کد خبر: 223280
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
خرید پژو 405

مصرف سوخت پژو 405 جی‌ال‌ایکس و اس‌ال‌ایکس با هم تفاوت دارد. جی‌ال‌ایکس 9.1 لیتر و پژو 405 اس‌ال‌ایکس 7.5 لیتر در 100 کیلومتر می‌سوزاند.

اولین نسخه‌های پژو جی‌ال‌ایکس خودرو گرانی محسوب می‌شد. ماشینی که همه توان خرید آن را نداشتند و به دلیل طراحی جدید و امکانات رفاهی آن بین افراد زیادی طرفدار داشت. شیشه‌های برقی، کولر و فرمان هیدرولیک آن را تا سال‌های زیادی به عروس جاده‌های ایران معروف کرد. هر خودرو زیبایی روزی پیر می‌شود و مورد حمله انتقادات زیادی قرار می‌گیرد؛ اما ما در این گزارش به شما یادآوری می‌کنیم که برای خرید پژو 405 هنوز هم دیر نیست.

 برخی از افراد از شتاب پژو 405 ایراد می‌گیرند. تعمیرکاران معمولاً این هنگام به آن‌ها توصیه می‌کنند که با انداختن صفحه دیسک زانتیا شتاب را افزایش دهند. مهم این است که به بودجه خود نگاه کنید و درباره خرید پژو 405 تصمیم بگیرید. با این قیمت گزینه‌های شما تیبا، ساینا، سمند و رانا هستند. در بین این گزینه‌ها پژو 405 به دلیل قدرت بیشتر و نرم‌تر بودن فرمان آن فایده بیشتری برای افراد سخت پسند دارد.

کسی این را انکار نمی‌کند که پژو 405 طراحی قدیمی دارد. حتی داخل اتاق آن نیز قدیمی است اما برخی از راننده‌ها با کمی دست‌کاری طراحی جدیدی از آن می‌سازند. برای مثال روی یک پژو جی‌ال‌ایکس مدل 83 می‌توان داشبورد جدیدی نصب کرد. طرفداران جی‌ال‌ایکس شایعات کم کردن روغن خودرو را رد می‌کنند و می‌گویند اگر از روغن بی‌کیفیت استفاده کنید دچار این مشکل می‌شوید. خرید پژو 405 پیشنهادی است که به‌خصوص به رانندگان تاکسی پیشنهاد می‌شود. به دلیل بدنه محکم آن و استفاده روزانه رانندگان این خودرو طراحی بهتری هم برای مسافر و هم برای راننده دارد.

 صندلی‌های پژو برای مسافر بسیار راحت‌تر بوده، فضای تعبیه شده صندلی عقب جای بیشتری برای پا دارد و نسبت به بسیاری از خودروهای سدان دیگر سوخت کمتری مصرف می‌کند. اتاق جی‌ال‌ایکس به دلیل محکم بودن باعث می‌شود که در صورت تصادف احتمال صدمه دیدن مسافران کاهش یابد.

مصرف سوخت پژو 405 جی‌ال‌ایکس و اس‌ال‌ایکس با هم تفاوت دارد. جی‌ال‌ایکس 9.1 لیتر و پژو 405 اس‌ال‌ایکس 7.5 لیتر در 100 کیلومتر می‌سوزاند. اس‌ال‌ایکس خودرو جدیدتری بوده و با اینکه حجم موتور آن کوچک‌تر است قدرت بالاتری دارد. البته شتاب اس‌ال‌ایکس کم‌تر و دو ثانیه دیرتر از جی‌ال‌ایکس به 100 کیلومتر سرعت می‌رسد.

قیمت پژو 405 دوگانه‌سوز در بازار 35 میلیون تومان است. خودرویی که گازسوز بودن آن برای شغل تاکسی‌رانی اهمیت زیادی دارد. البته زمانی که از حالت گازسوز آن استفاده کنید سرعت و شتاب پایین می‌آید و این ویژگی نیست که فقط 405 به آن دچار شود. گاز CNG به علت بالا بودن درجه اکتان و کم بودن نسبت تراکم موتور راندمان کاری موتور را کم می‌کند و در نتیجه شتاب خودرو نیز کم می‌شود. این خودرو تا خرداد کمتر از 34 میلیون تومان فروخته می‌شد اما نوسانات ارز تأثیر خود را بر 405 نیز گذاشت. قیمت خرید پژو 405 دوگانه‌سوز دست‌دوم نیز بین 24 تا 30 میلیون تومان است. برای خرید پژو 405 تاکسی می‌توانید از وام‌های مرتبط به آن‌که گاهی سازمان‌های تاکسی‌رانی شهرها برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل معرفی می‌کنند استفاده کنید. این وام معمولاً 25 میلیون تومان است و شرایطی هم دارد که با مراجعه به سازمان تاکسی‌رانی می‌توانید درباره آن تحقیق کنید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 2
    عالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =