‌ای در سال جاری بود، وضعیت بازار خودروهای سنگین را درحال‎حاضر چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بازار خودروهای سنگین کشور هم مانند بسیاری از صنایع، به‌دلیل افزایش قیمت، با کاهش شدید تقاضا روبه‌رو شده است. تفاوت این بازار با خودروهای سواری این است که تولید در این بخش تقریبا به کما رفته است. این درحالی است که قیمت‌ها به‌دلیل جهش نرخ ارز، افزایش چشمگیری داشته است. تمام این موارد با هم باعث شده است خریداری برای خودروهای کاروتجاری سنگین و نیمه‌سنگین وجود نداشته باشد، زیرا خرید کشنده و کامیون در کشور توجیه اقتصادی خود را از دست داده است. 

چه راهکاری برای برون‌رفت از این وضعیت وجود دارد؟

به نظر می‌رسد اگر جدیتی در نوسازی ناوگان تجاری و حذف خودروهای فرسوده سنگین وجود داشته باشد، بتواند کمی از مشکلات صنعت خودروهای سنگین بکاهد. این در حالی است که امسال اتفاقی در مسیر نوسازی ناوگان تجاری رخ نداد.

با این حال راهکاری که می‌تواند راهگشا باشد این است که واردات خودروهای دست‌دوم را با الزام استانداردها آزاد کنند. این راه چند سال پیش هم امتحان شد و موجی از خودروهای قابل قبول اروپایی وارد کشور شدند که همچنان به فعالیت در جاده‌ها مشغول هستند و کارکرد بسیار مناسب‌تری در مقایسه با مدل‌های چینی دارند.

به‎رغم انتقادات بسیاری که به پیشنهاد واردات کامیون‎های کارکرده وجود دارد، شما واردات آن‎ها را راهکاری مناسب دانستید. برای بهره‎گیری از این راهکار چه الزاماتی باید رعایت شود و از چه کشورهایی می‌توان این خودروها را وارد کرد؟

به‎طور قطع این خودروها باید از برندهای تولیدشده در اروپای غربی تامین شوند، یعنی برندهایی که پیش از این هم در ایران حضور داشته‌اند و نمایندگی‌ و خدمات هم در کشور دارند. با توجه به شرایط کشور، خودروهایی با استاندارد یورو4 به بالا می‌توانند برای واردات مناسب باشند.

از نظر سن نیز خودروهای کمتر از پنج سال مناسب خواهند بود، چراکه شرکت‌های اروپای غربی به‎طور معمول هر پنج سال یک بار ناوگان را نوسازی می‌کنند. خودرو سه‎ساله یا پنج‎ساله اروپایی در مقایسه با مدل‌های صفر چینی بسیار مطلوب‌تر است.

محصولات چینی نسبتا جدید را که در سال‌های اخیر وارد بازار کشور شدند، از نظر کیفی چگونه ارزیابی می‌کنید؟ کمبود کیفیت در این خودروها به تولیدکنندگان برمی‌گردد یا واردکنندگان؟

صنعت خودرو چین هنوز تجربه لازم را در زمینه تولید ندارد. تولید خودروهای سنگین با سواری متفاوت است و صرفا کپی‌کاری، کمکی به این بخش نمی‌کند بلکه پایه تکنولوژی و کیفیت لازمه تولید این خودروهاست. هرچند مدل‌های فعلی چینی در مقایسه با نسل‌های پیشین از کیفیت بالاتری برخوردار است اما برای بازار ایران چند مشکل دارد؛ نخست آن‌که ترانزیت با این خودروها قابل انجام نیست و تنها تا ترکیه امکان تردد دارند. البته یکی از تجاری‎سازان بزرگ داخلی کشنده‎ای چینی را معرفی کرده و گفته است این خودرو اجازه تردد در سطح اروپا را هم دارد، اما ظاهرا تولید آن در ایران با موانع بانکی داخلی و نیز بین‎المللی روبه‎رو است.

از سوی دیگر، همچنان ناوگان‌های اصلی ازجمله حمل‎ونقل مواد سوختی و ترانزیت به اروپا به استفاده از خودروهای باکیفیت اروپایی پافشاری دارند و به سمت استفاده از محصولات چینی نرفته‌اند. شاید از ناچاری به یک ناوگان دوگانه رسیده‌اند اما در نهایت اصرار به خرید محصولات اروپایی دارند. این در حالی است که محصولات چینی کفاف وضعیت داخل را نمی‌دهند.

زمانی واردات خودروهای سبک ممنوع بود اما خودروهای سنگین به‌روز وارد کشور می‌شد، چراکه در مورد این خودروها بحث ترانزیت مطرح است و اگر ناوگان مشکل داشته باشد، ترانزیت از دست می‌رود. همان‌طور که درحال‎حاضر این اتفاق افتاده است.

در دو سال اخیر عملا هیچ کاری برای ناوگان سنگین انجام نشده است. عرضه و تولید در این بخش در کمترین حالت بوده که نتوانسته است نیاز این ناوگان را تامین کند. اگر دو یا سه سال به ناوگان خودروهای سنگین رسیدگی نشود، از استاندارد خارج شده و از رقبا عقب می‌ماند و سهم خود را در ترانزیت کالا از دست می‌دهد. 

به نظر شما این‎که تولید خودروهای سنگین تقریبا متوقف شده است، چه تاثیری روی اقتصاد خواهد داشت؟

از آن‎جایی‌که این محصولات، خودروهای کار هستند، مشتریان این خودروها صرف علاقه اقدام به خرید این خودروها نخواهند کرد و به‌طور قطع بازار کار هم برای این محصولات در نظر دارند. چنان‎چه تولید داخل متوقف شود و عرضه و واردات هم به صفر تمایل پیدا کند، باعث می‌شود خودرویی در بازار نباشد. 

این اتفاقی است که درحال‎حاضر هم افتاده و تقریبا خودرو سنگینی به بازار عرضه نمی‌شود و این موضوع به‌طور مستقیم روی قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود. با این تقاضای اندکی که وجود دارد به‌طور قطع قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت و این وضعیت تشدید خواهد شد. درنتیجه کسی تمایل به سرمایه‌گذاری در این بخش نخواهد داشت، چون توجیه اقتصادی ندارد. هزینه خرید یک خودرو سنگین در مقابل درآمد آن هیچ توجیهی ندارد.

با توجه به افزایش قیمتی که طی ماه‌های اخیر روی این گروه خودرویی شاهد بوده‌ایم، تقاضا برای خودروهای دست‌دوم و کمتر کارکرده چگونه پیش رفته است؟

قیمت خودروهای دست‌دوم هم تابعی از محصولات صفرکیلومتر است. خودروهای نو در ماه‌های اخیر رشد قیمتی عجیبی را تجربه کردند و این موضوع به خودروهای دست‌دوم هم سرایت کرده است. 

این یکی از دلایلی است که امید به نوسازی ناوگان فرسوده را هم از بین برده است. حتی اگر بخواهیم یک خودرو سنگین چینی هم وارد کنیم، با این هزینه‌ها و قیمت ارز، توجیه اقتصادی نخواهد داشت و نیازمند یک وام سنگین خواهد بود. چنان‎چه این وام به‌راحتی هم پرداخت شود، مشکلاتی درخصوص بازپرداخت آن وجود خواهد داشت و به‌دلیل نبود بازار کار مناسب برای این خودروها، پرداخت اقساط آن بسیار دشوار خواهد بود. 

به‎طور کلی خرید و فروش در خودروهای سنگین، چه مدل‌های صفر و چه مدل‌های کارکرده دچار رکود شده و به‌نظر می‌رسد حدود 70درصد از بازار خودروهای سنگین از بین رفته است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 102
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • مصطفی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    20 1
    خودروی سنگین همچون خون در رگهای بدن اهمیت دارد خواهشا در این بخش از اقتصاد کوتاهی نکنید که ضربه آن را خواهیم خورد
    • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
      5 0
      سلام همگار گرامی منم مثل شما ماشینمو فردختم بهتر بخرم دیگه نتونستم بخرم پولمم خوردم تو این مدت تموم شد من نمیدونم همه میگن ما نداریم ولی نمیدونم با چه عقلی میرن به یک اف اچ ۸۲ ویا۸۳ یک ملیاردو دویست ملیون پول میدن این اثلا عقلانی نیست مگه شب وروز تو جادها باشی چقد در میاد به محض اینکه بازار سنگین میشه یکم قیمت میاد پایین هیچ کس ماشین نمیخره یکم بازار تکون میخوره همه میریزن تو بازار خریدارن دلال هم از من وشما سو استفاده میکنه ساعتی قیمت میده والا طلا به این سرعت بالا نمیره به خدا تو رو خدا مسیولین یک فکری به حال این بازار بکنن
  • مصطفی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    14 3
    حمل ونقل یک کشور همچون خون در رگهای انسان میماند خواهشا فکری به حال این موضوع بکنید که در آینده در این زمینه کشور به بحران برخورد نکند.
  • عبدالله IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    7 7
    اقا وارد نکنند ..............!!!؟،اگر خودرو خوب وارزان وبا کیفیت وارد شود این (........) به اصطلاح ماشین های تولید ی داخل راکی میخرد؟
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      3 0
      کامیون یاخودروهای داخلی میخام خریدارنداشته باشد دست دومهای خارجی اروپایی عالیند
  • سهیل IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    12 4
    دوست عزیز توجه کنید لطفا ما کامیون تولید داخل نداریم اگه منظورتون بنز خاور یا آمیکو یا دنگ وفنگ هست که اگه نوسازی نکنید خیلی بهتره
    • مهدی IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
      3 3
      حالا همچین میگی تولید داخلی انگار چیه تولید داخلیمون پراید ک نباید بخریم تا ورشکسته شه گور بابای حمایت از کالای ایراانی تا زمانی که بی کیفیت و بدون استاندارد ایمنی هستن
  • ابوالفضل اصل دهقان IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
    10 2
    کشنده دانگ فنگ چینی خریدم دوسال دوندگی کردم فقط بهره دادم یک ریال هم پسندازنکردم مگر می شود باماشینی که تو راه اگزوزش میفته کارکرد
  • بهرام IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
    7 2
    سلام سال 1398ورود کامیون دست دوم داریم ?اگه وارد بکنن بنظر من خیلی خوبه ,واقعا ماشینهای چینی همه جاده های ایران و نابود کردن
  • جعفر IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
    10 0
    اگه کامیونهای ۲۰ سال کارکرده اروپایی وارد بشه خیلی بهتراز کامیونهای نو وبیکیفیت چینی این کامیونهای غیراستاندارد چینی قاتل جاده هاست
  • محمد IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    8 0
    سلام به نظر من هیچ کسی یا مسولی به فکر این بازار آشفته کامیون وکشنده نیست بدبختمون کردن یارو یه ماشین قسطی با صدو بیست ملیون اورده چکار کرده ۸ ماه صد ملیونش خابیده الان میگه ۱۱۰۰ ملیارد با اقساطش ۶۰ قسط نه ملیونی یکی‌نیست بگه چه خبره کجایین یعنی هیچ مقامی این بازارو نمیبینه کاری بکنن ممنون خوندید منم یه رانندم که گرفتار این بدبختی شدم داد به کجا ببریم.
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    11 3
    سلام واقعاماشین واردکنندعالی میشه الآن ماشین مدل پایین بیدادمیکنه
  • حیدر علی IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    5 0
    عمو.مردم بدبخت شدن نمیشه یه ماشین خوب بخری بااین خرج سه خانواده میدادم امدم فروختم که بهترش بخرم همچین کشید بالا که دیگه نمیتونم چرخشم بخرم چه کار کنم به کی داد بزنم پنج ماهه دارم دیونه میشم ای مسعولان به داد برسید یه ماشین یه ملیارد شده چی میخواد جابه جا کنه ای خدا چه کار کنم برم دزدی بهتره
  • وحید IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    13 1
    من پنجاه پول داشتم رفتم هشتاد وام گرفتم ک بخرم شد 200البرز رفتم پنجاه گرفتم بازشد 300بابا دنگوفنگ کفو کله هشتاد تومن شده چهارصد فکر ما مصرف کننده ها باشید مسولان بخدا دیونه شدم قیطان بيچارم کرده کامیون دست دوم وارد کنید بخدا باید ج ما رو اون دنیا بدین توروقران ديک بازار گندش درومده
    • داود IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      5 0
      با سلام از کی کمک بخایم تو کشوری که هر لحظه اختلاص میکنن میکنن کیه که به داد راننده های ورشکسته ای مثل ما برسن از کی کمک میخایم کو مسئول خدا ترس همه ...که مارو ورشکسته و بدبخت کردن ماشینمو ارزون فروختم بدبخت شدم الان نمیتونم یه چرخشم بخرم
    • Mbm IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      5 0
      دمت گرم بخدا بیچاره شدیم من ماشینمو فروختم ۳۸۰ همون ماشین تو یک ماه شده ۵۰۰تومن این انصاف نیست تورا بخدا ی فکری برا این قشر بدبختوزحمت کش بکنید من ک امیدمو از دست دادم
    • محمد IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
      0 0
      به نظر من باید رهبر مستقیم ورود کنه کامیون. شش برابر شده مسعولین بی لیاقت کاری نمیکنند
  • حسن IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
    6 1
    به نظر بنده این علامت بی عرضگی ریس پایانه های حمل نقل جاد ه ایست وعدم مسولان وجدان کاری این اشفته بازار کامیون وتحریم بدلیل خارج شدن ارز از کشور واردات کامیون به کشوررا ممنوع کردن هم کمکی شده به تحریم کسی به فکر جیب راننده نیست که ازکجا چطوری از کجا کامیون بخره یا به چه شکلی ویا با چند درصد سود نزول بدبخت جادها شده از خانواده دور شاید اگر عمری داشته باشد اگر سالم رانندگی کنند کل عمرشو تو جادها خراب کنه دولت دیگه فکری به خانواده راننده نکرده که اگر بچه ای برای تحصیل داره از کجا خرج تواین گرانی بده تا بچه ها به کشور خدمت کنه اکثر رانندها بچه هاشون بخاطرعدم کفایت پول ترک تحصیل میکن شما که همش تبلیغ اسلام میکنید یکم به فکر مردم باشید اسلام هیچ وقت نگفته مردم گرسنه نگهدارید بس دیگه مردم دیگه خسته شدن اگر به قران بخدا ایمان دارید بفکر مردم باشید ولی میدانم فقط اسلامو فقط به مردم عادی تبلیغ کردید نه برای خودتان وجدان داشته باشید خدای هم هست چقدر به مردم بابت اقصاد باید ضربه بخورن سرمایه دار سرمایهاش میره بالا فقیر هر روز بدتر از دیروز
  • احد TR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    14 1
    سلام.اگه دولت کامیون دست دوم اروپایی وارد کنه هم میتونه سود کنه هم میتونه قیمت کامیون رو پایین بیاره
  • محمد AE ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
    6 1
    سلام یه سری به بازار کامیونها بزنید تا قیمت ها را ببینید یعنی کسی نمیتونه ماشین بخره قیمت شده 2 میلیارد هیچ توجیهی نداره کسی هم کاری نمیکنه چوب این بی توجهی را همین امسال میخوریم که واردات ماشین اروپایی بهترین راه است
  • فتاح IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    1 0
    خودروخارجی دست دوم واردکنیدچرادرایران کامیون ۵۰سال کار۵۰۰ملیون معامله می شود
  • احسان AE ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    3 0
    اگه فکر به حال کامیون ها نشه ایران ضربه بدتری از تحریم امریکا میخوره
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    8 0
    سلام اینا همشان به فکر جیب خودشان کی به بفکر من شما بدبختا هستن اینا اگر ماشین وارد کنن که اینجور ماشین گران نمیشه بنز تک مدل 54میگن 260میلیون کی یه فکر کیه
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      0 0
      ماشین وارد بشه چه نووچه کهنه این بازار آشفته درست میشه
  • AE ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    2 0
    بنظرم بهترین راه واردات کامیون اروپایی کارکرده هس ولی نه جایگزین فرسوده آمریکایی و اروپایی بلکه جایگزین کامیون چینی بالای ۵سال کارکرد هس ماک با۵۰سال سابقه کار شرف داره ب هوو و دنگ فنگ ۵سال کار بابا چی آوردن دادن دست مردم نه ترمز داره نه کیفیت نه استاندارد ماک ولوو اسکانیاهر۵سال یکبار موتور گیربکسش تعمیر میخواد دنگ فنگ و هوو هر۵ماه یکبار مردم بی تجربه هم گول ظاهرش میخورن با کلی بدهی و قرض و فروش دارو ندارشون میخرن بدبخت میشن
  • علی IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    4 1
    اگه مسئولی که این پست بنده رو میخونه فقط با دقت بخونه ...شما ها یه مشت آدمای بی سواد و با مدارک قلابی شدین مسئول هر روز میگین ... بیست سال شرکت بی ام و قیمتش ثابت موند شما چی ماشین صفر کیلومتر میخری مثلا ۶۰ تومن بعد سه سال داغونش میکنی میدی ۵۰۰ میلیون ...
  • علی IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    1 0
    به نظر من باید تمامی کامیونهای و کشنده های 25سال به بالا را از رده خارج کنند و بجاش ماشین ،دو سه سال کارکرده وارد کنند،هم قیمت ماشین سنگین پایین می آید وهم آلایندگی کمتری دارند واینکه خیال رانندگان راحته و هرروز درگیر تعمیر ات نیستند
  • حمید IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    7 1
    سلام . خواهشا به داد ماها قشر زحمت کش برسید مارو به حال خودمون رها کردین من 300 میلیون پول دارم رفتم بازار ماک 50 سال پیشم بهم نمیدن اخه بریم بمیریم . خواهشا ماشین دست دوم وارد کنید . ماهم زن و بچه داریم . واسه یه مرد سخته دستش پیش زن و بچش خالی باشه
  • هادی IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    6 2
    برو ای آنکه در اندیشه آزار ما بودی
    • محمد IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
      3 0
      سلام اگر واقعا کشنده وارد کردین چطوری ما بدانیم وکجا خرید کنیم ایا ثبت نامی هستش یا از نمایشگاه بخریم اگر هست به نمایندگی مراجعه کنیم یا هنوز نیاوردین منتظر پاسخ شما هستم ممنون
  • شهرام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    4 0
    آقا یکی بداد برسه،قیمتا سر به فلک گذاشته،دخل و خرج اصلا با هم نمی خونه،،،اوضاع بار و کرایه خراب،از اون ور قیمت ماشین و یدکیش هی بی حساب و کتاب داره می‌ره بالا...بفروشی بانک بذاری الان خیلی بهتره
  • ار IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    1 1
    اقای مسعول میبینی چه بدبختی رو سر مردم هست وکاری نمیکنی کامیون اوراقی توایرانـ ما به قیمت خیلی بالاـخریدفروش میشه خجالت بکشید شماکه دم از مسلمونی میزنی وضع مردم بایداینجوری باشه اخه تا کی میخوایید بفهمید اشتباه کردید راننده بیچاره زحمت میکشه برای شما...
  • ر ضا US ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 0
    من اول سال ۹۷ ماشین فروختم اگر این وضع باشه توی خواب شب ببینم ماشین بخرم باید برم دزدی ... خدا به داده ما ملت بد بخت برسه
  • جمشید IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    4 0
    اقایان مهربانان .از ماست که بر ماست ..بشینین ...اخه ماشین یک میلیاردی .خنده دار نیست که الان اونی که داره خوشحاله و پیش خودش بشکن میزنه ....بگین بازارت ریخته به هم خوشحال نباش .بشین گریه کن بحال خودت
  • مهدی IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    1 1
    منم راننده ام....کلی وام برداشتم که ماشین بخرم...یک دفعه کشید بالا..‌.کجای دنیا ماشین بنز نوش بود ۹۰ تومان بعد ده سال کار کردن میشه نصف قیمت...نه اینکه بعد ده سال.میشه ۵۰۰ میلیون ..‌اخه کجای دنیا چنین چیزی است
  • ظاهر FR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 0
    چرا مسئولین مجوز واردات برای کسانی که شغل رانندگی رو انتخاب کردن نمیدهند تا بجای ماشینای آشغال چینی ماشینای اروپایی با کیفیت بالا وارد کنند هر چند اگر کارکرده هم باشند.
  • سعید IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    1 0
    بابااین ماک متروهاروواردکردین خییلی ازاین ماشینهای صفرداخلی بهتربودالانم بازواردکنیداصطهلاکشم پایین هست قیمتشم خوبه من بیست ساله راننده ام هنوزازخودم ماشین ندارم بعدمرگم قراره ماشین داربشم دولت بایدوام بده تاهمه بتونن زندگیشونوراه ببرن کارکردمافقط پول بیمه میشه بقیشم فقط برای زنده موندن میمونه
  • هاشم IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    2 0
    خواهشن یسر به بازار کامیون بزنیند سرسام اور شده ۷ماه پیش ماشینم رو فروختم بهترشو بخرم الان باید ۲۰۰میلیون اضافه بدم تا از ماشین خودم مدل پایین تر بخرم خداشاهده نزارین شرمنده خانواده بشیم خرجها خیلی سنگین شدن
  • حسن عودی IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    1 0
    با این قیمت ها یک میلیارد دو میلیارد واقعا نمیصرفه کارکرد ادم میره ساخت ساز میکنه بهتره واسه چند قاز کرایه ماشین اخه کی میره انقدر پول ماشین بده مردم هم ندارن کرایه ۲۰ میلیون واسه ی راه بدن مگر اینکه بریم با گاری الاغ بارگیری کنیم بهتره
  • مجتبی IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    1 0
    نابود کردین حمل و نقل و راننده بدبخت رو در ایران....بابا بزارین خودرو وارد بشه تا بازار کمی از این قیمت های فضایی دور بشه.....نترسین کارخونهای سازنده داخلی هم از همین راه سیبیلشون چرب میشه
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    2 1
    راننده جماعت هیچ کسی به فکرش نیست یه خاور داشتم دادم 32تومن یه 206هم. داشتم دادم 16تومن گزاشتم توبانک کمی وام بگیرم بزارم روش یه ماشین بروتر بخرم به یه ماه نکشید خاور خودم شد 100تومن چند ماهه بیکاری توانم بریده توپرداخت کردن بیمه هم موندم به هر دری زدم نشد نامه دادم صنعت و معدن کمک خواستم جوابی که دادن این بود ماشین نداریم برو یه شغل دیگه پیدا کن بعداز دوازده سال دویدن شب وروزتواین جاده ها بااین مسعولین بی کفایت محتاج نون شب مون شدیم بعد میگن تحریم ها هیچ تاثیری نداره حالا حساب کنید چند تا مثل من درخونشون بسته شده
  • اکبر IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    3 0
    تورا خدا مسعولان بفکر مردم بیچاره باشین دنگ و فنگ شده ۱ملیارد پس مسئولین چکار میکنند من راننده ام شراکتی ماشین داشتیم فروختیم دیگه نتوانستیم بخریم رانندگیم گیرمون نیومد الان بیمه ام قطع شده کارت هوشمند دیگه بی عتبار شد
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    2 0
    اگه مسئولین یه ذره به فکر مردم باشند حتما کامیون وارد میکنن تااینکه بازار ماشین وضع عادی پیدا کنه ماشین چینی چیه که ۱ ۱ملیارد قیمت داشته باشد واقعا برای مملکت افت داره
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    0 1
    سلام ماشینمو فروختم یخورده بهترشدن بخرم تادستبکار شدم ماشین گران شد الآن نمی تونم دو دانگ همین ماشینو بخرم شما بگین چکار کنم چخاکی برسرکنم این دنیا هیچی تو اون دنیا هم مسئولین
  • محسن IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    2 1
    با سلام خدمت مدیرحمل ونقل جاده ای کشور ازشما خواهش دارم که پیگیر واردات کامیونهای دست دوم باشید ما که راننده هستیم میبینیم که واقعا باماشینای چینی تولید داخل که همیشه خراب هسن اونم تو این شرایطهای بد جوی هوا از جمل طوفانهای سیستان.شرجی خوزستان وهرمزگان گرمای کویر لوت تصور کنید که ماشین خراب میشه ک ن آبادی هس ک بشه خودتو نجات بدی یا ماشینتو درست کنی خواهشا کامیونی واردسیستم حمل ونقل جاده کنید که آلیاژ دار باشه که خسارت مالی وجانی روبه ملت ودولت تحمیل نکنه.اگر واقعا خواستید برای آبادانی حمل ونقل قدمی برداشته شود باید ماشین بی کیفیت وبی آلیاژ چینی را فراموش کنید ماشینی ک میتونه چرخ اقتصاد کشور ما رو همیشه روان نگهداره باید اسکانیا.ولوو.بنز.مان.داف.رنو.باشه.انشاله خدابه همه ما ایرانیها توفیق بده تا بتونیم برای کشور عزیزترازجانمون خدمتی اساسی کنیم
  • حسین IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    1 0
    برسید به داد این قشر زحمتکش،اگر کامیون از رونق بیوفته کشور فلج میشه برس ی ی ی ی ی ی ید به داد کامیوندارن.
  • شهروندایرانی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
    0 0
    باسلام چندین ساله که درموردخودرهای سنگین فقط وفقط شعارمیدن وهیچ وقت نیومدن کاررو ریشه ای حل کنن وکارشناسانه نگاه کنن بولله خودرو ساخت اروپا باقدمت پنج سال کارسگش شرف داره به این خودروهای صفرچینی توروقرآن یه فکری بحال این قشر زحمتکش باشیدکه ازهمه طرف موردبی مهری قرارمیگیرند.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    1 0
    مسولین خواهشن یکم کمتر فکر زن وبچه باشن مردم ایرانم همه زن بچه دارن نه مرد عملین که خودرو فرسوده جم کنین شما ها فکر آینده خودتونم نیستین یه اده آدم ...
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
      0 0
      سلام اکثر مردم بخاطر گرانی خودرو زمین خوردن خودم ماشین داشتم فروختم ماشین مدل بالا بخرم نتونستم ...پناه میبریم بخدا اینا به فکر ما نیستن شکم سیر از گشنه خبر ندارن
  • بدبخت IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    1 0
    ماشین دادم120حالا همون باید 350بخرم.خاک تو سرتون.کلمه مسئول از سر خودتون هفت پشتتون زیادیه.
  • ایمان IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    1 0
    حسرت خوردن زن بچه را فردا باید جواب گو باشید شک نکنید خدای هست
  • مسعود IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام ترخدا به فکر راننده باشید کامیون بی خودی سربه فلک کشیده الان بازار بیرون ارزانتر از نمایندگی ایران خودرو دیزل هست چرا رسیدگی نمیکنید آقای مسول
  • مهدی وظیفه IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    1 0
    باسلام ودرود هوو فروختم کاوه بخرم سره دو ماه کاوه شد ده برابر گرانتر دیگه هوو هم نمیتونم بخرم تو این مملکت بدبخت شده راننده ماشین دستت دوم بیارید ماشین ارزان شود چرا کسی نیست به داد ما برسه
  • ای IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    1 0
    سلام کسی نمیتونه این وضع درست جز اقای رییسی بقیه عرضه ندارن بفکرمردم باشن سابقشون جلوی چشم ههمون هست یکی داداشش ...کرده یکی داماداش یکی دخترش خب به این میگید مملکت اسلامی نه ...حق مردم که شهید دادن خوردن نداره اینی که الان دارن نیست
  • حسن محمدی چقا حسینی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    2 0
    به نظر بنده تا موقعی .مسئولین مثل دلالها فکر می کنند .هیچ اتفاقی نمی افتد .اقا نگاهی به ترکیه وعراق یا حد اقل به افقانستان بیندازید.با یک حساب دو دوتا می شود فهمید این ناوگان بغیر ضرر هیچ نفعی برای مصرف کننده وقشر جامعه ندارد .شده است.یک رانت برای یک عده از خواص.
  • مهدی IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    0 2
    ای عزیزای دلم اینا خودشون دارن از این راه پول میخورن کامیون چی رو وارد میکنن دلتون خوشه ها
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    2 2
    این دلالها باعث افزایش قیمت شدن چرا چون میدونه یارو پولش نمیرسه کل پول رو بده و میدونه باید قسط ببنده از این رو پولی که طرف میخواد قسط ببنده رو خودشون نزول میدن و هم.ماشین گرون میفروشن ههم اینکه نزول کار میکنن
  • على ضيايى IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    1 1
    بدر من بنز تك بارى داشت به صد ميليون فروخت بعد يك ماه ماشينمون شد سيصد ميليون اين جى وعضى بعد تبليغ ميكنن از كالاى ايرانى هم همايت كنيد اين خودرو هاى جشم بادمى هارو ميارن كه اشغالن به خدا دم اروبايى ها كرم روز به روز بيشرفت ميكنن ... به حرف هاى من خوب كوش كنيد من 15سالم از اين مسعولين بهتر عقلم ميرسه جى كار كنم
  • سالاری ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    0 0
    رانندها بیچار شودن کسیم نیست بدادمان برسه تو کشورای همسایه بهترین کامیون باگاری ۲۰۰ملیون ولی تو ایران یه ماشین چینی ان میگه ۱۱۰۰مگه ما چه گناهی کردیم من ماشین فروختم بهترش بخرم الان باپولش فقط باید تریلی بخرم
  • علی DE ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    1 0
    سلام. تمام پیامارو خوندم بخدا قلبم وایستاد. یکساله میخوام ماشین بخرم وهر روز یه قیمته بالاتر.هموطنها راست میگین. ...اونی که واردات خودرو دست دوم رو جلوشو گرفته حتما رفاه‌ش داره از جایی تامین میشه که چشم روی بدبختی وفلاکته مردم بسته. نمیدونم واقعا نمیدونم خودشونو زدن به کدوم کوچه علی چپ. که اینکارو بامردم میکنن. والا واقعا اگه همون رأیت خان بودیم بهتر بود حداقل حساب کتابش معلوم بود. فردا روز قیامت اینا چجور میخوان جواب این همه بدبختی که سر مردم رو آوردن بدن. زندگیه همه رفت.خدایا مردم رو به حق تمام بندهات نجات بده از این همه ظلم
  • علی IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    1 0
    نبایدبهترازاین انتظارداشت هرکی هرقیمتی دلش میخوادمیگه ولی ازمسئولان هیچ خبری نیس
  • خلیل IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    با سلام خدمت کامیونداران و دولتمردان من دارای تحصیلات تکمیلی رشته مکانیک -تبدیل انرژی هستم و دانشجوی دکتری همان رشته هم هستم . با برادرم در زمینه ماشین سنگین فعالیت دارم الان به سایت ماشین دست دوم برند های مشهور نگاه می کردم مثلا FH500 مدل 2016 رو زده 52900 یورو با کار کرد 156000 و یا اسکانیا R450 مدل 2015 رو زده 34000 یورو با کارکرد 400000 کیلومتر به نظر من اگه دولت اجازه بده کامیون داران خودشان ماشین دارد بکنند و مثلا بگویند بیش از سه سال یا پنج سال از عمر ماشین نگذرد و حق گمرک را 20 درصد الی 30 درصد بگیرد هم برای مصرف کننده و هم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای صرف می کند که به جای اینکه ماشین بی کیفیت وارد جاده های کشور بشود ماشین اروپایی با کیفیت وارده می شود و کلی هم از آلایندگی هوا کاسته خواهد شد و از نظر مصرف سوخت هم بهینه خواهند بود و با این تحریم هایی که فعلا گذاشتند برای ما ماشین صفر نخواهند داد پ چه بهتر که اجازه ورود ماشین دست دوم اروپایی را به کشور بدهیم و ماشین های قدیمی را از رده خارج نماییم و با این حساب قدرت خرید مردم برای ماشین دست دوم اروپایی هم خواهد رسید و هم قیمت ماشین سنگین که در بازار سر به فلک کشیده پایین خواهد آمد. با امید اتفاق افتادن هم چنین روزی
  • محسن IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    2 0
    اخه کجای دنیا باید 2میلیارد پول ماشین برای کار کردن بدی؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
    2 0
    سلام منم یه سال پیش ماشینموفروختم که بهترشوبخرم و دیگه نتونستم الان یه ساله بیکارم هرچی داشتم تموم شد بیچاره شدم
  • علیرضا IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    0 0
    سلام ، واقعا چه کشور بی سرو ته و چه مسوولان بی کفایتی داریم وازاون بدتر نمایشگاهها و بنگاههای معاملاتی کامیون در عرض 1 هفته 500 میلیون قیمت انوع کامیون رو بردند بالا . طرف رفته تو مزایده کشنده های سال 83 رو از شهرداری تهران به قیمت 700 میلیون خریده آورده تو شهرستان داره یک میلیاردو چهارصد میفروشه قیمت رو هم ساعتی میبره بالا . واقعا کسی پیدا نمیشه نظارت کنه . من که این صحنه هارو میبینم فقط دارم به خودم لعنت میکنم که تو این کشور به دنیا اومدم .
  • محمد IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    3 1
    سلام آقا الان فراخوان داده یجا که کمپرسی ده چرخ نیاز داریم دوساله با ماهی ۲۰تومن یعنی داغون ترین ماشینم قیمت گرفتم ۳۰۰بود بنظر شما بخرم؟ میصرفه؟
  • رضا IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    0 0
    اقا بخدا بادوميليارد پول نميتونم ماشين بخرم مسلمان بداد ما زحمتكشان باشيد
  • یحیی زارع IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 0
    اقا نخرید پولتون بزارید بانک یه میلیارد ماهی ۲۰ تومن میده باماشین یک تومنی با اون ریسکش ده تومن هم نمی شه کار کرده من زیر مایلر کمپرسی ۶۰۰ فروختم بانک ماهی ۹ تومن میده باور کنید ماهی ۶ تومن هم کار نمی کرد با اون همه دردسری که داره
  • ارش IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 0
    تموم کامیوندارها بیاید قیمت چرت بزار تو برنامه شیپور دیوار تا این دو برنامه حذف شود
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    0 0
    سلام چه جوری میشه کامیون وارد کرد میشه راهنمایی کنید
  • جابر CA ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    0 1
    سلام وخسته نباشین برای مسئولین محترم دراین دوسال طلا اینقدر گرون نشده کشنده گرون شده چراکسی به فکر این حمل ونقل نیست بخدا هرچی داشتم فروختم تا من بفروشم گرون شده سرعت تورم این کشنده آنقدر زیاد شده که من حتی خونه موفروختم ولی پای این کشنده نرسیدم به داد این گرانی کشنده باشین خیلی ممنون
  • مسعود RO ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    2 0
    دوستان یکی به فکر بازار کامیون نیست هرکی برا خودش قیمتی زده پس این دولت تدبیر کجاست
  • حامد IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    1 0
    سلام،خواهشی که داریم اینه که به فکرکامیونداران واونایی که عمرشون رو توجاده ها سپری کردن باشین چرا ماشینی که تاچندوقت پیش کسی ۱۰۰تومانم براش نمی‌داد الان شده ۶۰۰تا۷۰۰اونم ماشینی که هم عمرش بالاست وهم الایندگیش،ماشینایه چینی هم که به پنج سال کارکردنرسیده روی اونارو سفیدکردن،یه سری دلالم که خداخیرشون نده ازاین آب گل آلود ماهی میگیرن وروزبه روزدارن قیمت هارو بالامیبرن،اگه به فکراین قشرزحمت کش هستین این ماشین های اروپایی ۳سال کارکرد رو وارد کنین تا قیمت های نجومی ازبین بره روا نی ینی که ۲۰۰تومان ارزش واقعیشه یک میلیارد و دویست قیمت داشته باشه.اینجوری حتی میتونیم هوای سالم تری رو داشته باشیم یاحق.
  • Saeid IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    3 2
    وارد کنید خواهش
  • رسول IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 0
    سلام ما که دربه درشدیم من ماشین ده چرخ فروختم که بهترش بخرم چندماه پولم گذاشتم داخل بانک وام بگیرم حالاکه وام به من میخان بدن میبینم با این پول دیگه ماشین خودم که نمیتونم بخرم هیچ باید ده مدل زیرماشین خودم بگیرم حالا شدم راننده اسنپ اگر خدا پرست هستیدکاری بکنید ما جلو زن بچه شرمنده شدیم
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    0 1
    سلام این خوردهای دست دوم کی میاد تو بازار بابا یکی قیمت ماشین سنگین رو کنترل کنه
  • دوود IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    0 0
    وارد کنیدلطفا چون با کامیون های فرسوده باتوجه به اینکه محیط زیست تخریب میشه هوا آلوده میشه بیماری زیاد میشه مصرف سوخت بیشتر شده جاده ها نابود میشه ،جاده ها نابود بشه سرمایه کشور نابود میشه و.............
  • محمودرضا IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    0 0
    تو رو خدا به فکر مردم باشید من ۷سال عرق ریختم کارگری کردم ۱۰۰میلیون جمع کردم که یه ماشین بخرم باهاش نون ببرم خونه ولی دوساله قیمت ها خیلی بالا رفته خصوصا الوند وبهمن دیزل وسایپا دیزل تو رو خدا مسولین یه کاری بکنید الان زنده بودنم با مردنم فرقی نداره
  • بهزاد IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    2 2
    مژده مژده قراره کامیون وارد کنن
  • مهدی IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    3 1
    مثلایه عده ای فکر کردن زرنگن ماشینشونو فروختن باخودشون فکر کردن ارزون میشه که رودست خوردن نمیتونن بخرن دیگه ازقدیم گفتن وقتی هوا طوفانیه باید پناه بگیری
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    3 0
    اقای مسئولان اخه برای چی یه ایسوزوبشه ۵۰۰میلیون چه خبره میخوادگنج جابجاکنه مگه کسی نیست بگه تادیروز ۱۲۰میلیون بودیایه اف هاش بشه ۲میلیاردتومان باخودتان میگین تحریم بی اثره خوب بیاراف هاش ۴۰۰میلیون کن اگه ارزه دارین
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    2 0
    از سال نود به علت افزایش قیمت ها و عدم پرداخت بموقع وام از بانک عامل زمین خوردیم کدامین مسئول جوابگو شد برادران جاده ها رو باید شخم بزنیم زمین کشاورزی درست کنیم برای خودمون
  • محمد از همدان IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    2 0
    باسلام من ماشین اف ۱۲ مدل ۷۰ داشتم سال ۹۶ دادم ۱۵۰ ملیون خواستم مدل بالا بکیرم که کران شد نتونستم بکیرم الان بعد ۱۵ سال ماشین داری حالا شدم راننده مردم این واقعان کشوره مسعولان درست گردن همه سرمایم رفته هوا بدبخت شدم خیلی ها مثل من همون ماشین خودم اف مدل ۷۰ الان میدن ۷۰۰ ملیون هی امروز فردا میکن ماشینهای اروپای دو سه سال کارگرده میخوایم وارد کنیم به قیمت ۳۰۰ ملیون هنوز که وارد نگردن ماهم که بدبخت شدیم آقای مسعول این واقعان مملکته ادم یه شبه بدبخت میشه یا یه شبه پولدار میشه ماشین ولوو مدل ۶۰ میدن ۵۰۰ ملیون یه ماشین ۴۰سال کارگرده اسقاطی اوراق ۵۰ ملیونی که باید اسقاط بشه تورا به قرآن یه فکری به حال ما بکنید باتشکر
  • رسول ازقاین IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
    2 1
    باباچه کسی به فکر مردم هست وگرنه مابه کارکرده های اروپایی راضی هستیم کومسعولی که گوش شنوا داشته باشد
  • امين IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    0 0
    دوستان من منطقه عسلويه پيمانكار هستم اگر راننده كاميون سراغ داريد با من تماس بگيره . اگر هم تريلي با تانكر آب داريد براتون كار دارم . ٠٩١٢٩١٧٢١٢٣
  • رغوف IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    0 0
    با سلام .خدمت همکاران گرامی .دوستان این مسعولین فقط بفکر جیب خودشونن هیچ کاری نمیکنن
  • جواد IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    1 0
    سلام واقعا اون کسی که دومیلیارد میده بابت ماشین باید.... مرد حسابی توبانک سپرده کنی ماهیانه 20 میلیون میادتوجیبت بدون دغدغه
  • عباس IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 0
    سلام ،اقايون بخدا هر چي ميكشيم از دست خود ماست، وقتي بنگاهداران كله گنده دارن يواشكي و دونه دونه ماشين اروپايي وارد ميكنه و در معرض نمايش ميگزارند ، تاحالا ازشان پرسيديد كه اين ماشينهاي اروپايي را چطوري پاك كرديد؟ بخدا قسم هم إسكانياً هم رنو و داف و ولووو اويكو در كشووهاي گرجستان و غيره قيمتش كمتر از سيصدتايه .
  • علی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    والا با این شرایط آشفته مملکت که انگار همه خوابن و سپردن به قضا وقدر بازار کامیونم همین وضعه هرکی فروخت بهتر بخره دیگه نتونست چرخشم بخره ماک ۳۰تومنی شده ۵۰۰بابا چه خبره الوند وایسوزو واین ماشینچی هام رفته رو ۴۰۰و۵۰۰.مملکت که مسول نداره برا درمون دردای کشور هیچکس جوابگو نیست فقط بلدن‌بندازن گردن همدیگه.حالا که مملکت این جوریه تازه خودمونم بدتریم آقا چندماه بازار رو تحریم کنید وماشینها رو خاموش اگه مملکت یک ماه دوام اورد ،اونوقت شاید اونایی که خوابن بیدار بشن ولی وقتی مردم میخرن واونام که تو جاده ان فکرقسطوچک وبدبختین همین میشه.با این مدیریت افتضاح وعقب افتاده که این مملکت داره تا خود مردم اقدام نکنن هیچ چیز درست نمیشه.بازار کامیونم مثل بقیه بازارها حالا بازبقیه صنفشون یه دست وپا میزنن صنف حمل ونقل ورانندگان که اصلا وابدا.... البته مرگ بر امریکا اینا همه کار دشمنه.
  • Rezagobani IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    2 0
    آقایون هرکاری علم و تخصص خودشو لازم داره مملکت ماتنها کشوری هستش که پول داشته باشی دیگه کاربا تخصص شماندارن برو همین امروز دومیلیارد بده به کشنده ی داف.هیچ کی نمیگه آیاتخصصشو داره یانه آیابازار کارداره یانه فقط میگن عجب کاره بزرگی کرده. خواهش میکنم ازمسولان اگرهینطور پیش برده قشرراننده ازبین میرن.چراباید در عرض یک سال یه ماشین سنگین یک میلیارد افزایش قیمت داشته باشه چرا چرا چرا..... فکری بحال همه ی ما بکنید.
  • یه نفربیچاره IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    سلام توروخداکامیون رویکاری کنین ارزون کنن من پارسال خاورفروختم 30ملیون الان میگن 140یا150چخبره یه ادم بدبخت راننده نون زن بچه روازکجابیاره توروخداقیمتهاالکی رفته بالا جان اون کسی که دوسش دارین سرکشی کنین به مولانمیتونم بخرم چکنم فکری بحال قشرزحمت کش یامولا علی
  • رسول CZ ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    بابا وا.. اف داشتم ۴ دونگ فروختم ۶۰ تومن.چرا الکی دل خودمونو خوش میکنیم.اگه الان اصلا بر فرض مثال دست دومم وارد بشه.حداقل میگن ۵۰۰ تومن پیش با ماهی ده ملیون یه بدبختی مث من که ۶۰ تومن.نهایتش باوام ۱۰۰ تومن پول دارم.چی میشه بخری که لعنت به باعث بانی کسی که قیمتا رو کهکشانی کرد دکه هم چشمم آب نمیخوره به ای راحت.یا درست بشه.همه شدیم شرمنده زن وبچهامان خدا او دنیا یا همی دنیا جواب ای نامردا رو بده خدا به روز ما بندازشون بدونن چی می کشیم.رسول از کرمان
  • امین IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 0
    سلام بنده راننده پایه ۱ هستم ..واونقدی میدونم که اگه کامیونامون توی جاده حرکتی نداشته باشن ۸۰ درصداقتصادکشورفلج خواهدشداین گرانی خودروروبه افزایش هست واینده بدی دربرخواهدداشت الان نمیفهمیدچخبربزاری کامیونناسرمرزوجلوی کشتیاتوقف کنن نه باری بیادنه جابجایی صورت بگیره بداقتصادکشورایرانم خواهیم دیدوقتی نتونیدقیمت خودروی صفروکارکردروتویه کشوربراساس تبادلات ارزی جفت کنیدپیشرفتی هم توی کشورمون نخواهیم دیدانشالله که کامل توقف کنن کامیونامنم وایسم به ریش سفیدای کشورمون بخندم بابقیه رانندها..
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام لطف کنید سری به سایت دیوار بزنید فرق قیمت کامیون با پلاک گرجستان اونم از بهترین برندهای اروپایی با مشابه اون البته چند مدل پایین تر در کشور خودمان بببنید قیمتها رومقایسه کنید .التماس تفکر
  • امیرعلی IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    0 0
    من هفت صد میلیون پول دارم نمی دونم چه ماشینی بگیرم لطفا کمک کنید
  • سعید IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    2 0
    سلام ، من تازه وارد این سایت شدم ، اگر کسی ماشین سنگین دست دو از آلمان می خواد. می تونم وارد کنم. با همون استانداردهایی که گفته شده.
  • سلمان US ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 2
    سلام بر ملت بدبخت ایران
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    تا این ها هستند و مخرند فقط یه سری اقا زاده که وارد کننده هستن سود میبرند
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    سلام ازاراک ایسوزو ۹۵ کله جدیدداشتم فروختم ۹ماه خونه نشین شدم برم به کی بگم عقلم ازسرم درامده گله گیه می کنم به خداه هرکه گرونش می کنه خدااتشش بزنه دودمانش بره به بادخدابه دادمون برس گره گشامون توی نجاتمون بده
  • صادق CA ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    اخه مگه چقدر سلول مغز می خواهد که بتونه یک ماشین سنگین داخلی طراحی کنه و از قطعه سازان بخواهد که تولید کنند، یک شاسی، و یک متر. دو تا مهندس بگذارید بسازند ظرف ده سال بهینه کنند بره پی کارش. هم یک عده بابت ساختش کار می کنند و هم یک عده بابت تعمیرش و هم بار در کشور حمل و نقل میشه. به کار که نگاه کنی تا هزار سال نگاه کنی انجام نمیشه باید اول مغزت را به کار بیاندازی و بعد بازوهای ت را
  • یزدان گودرزی IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 0
    خداوکیلی این چه وضعشه ما جوانان باید چه خاکی به سرمون بریزیم اخه مگه میشه اف ۷۰ بشه یه میلیارد سیصد مگه چقد درامد داره خواهشی که از مصعولان دارم بفکر این قیمت های ماشین های مدل پایین کنید
  • مهدی احمدی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 0
    به خدا این قیمتارو هر جای دنیا بگی میزارنت وسط بهت میخندن کمپرسی ۹۱۱ مدل ۵۴ دارن شاسی میفروشن ۴۰۰ ملیون کشور ما ته دنیاس واقعا مزخرفه من موندم اونایی که میخرن میخوان چیو ثابت کنن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =