کد خبر: 223279
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
خرید پژو پارس دست دوم

وقتی برای خرید پژوپارس دست دوم سراغ مدل ای ال ایکس برویم قیمت‌ها یکباره گران می‌شوند.

ایران خودرو از سال 79 تا امروز هفت مدل پژو پرشیا تولید کرده است. یعنی به طور میانگین هر دو سال یک پرشیا جدید وارد بازار شده است. اگرچه تولید بسیاری از آن مدل‌ها دیگر متوقف شده‌است اما برای خرید پژوپارس دست دوم تشخیص  محاسن یا ضررهای هرکدام ممکن است خریدار را به دردسر بیاندازد.

در بازار دست دوم یک پژو پارس مدل 79 را باید بین 13 تا 14 میلیون تومان خرید. خودرویی که عمر آن همان دهه هشتاد تمام شد. این خودرو از پژو پارس فقط اسم آن را یدک می‌کشد چراکه از هیچ آپشن پرشیای امروزی برخوردار نیست. از آنجایی که این مدل قدیمی‌ترین پرشیای تولید شده است با این قیمت می‌توانید یک مدل سال 81 هم بخرید که به عنوان پرشیا معمولی شناخته می‌شوند و یک موتور 1.8 لیتری دارد.

وقتی برای خرید پژوپارس دست دوم سراغ مدل ای ال ایکس برویم قیمت‌ها یکباره گران می‌شوند. یک مدل سال 93 که 85 هزار کیلومتر کارکرده را در بازار 35 میلیون تومان می‌فروشند. زمان تولید این مدل انتقاداتی به موتور و قطعات XUM وجود داشت. یک آگهی در سایت دیوار برای فروش این خودرو وجود دارد. این آگهی مدل سال 93 با 105 هزار کیلومتر کارکرد است که فروشنده 38 میلیون و 500 هزار تومان آن را می‌فروشد.

بعد از این مدل در صورت داشتن بودجه بیشتر بهتر است سراغ مدل‌های ای ال ایکس جدیدتر بروید که در زمانه خود یکی از لوکس‌ترین خودروهای جاده‌ها بودند. ای ال ایکس از زمانی به بعد برای پرَشیا مانند یک پله ترقی بود. اضافه شدن کیسه هوا شاگر، ارتقا کیسه هوای اننده، تهویه اتوماتیک، آینه برقی و بلوتوث در ضبط نشان داد که می‌توان از خودرو داخلی نیز انتظار امکانات رفاهی داشت.

هنگام سفارش پژو پارس ای ال ایکس می‌توان درخواست کرد که استارت دکمه‌ای، سیستم کروز کنترل، مانیتور و دوربین عقب هم اضافه شود. این مدل در بازار دست دوم تنوع بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد. طوری که در سال‌های گذشته آنقدر در بازار طرفدار پیدا کرد که پژو پارس را به پژو ای ال ایکس می‌شناختند. یک مدل سال 90 با 180 هزار کیلومتر کارکرد در سایت دیوار 43 میلیون تومان فروخته می‌شود.

همچنین مدل دیگری تولید سال 94 با 50 هزار کیلومتر کارکرد 42 میلیون تومان قیمت دارد. در بازار تنوع قیمتی زیادی بین انواع پژو پارس ای ال ایکس موجود است که به تفاوت موتورهای آن بر می‌گردد. وقتی دنبال خرید پژو پارس دست دوم هستید بهتر است سراغ موتور زانتیایی آن را بگیرید. این نوع موتور قیمت بسیار بیشتری هم دارد. برای مثال یکی از عجیب‌ترین آگهی‌‌ها پرشیا سال 90 با موتور زانتیا است که فروشنده به دلیل آگاهی به توقف تولید موتور آن را 80 میلیون تومان می‌فروشد.

البته خودروها با قیمت‌های غیر منطقی معمولا فروش نمی‌روند. چند مدل دیگر هم مشابه شرایط خودرو قبلی به قیمت 43 میلیون تومان فروخته می‌شوند. اگر پژو پارسی که قصد خرید آن را ندارید مدل ای ال ایکس هم نبود ترجیحا بر لزوم داشتن موتور زانتیایی آن تاکید کنید. قیمت یک پژوپارس با این شرایط (تولید سال 1384) 30 میلیون تومان است.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =