بازار خودرو

بر این اساس قیمت «هایما اس 7 توربو» از 104به 156میلیون‌تومان و قیمت «دنا پلاس توربو» از 58 به 89میلیون‌و900هزارتومان افزایش یافته است.

به گزارش «اخبار خودرو»، از آن‌جاکه مدتی است بازار خودرو در انتظار اعلام رسمی قیمت‌های جدید ازسوی خودروسازان بوده و رفتار خود را متاثر از آن می‌داند، شاهد بلاتکلیفی در تعیین قیمت‌ها و هرج‌و‌مرج در بازار خودرو هستیم. از طرفی بسیاری از خریداران و مصرف‌کنندگان نیز به‌همین بهانه از خرید خودرو امتناع می‌کنند که همین امر موجب تشدید رکود در بازار می‌شود. اما نکته قابل‌توجه در این میان، افزایش قیمت محصولات داخلی توسط خودروسازان است که به‌نوعی از فرمول قیمت‌گذاری در حاشیه بازار پیروی می‌کند.

این افزایش قیمت به دلیل بالا رفتن نرخ ارز و افزایش هزینه‌های سربار تولید بوده که خودروسازان به ناچار مجبور به افزایش قیمت محصولات خود شده‌اند البته این موضوع در کوتاه‌مدت می‌تواند میزان فروش خودروسازان را با کاهش همراه کند.

درهمین‌راستا به‌تازگی گروه صنعتی ایران‌خودرو قیمت جدید دو محصول دیگر خود یعنی «هایما اس 7 توربو» و «دناپلاس توربو» را اعلام کرد.

بر این اساس قیمت «هایما اس 7 توربو» از 104به 156میلیون‌تومان و قیمت «دنا پلاس توربو» از 58 به 89میلیون‌و900هزارتومان افزایش یافته است.  حال واکنش بازار به این افزایش قیمت به‌گونه‌ای بوده که قیمت «هایما اس 7 توربو»  در بازار حدود 199 تا 201میلیون‌تومان تعیین می‌شود، همچنین «دنا پلاس توربو» 4 ایربگ نیز در بازار با قیمتی حدود 120 تا 122میلیون‌تومان معامله می‌شود.

گزارش‌های میدانی از بازار خودرو حاکی از آن است که برخلاف هفته گذشته، قیمت برخی خودروهای داخلی در بازار با افزایش همراه بوده که براین اساس می‌توان گفت پژو 405 اس‌ال‌ایکس با افزایش یک‌میلیونی به 61میلیون‌تومان رسیده است. همچنین سمند سورن توربو ELX نیز با افزایش یک‌میلیونی با قیمت 86میلیون‌تومان خرید‌و‌فروش می‌شود.

«دانگ‌فنگ اچ30کراس» نیز از این روند پیروی کرده و با افزایش 900هزارتومانی به قیمت 91میلیون‌و600هزارتومان رسیده است اما نمونه سدان این خودرو با نام «اس30» که به‌تازگی توسط ایران‌خودرو راهی بازار شده، با کاهش یک‌میلیونی همراه بوده و حدود 144میلیون‌تومان خرید‌و‌فروش می‌شود.

 البته قیمت رانا LX نسبت‌به روز گذشته گران‌تر شده و با افزایش نسبی حدود ۶۰میلیون‌تومان معامله می‌شود.

اما در این میان برخی خودروهای تولید داخل با همان قیمت‌های قبلی خریدوفروش می‌شوند یا کاهش جزیی را تجربه کرده‌اند. به‌عنوان مثال جک‌اس5 که یکی از خودروهای پرفروش و محبوب بازار به‌شمار می‌رود، کاهش 500هزارتومانی را تجربه کرده و به قیمت معاملاتی 197میلیون‌و500هزارتومانی رسیده است. 

رنو‌تندر‌پلاس اتوماتیک نیز با کاهش یک‌میلیونی حدود 111میلیون‌تومان خریدوفروش شد. «بسترنB30» نیز دیگر خودرویی که است که روند کاهشی در پیش گرفته و با قیمتی حدود 123میلیون‌تومان در بازار معامله شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =