کد خبر: 223331
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲
تسلا

فروش محصولات تسلا در سه ماه پایانی سال گذشته نتوانست چندان نظر سرمایه‌گذاران را جلب کند، اما با شروع سال جدید، این خودروساز الکتریکی اطلاعاتی راجع‌به آغاز تحویل محصول ارزان‌ خود در بازار چین ارائه کرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»، تسلا گفته است که مشتریان بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی می‌توانند شخصی‌سازی‌های موردنظرشان را در وب‌سایت این شرکت به اطلاع برسانند. درحال‌حاضر امکان انتخاب نسخه با توان فنی بالا برای این خودرو وجود دارد و مشتریان می‌توانند نسخه‌های دو موتوره و چهار چرخ محرک آن را نیز سفارش دهند. 

اولین خودروهای سفارش‌گذاری شده از ابتدای ماه مارس تحویل مشتریان چینی داده خواهد شد.

روز جمعه گزارش داده شد که تسلا در طی سال گذشته ۵.۸درصد یا ۱۷دلار و ۳۳سنت از ارزش سهام خود را در بورس ازدست‌داده است. البته عمده دلیل این کاهش مربوط‌به افت ۷درصدی در روز ۲ ژانویه بود که این کمپانی خبر از عدم تعهد به وعده‌های سابق خود برای تحویل مدل ۳ داده بود. این درحالی است که با روی روال افتادن تحویل این خودروها، آن‌ها تخفیف ۲هزار دلاری را برای مدل ۳، مدل اس و مدل ایکس درنظر گرفتند.

البته این تخفیف به‌خاطر معافیت ۳هزارو۷۵۰دلاری مالیات دولت فدرال بوده که از ابتدای ماه ژانویه پس‌از به اتمام رسیدن تخفیف ۷هزارو۵۰۰دلاری اجرایی شد. 

حالا با احتساب این تخفیف ارزان‌ترین مدل تسلا با قیمت ۳۵دلاری در ایالات‌متحده عرضه می‌شود ولی با احتساب تعرفه واردات و کسر تخفیف‌های آمریکایی، قیمت این خودرو برای تحویل به مشتری چینی از ۵۰۰هزاریوآن (معادل ۶۸هزارو۴۰۰دلار) شروع می‌شود و برای نسخه با توان فنی بالا باید ۵۶۰هزاریوآن (معادل ۸۱هزارو۴۹۷دلار) پرداخت کنند که قیمت این نسخه در ایالات‌متحده پیش‌از کسر تخفیف مالیاتی ۶۲هزار دلار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =