خودروهای مانده در گمرک

 بر اساس تحولات صورت‌گرفته و حذف نام برخی کالاها از لیست ممنوعه وارداتی، به نظر می‌رسد طی هفته جاری یا هفته آینده، مجوز ترخیص خودروهای وارداتی باقی‌مانده در گمرک نیز صادر شود.

 به گزارش «اخبار خودرو»،  بر اساس تحولات صورت‌گرفته و حذف نام برخی کالاها از لیست ممنوعه وارداتی، به نظر می‌رسد طی هفته جاری یا هفته آینده، مجوز ترخیص خودروهای وارداتی باقی‌مانده در گمرک نیز صادر شود. بدین‌ترتیب حجم قابل‌قبولی خودرو به بازار داخلی راه خواهد یافت‌. این خودروها از حدود یک تا یک‌سال و نیم است که در گمرک‌های کشور مانده‌اند و تعدادی از آنها مدل ٢٠١٧ هستند. حال باید دید با آزادشدن واردات خودرو مجوز ترخیص برای سال جاری اجرایی خواهد شد یا اینکه اجرایی‌شدن آن به سال‌٩٨ موکول می‌شود. چنانچه دولت برای دادن مجوز ثبت‌سفارش خودرو عزم خود را جزم کرده باشد، قطعا راهکاری ایجاد خواهد کرد تا خودروهای باقی‌مانده در گمرک، طی سال جاری ترخیص شوند. اما اگر منظور از دادن مجوز واردات، تنها خودروهای موجود در گمرک باشند و مجوز ثبت‌سفارش جدید صادر نشود، قطعا برنامه اجرایی به نحوی خواهد بود که حدود 16هزار خودرو باقی‌مانده در گمرک، به‌تدریج طی چندماه ترخیص شوند و شاید زمان ترخیص به ماه پایانی امسال و بهار سال آینده موکول شود. در هر صورت با نهایی‌شدن مجوز ترخیص این خودروها طی چند روز آینده، به‌طور شفاف‌تری می‌توان در این خصوص صحبت کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دارکوب IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    0 0
    خدا لعنت کند مسببان ضرر و زیان مالی به خریداران و مشتریانی که نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت و پیش فروش اقدام کرده اند ، حالا می خواهند پول مازاد بر قرارداد از مشتریان دریافت کنند ، فکر می کنم کشور ما بعد از چند کشور آفریقایی و آمریکای جنوبی در کلیه زمینه ها مخصوصا اقتصادی باشد ، انتصاف هم خوب چیزی است ، چرا کسی که تابستان۹۶ و زمانی که دلار ۳۳۰۰ بوده اکنون باید چند برابر با این تعرفه بالا و نرخ ارز نیمایی و یا آزاد مابه التفاوت بپردازد ؟؟؟!!!!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =